קרמבה סיקיוריטי מגייסת כסף ולקוחות לפתרון סייבר חדש

פתרון אבטחת הסייבר של קראמבה (צילום מסך, אתר החברה)
פתרון אבטחת הסייבר של קראמבה (צילום מסך, אתר החברה)

תקציר מנהלים

  • קרמבה סיקיוריטי, שהשלימה גיוס של 2.5 מ' ד', הוקמה ע"י ארבעה יזמים ישראליים, שניים יוצאי צ'קפוינט.
  • קרמבה מציעה מערכת המגינה על ה-ECUs הפזורים במכוניות ברגע שמתגלה חדירה למערכת המחשוב של המכונית ומאלצת אותם לפעול בהתאם לנתוני יצרנית הרכב בלבד.
  • קרמבה טוענת לאפס false positive של המערכת ולכן רמת בטיחות גבוהה יותר משל מערכות אחרות.

אוטוניוז, 01.10.20196 – קרמבה סיקיוריטי (Karamba Security), חברה המפתחת פתרונות לאבטחת סייבר לתעשיית הרכב, השלימה סיבוב גיוס הון בהיקף של 2.5 מיליון דולר. הגיוס הובל ע"י Fontinalis Partners, שאחד השותפים בה הוא ביל פורד, יו"ר פורד מוטור קומפני, ולקחו בו חלק משקיעים נוכחיים בחברה, YL Ventures ו-GlenRock. הלברה השלימה גיוס של 5 מ' ד' בחודשים האחרונים. במקביל הודיעה החברה על השקת מוצר חדש, להגנה על יחידות ה-ECU של כלי הרכב. מוצר זה מתווסף אל סידרת המוצרים Carwall ECU Security Platform. לדברי החברה פלטפורמה זו מאפשרת ליצרניות הרכב לעמוד בתנאים המנחים למבחנים והשקה בטוחה שהציג לאחרונה משרד התחבורה האמריקני.

קרמבה סיקיוריטי ממוקמת בהוד השרון.

מאות מיליוני כלי רכב אוטונומיים

ההון בגיוס הנוכחי מיועד להרחבת פעילות החברה לאור הצפי בגידול בביקוש למערכות אבטחת סייבר שיהיו דרושות עם הרחבת המכירות של מכירות אוטונומיות.

בהודעת קרמבה סיקיוריטי מצוטט דו"ח של חברת המחקר Navigant Research הצופה שב-2020 כ-14 מיליון כלי רכב, 15% מסך כלי הרכב שייוצרו באותה שנה, יצוידו במערכות נהיגה אוטונומית, ושכ-72 מיליון כלי רכב יצוידו במערכות נהיגה אוטונומית ב-2025, כ-70% מכלי הרכב. באמצע העשור הבא כ-245 מיליון כלי רכב יצוידו בנהיגה אוטונומית ברמה 2 ומעלה. במחקר קובע אנליסט של נאוויגאנט שפתרון לבעיות אבטחת הסייבר הן קריטיות להפעלת מכוניות אוטונומיות.

מערכת האבטחה של קרמבה סיקיוריטי מתבססת על הגנת ה-ECUs ולטענת החברה היא מגיעה למצב של אפס false positive, נתון קריטי להצלחת המערכת. FEV North America, יצרנית טיר 1 של מערכות הנעה לתעשיית הרכב, עובדת עם קרמבה סיקיוריטי. "לחוות false positive או לקלות שפרצו ל-Can Bus רק אחרי שזה קרה, אלה סיכונים בלתי מתקבלים בהנדסת כלי רכב," הסביר סטפאן טראונזר, סגן נשיא לאלקטרוניקה ב-FEV. אנחנו עובדים עם קראמבה סיקיוריטי בגלל שאנחנו רואים את היתרון של טכנולוגיות בטחון אוטומוטיבי באבטחת ה-ECU שלנו. הטכנולוגיה של קראמבה אינה מחייבת קביעת מדיניות בטחון או התקנה של משאבי מפתח והעקבות של ה-CPU שלה הם זניחות. אנחנו פועלים עם קראמבה לשלב את ה-Carwall לתוך פלטפורמת הייחוס שלנו שתאפשר לנו להציג ללקוחות האוטומוטיביים שלנו מערכת אבטחה מתוך הקופסה."

ארבעת מייסדי החברה (מימין לשמאל): עמי דותן, דוד ברזילי, טל בן-דוד, אסף הראל (קרמבה סיקיוריטי)
ארבעת מייסדי החברה (מימין לשמאל): עמי דותן, דוד ברזילי, טל בן-דוד, אסף הראל (קרמבה סיקיוריטי)

מערכת ה-Carwall מגינה על ECUs שונים הנמצאים במכונית ומפקחים על מערכות המנוע, השאסי, אינפוטיינמנט. ברגע שמתגלה ניסיון פריצה ה-ECU ננעל ופועל רק בהתאם לנתונים שנקבעו ע"י יצרנית הרכב. "כל גישת ביטחון שפגיעה ל-false positive או דוחה קבלת החלטה אינה מספקת ביטחון מספיק," אמר בהודעה לעיתונות עמי דותן, ה-CEO של החברה. "ECUs צריכים להיות מסוגלים להגן על עצמם ולמנוע חדירות."

קרמבה הציגה את המערכת הראשונה שלה לפני חמישה חודשים ומאז השלימה ניסויים מוצלחים עם מספר יצרני טיר 1, לדברי החברה, אחד מהם ככל הנראה FEV. לדברי החברה יש ביקוש חזק למוצרי ה-Carwall שלה מיצרניות רכב (OEMs) וטיר 1.

קרמבה הוקמה ע"י ארבעה ימים ישראליים, עמי דותן, דוד ברזילי, טל בן-דוד ואסף הראל. שני האחרונים עבדו עד לאחרונה בצ'קפוינט.

בשבועות הקרובים ישתתפו אנשי קרמבה במספר ועידות באירופה ובארה"ב בהם יוצגו מוצרי החברה.

עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin