שיפור עד 10% בצריכת דלק במנועי V8 חדשים של סקניה

  • המנועים הם 520, 580 ו-650.
  • המנוע קל יותר ומציג שיפורים במערכות הקירור, השימון והטורבו.
  • מטרת השיפורים נועדה לאפשר הפעלת משאיות כבדות יותר לטובת תחבורה חכמה.
מנוע V8 החדש של סקניה (סקניה)
מנוע V8 החדש של סקניה (סקניה)

אוטוניוז, 14.06.2017 – סקניה הציגה לאחרונה סידרה חדשה של מנועי V8 בהספקים 520 כ"ס, 580 כ"ס ו-650 כ"ס שצריכת הדלק שלהם נמוכה ב-7%-10% מהמנועים אותם הם מחליפים, דיווחה החברה. מנועים אלה מצטרפים למנוע ה-730 המנוע החזק ביותר בהיסטוריה של סקניה, שאליו מצטרפים שלושה המנועים החזקים פחות.

המנועים החדשים נועדו לאפשר פעולה טובה יותר של משאיות כבדות יותר, שהן מפתח למעבר לתחבורה חכמה, לדברי החברה.

"שילובים של כלי הרכב עם משקל כולל גבוה יותר של הגורר והנגרר הינם גורם מפתח במעבר לתחבורה חכמה", אמר אלכסנדר ולאסקאמפ, סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק בסקניה, הנמצאת בבעלות קבוצת פולקסווגן. "זו גם הסיבה למגמה של ביקוש גובר למנועי משאיות חזקים יותר."

משקל מנועי ה-V8 החדשים, בנפח 16.4 ל', הופחת ב-80 ק"ג הודות לפישוט ארכיטקטורת המנוע ושימוש בפחות חלקים. 200 מבין 650 רכיבי המנוע הם חדשים לגמרי.

בפיתוח המנוע התרכזו המהנדסים ביעילות צריכת הדלק, שיפור הטיפולים במנוע, שיפור תהליכי הייצור ותכנון מודרני.

סקניה הסירה לפני מספר שנים את התקן ה-EGR ממנועי הדיזל שלה והיא כיום יצרנית המשאיות היחידה שמנועיה הם ללא מערכת זו שאמורה לתרום להפחתת הפליטות. במקום זאת שופרה פעילות המנוע ומערכת ה-SCR כדי לעמוד בתקני הפליטות. הטיפול בגזי הפליטה מתבצע באמצעות מערכת חדשה המאפשרת פליטות ברמת יורו 6 ללא ERG. סקניה נותרה היום יצרנית המשאיות היחידה המייצרת מנועים בתצורת V העומדים בתקן יורו 6.

התקן הטורבו מצויד בטכנולוגית twin scroll fixed geometry המפחית את צריכת הדלק בחצי אחוז. יחידת הטורבו פועלת בלחץ גבוה יותר ומשפרת את תהליך הבעירה הפנימית. סעפות הפליטה משני צידי ה-V אוחדו ליחידה אחת מה שמפחית את משקלה ולדברי החברה אף שיפר את איכות רעש המנוע.

משאבת קירור נוזל הקירור פועלת רק כאשר יש צורך בכך ומנותקת ומחוברת באמצעות מצמד צמיגי (viscose coupling). פעילותה המופחתת תורמת להשגת חסכון של חצי אחוז נוסף בצריכת דלק. עוד חצי אחוז חסכון מושג באמצעות משאבת שמן נשלטת ע"י הנהג וחסכון של עד אחוז שלם מושג ע"י שימוש בתרמוסטט שמן המאפשר יצירת לחץ שמן מהר יותר בהתנעות קרות ושומר על טמפרטורת שמן אופטימלית בתנאי פעולה רגילים.

שימוש בגל זיזים Miller במנוע ה-520 מקטין את זרימת האויר דרך המנוע בעומס נמוך, מגביר את חום המנוע ומפחית את צריכת הדלק בעוד חצי אחוז. קומפרסור חדש למצמד המופעל אוטומטית תורם לעוד חצי אחוז חסכון.

אחדים מהשיפורים במנועי ה-V8 החדשים שולבו גם במנוע ה-730 הותיק יותר.

כותרות היום

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin