שיתוף הפעולה בין רנו-ניסאן ודיימלר צובר תאוצה עם פיקאפ-טראק פרימיום למרצדס

קרלוס גוהן הבוס של רנו-ניסאן (מימין) ודיטר זטשה, הבוס של דיימלר, במסיבת העתונאים השנתית (דיימלר)
קרלוס גוהן הבוס של רנו-ניסאן (מימין) ודיטר זטשה, הבוס של דיימלר, במסיבת העתונאים השנתית (דיימלר)
  • רנו-ניסאן תייצר עבור מרצדס פיקאפ-טראק בינוני.
  • דיימלר מייצרת עבור אינפיניטי וניסאן מנועים בארה"ב.
  • סמארט הציגה את הפורפור החשמלית.

אוטוניוז, 03.10.2016 – כהרגלם אחת לשנה, ביום השני של תערוכת הרכב האירופית של הסתיו, פרנקפורט או פאריס השנה, נפגשו שני הבוסים של קבוצות דיימלר והברית רנו-ניסאן, דיטר זטשה וקרלוס גוהן בהתאמה, למסיבת עיתונאים בה הם מפרטים את הישגי השנה האחרונה של שיתוף הפעולה ואת תוכניותיהם לשנה הקרובה.

גוהן ציין ששיתוף הפעולה מבוסס על "רוח של שיתוף פעולה" ושהוא "גדל ומתבגר," לטובתם של שני הצדדים. זטשה ציין שמאז החל שיתוף הפעולה לפני שבע שנים, הוא צמח מרכיבים לפלטפורמות ומפיתוח משותף לייצור משותף וממכוניות לכלי רכב מסחריים.

אחת מאבני הדרך הבולטות שהושגו בשנים האחרונות היתה ייצור הסמארט פורפור והרנו טוינגו, הדגמים הראשונים של שתי הקבוצות שחלקו פלטפורמה משותפת והוצגו בתערוכת פאריס 2014. בתערוכת פאריס הנוכחית מציגה דיימלר את הגירסה החשמלית של הפורפור המצוידת במנוע חשמלי המיוצר ע"י רנו. המצבר ע"י מפעל Deutsche ACCUmotive שבבעלות דיימלר. רנו טרם הציגה את הגירסה החשמלית של הטוינגו.

שתי הקבוצות משתפות פעולה בהקמת מפעל הרכבה בהשקעה של מיליארד דולר במכסיקו. המפעל יתחיל לייצר מכוניות עבור אינפיניטי במהלך 2017 ועבור מרצדס-בנץ במהלך 2018. ב-2020 המפעל עתיד לייצר יותר מ-230,000 מכוניות לסגמנט הפרימיום.

דיימלר והברית רנו-ניסאן פועלות במשותף לייצור פיקאפ-טראק המתאים לשוק האמריקני ושווקים נוספים. זטשה מזהה כאן סגמנט חדש מתפתח לא רק לצרכי עבודה והלקוחות דורשים בו יותר מאפיינים של מכונית מאשר בעבר. עבור מרצדס זה עומד להיות דגם חשוב שיאפשר לה ליצור בארה"ב סגמנט חדש, פיקאפ-טראק פרימיום. הפיקאפ יבוסס על הפלטפורמה של ניסאן NP300 בעוד מהנדסי מרצדס יהיו אחראים לתכנון המפורט שיתאים למיתוג הפרימיום של כלי הרכב של כמרצדס-בנץ. הפיקאפ ייוצר מפעלי רנו בארגנטינה וניסאן בספרד. "לניסאן יש ניסיון של יותר מ-80 שנה בפיתוח וייצור פיקאפ-טראקס," אמר זטשה לפי האוטומוטיב ניוז יורופ. "אנחנו בונים על הידע והמומחיות הזו."

שתי הקבוצות גם משתפות פעולה בייצור מנועים. מפעל דיימלר בארה"ב מייצר מנועי בנזין 4 צילינדרים 2.0 ל' עבור ניסאן. עד כה יוצרו במפעל מעל רבע מיליון מנועים עבור ניסאן וכושר הייצור מורחב כעת כדי לעמוד בביקושים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin