שר התחבורה צופה שבתוך חמש שנים המכונית האוטונומית תשלוט בכבישים

  • שר התחבורה, ישראל כץ, סבור שקצב יבוא הרכב הוא טוב בהתחשב ברמת המינוע הנמוכה בישראל.
  • צופה תחרות בין יבואניות רכב המייבאות אותו מותג.
  • נהגי מוניות צפויים להעלם בתוך חמש שנים.
ישראל כץ, שר התחבורה (אוטוניוז)
ישראל כץ, שר התחבורה (אוטוניוז)

אוטוניוז, 23.11.2016 – שר התחבורה ישראל כץ, צופה שבתוך חמש שנים המכונית האוטונומית תתפוס את מקומה של המכונית הנהיגה בידי בני אנוש. "כל הנהגים צריכים להבין שבתוך חמש שנים אף אחד כבר לא ינהג כאן ברכב," אמר השר בנאום בן כ-30 דקות, בכנס פסגת הרכב 2016, שנערך היום (ד'). "אתם כענף גם שמייצר גם שמייבא, מי שמטפל, מי שעוסק בכל התחומים האלה, אתם צריכים ביחד איתנו, אנחנו הרגולטורים, ואנחנו מתייחסים בזה בשיא הרצינות, להיערך לקראת דבר שהוא לא רחוק, הוא כבר כאן." כץ אמר שצריך כבר להתחיל בחקיקת חוקים וקבלת תקנות שיתאימו לעידן המכונית האוטונומית.

על הצמיחה בענף הרכב, השוברת מדי שנה שיאי מכירות, אמר השר ש"אני לא רואה בזה דבר רע. הממוצע בישראל של כלי רכב לאדם הוא 350, כשליש מבארה"ב ומחצית מאירופה." השר אמר שמיסוי הרכב הגבוה אינו בתחום אחריותו והוא היה רוצה שהמיסוי יפחת כדי שתהיה אפשרות לכל הציבור לרכוש כלי רכב. למרות זאת השר אמר ש"ייבוא הרכב לא יקטן בשנים הקרובות." על התחרות בשוק הרכב אמר השר ש"החלום שלי הוא לראות יבואן מתחרה ביבואן עם הדגמים שלו. נשמע לכם דימיוני? גם זה יגיע."

אין קשר בין תחבורה ציבורית לפרטית

השר ביטל את הקשר שבין השימוש בתחבורה ציבורית למספרם של כלי הרכב על הכבישים. לדבריו במדינות המפותחות בעולם רמת המינוע גבוהה יותר וגם השימוש בתחבורה הציבורית גבוה מאד.

השר פירט שורה ארוכה ממעשיו ופעולותיו בכמעט שמונה שנותיו כשר התחבורה ובהן סלילת מסילות ברזל ופיתוח הרכבת, תחילת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן, הקמת נמלים חדשים ופיתוח נמלים קיימים והקמת שדה התעופה החדש באילת.

שר התחבורה התייחס גם להסכם שנחתם עם ארה"ב לשיתוף פעולה במרכז לפיתוח טכנולוגיות חדשות לכלי רכב וציין שעל הממשלה יהיה להתאים חוקים ותקנות לסביבה המשתנה.

כץ אמר שמשרד התחבורה הצליח להוציא ממשרד האוצר תקציב בסך של 80 מ' ש' להתקנת מערכות בטיחות (דוגמת מובילאיי) בכלי רכב משומשים. לדבריו על יבואניות הרכב לעשות הכל כדי שכלי הרכב החדשים שעולים לכבישים יהיו מצוידים במערכות התראה כאלה. "אתם תחליטו מאיזו חברה תקחו," אמר השר ברמז לעובדה שמובילאיי שולטת בשיווק מערכות התראה. לדבריו הוא לא ממהר להוציא תקנה שתחייב את היבואנית להתקין מערכות כאלה מאחר שהוא מאמין שעל החברות לעשות זאת באופן וולונטרי כשלרשותן עומד זיכוי כנגד התקנת המערכת.

בהתייחסות לתאונות דרכים ציין כץ שמרבית תאונות הדרכים הן תוצאה של "התנהגות נהג. אם היתה מערכת התראה הסבירות היתה גבוהה יותר שהוא היה שם לב [לסכנה]".

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin