שר התחבורה: ההשקעה בקו הרכבת הישן לירושלים "מטופשת"

  • שר התחבורה ישראל כץ מתגאה בשבע שנות פעולתו במשרד התחבורה.
  • סבור שההשקעה של עד 800 מ' ש' בשיקום קו הרכבת הישן לירושלים היתה מטופשת.
  • אמר שמשרד התחבורה עושה את אשר מוטל עליו במאבק בתאונות הדרכים.
שר התחבורה, ישראל כץ. השקעה מטופשת בשיקום קו הרכבת הישן לירושלים (אוטוניוז)
שר התחבורה, ישראל כץ. השקעה מטופשת בשיקום קו הרכבת הישן לירושלים (אוטוניוז)

אוטוניוז, 11.12.2016 – שר התחבורה, ישראל כץ, אמר בכינוס שנערך בשבוע שעבר שההשקעה בשיקום קו הרכבת הישן לירושלים, בראשיתת העשור הקודם, היתה "מטופשת". לדבריו בקו הרכבת הושקעו כ-700-800 מ' ש'. שר התחבורה דיבר בכינוס ה-36 להנדסת רכב שעסק השנה ברכב אוטונומי ובבטיחות.

ההחלטה על שיפוץ קו הרכבת הישן לירושלים התקבלה באוגוסט 2001 ע"י ממשלתו של אריאל שרון בעת ששר התחבורה היה אפרים סנה. הקו נחנך בחלקו הראשון ב-2003. כבר אז נמתחה ביקורת על שיקום הקוו בטענה שזהו ביזבוז כסף וב-2007 הודה גם מנכ"ל הרכבת דאז, שזהו קוו מיותר. וכעת אפילו שר התחבורה, בכבודו ובעצמו, מצטרף למבקרים וטועןן שעד 800 מ' ש' ירדו לטימיון.

במהלך נאומו תיאר כץ את מה שהוא רואה כהצלחותיו בכשבע שנות כהונתו כשר התחבורה. בנאום, שנמשך כ-30 דקות, ושדומה לו הוא נשא בכנס אחר שנערך כשבועיים קודם, מנה השר הישגים בתחום פיתוח תשתיות הכבישים, הרחבת רשת מסילות הברזל ובהם רכבת העמק שהפעלתה החלה בחודשים האחרונים, הקמת שני נמלי ים פרטיים חדשים ועימם הסרת איומי השבתת הנמלים, הקמת שדה תעופה הבינלאומי באילת, שדה התעופה הבינלאומי הראשון המוקם בישראל מאז הקמת המדינה ועוד. כעדות להצלחת רכבת העמק ציין השר כץ את העליה במחירי הנדל"ן בעפולה, שעלו לדבריו בשנה האחרונה ב-7.5%, יותר מאשר בכל מקום אחר בישראל.

השר כץ התייחס גם לתאונות הדרכים, ואמר שמשרד התחבורה עושה את כל אשר מוטל עליו לעשות בשיתוף פעולה עם המשטרה, משרד החינוך, משרד המשפטים, משרד הבריות וגופי ההצלה. משרד התחבורה אמר השר יתמרץ התקנת מערכות התראה גם בכלי רכב יד שניה, בתוכנית שאמורה להתחיל ב-2017.

"אנחנו עושים בישראל מהפכה תחבורתית חסרת תקדים," אמר השר כץ, שציין שבארה"ב מהפכה מעין זו התרחשה לפני 100 שנה ויותר (למען הדיוק מהפכת התשתית האחרונה בארה"ב החלה בחצי השני של שנות ה-50' כאשר הנשיא אייזנהאואר יזם את הקמת מערכת כבישי ה-Interstate Highway System, פרויקט שהושלם בראשית שנות ה-90'). השר התייחס גם לשיאים שנקבעים במכירות מכוניות חדשות ואמר שהם אינם סותרים את המשך פיתוחה של התחבורה הציבורית. "רכב [פרטי] הוא דבר מרכזי בחיים," ציין כץ.

בהתייחסו לרכבת הקלה אמר כץ שכאשר הוא הגיע למשרד התחבורה היתה הרשאה להתחייבות תקציבית של 20 מיליארד ש' לטובת הפרוייקט אבל אף אחד לא עשה בה שימוש עד להגעתו למשרד התחבורה. הוא גם ציין שלמרות התראות על פקקי ענק עם תחילת העבודות הדבר לא התרחש. הדרישה ל-35 חניונים היתה מוגזמת וגם חמישה חניוני החנה-וסע שהוקמו נותרו ריקים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin