קרלוס גוהן פרש מניהול ניסאן, יתמקד בחיזוק הברית רנו-ניסאן

  • אחרי שנים שבהן צבר גוהן תפקידי CEO ויו"ר בקבוצות הרכב בהן פעל קרלוס גוהן פורש מניהול יום יומי של ניסאן.
  • גוהן הציל את ניסאן מפשיטת רגל והפך לגיבור תרבות יפני.
  • יורשו, הירוטו סאיקאוה, מכהן כ-CEO משותף מהשנה שעברה.
קרלוס גוהן מוקף קהל מעריץ ביפן (ניסאן)
קרלוס גוהן מוקף קהל מעריץ ביפן (ניסאן)

אוטוניוז, 27.02.2017 – אחרי יותר מ-15 שנים בהם צבר תפקידי CEO ויו"ר של יצרניות רכב וקבוצות רכב, ויתר בשבוע שעבר, קרלוס גוהן, הארכיטקט הראשי של הברית רנו-ניסאן, הכוללת היום גם את מיצובישי היפנית, אווטו-וואז הרוסית ודאצ'יה הרומנית, על פרישתו מתפקיד ה-CEO של ניסאן, אותו הוא מילא ב-18 השנים האחרונות. גוהן יוחלף ע"י הירוטו סאיקאוה, שרק באוקטובר האחרון מונה כ-CEO משותף עם גוהן במה שהפעם מתברר כמסלול מהיר לניהול הכולל של החברה. סאיקאוה (63) הצטרף לניסאן ב-1977, עם סיום לימודיו באוניברסיטה, ומאז במשך 40 שנה מילא תפקידים שונים בחברה.

"יש נקודה בזמן שבה עליך להיות ריאליסטי ביחס לכמה דברים את יכול לבצע ולבצע היטב. זה היה המניע," צוטט גוהן, שדיבר במטה החברה ביוקוהמה, יפן, ביום חמישי האחרון, בסוכנות בלומברג. "יש רגע שבו עליך להעביר את המקל למישהו אחר. תמיד אמרתי שארצה שיפני יהיה היורש שלי וסאיקואה –סאן הוא מישהו שהכשרתי לתפקיד במשך שנים רבות."

גוהן הצטרף לניסאן כ-COO ב-1999 כאשר רנו רכש את השליטה בחברה היפנית שעמדה על סף פשיטת רגל. בתוך תקופה קצרה הצליח גוהן לשנות את מצבה של ניסאן והחזיר אותה לרווחיות, תוך כדי כך שהוא הופך לגיבור עממי ביפן.

גוהן ימשיך לכהן כ-CEO של רנו, כיו"ר רנו, יו"ר ניסאן, יו"ר הברית רנו-ניסאן ויו"ר מיצובישי, אותה תנסה ניסאן להציל בתקופה הקרובה.

הברית רנו-ניסאן הפכה לקבוצת הרכב הרביעית בגודלה בעולם, עם מכירות של כמעט 10 מ' כלי רכב ב-2016, בפיגור קטן אחרי ג'נרל מוטורס. במידה וג'י.אמ תשלים את מכירת אופל לפיג'ו-סיטרואן, רנו-ניסאן תהפוך לקבוצת הרכב השלישית בגודלה בעולם.

למרות גודלה והיקף פעילותה הקבוצה תלויה במידה מרובה בגוהן, שעיצב אותה ב-20 השנים האחרונות בהתאם לחזון תעשייתי שהתבסס על איזון בין השווקים באירופה, ארה"ב ויפן. בשנים האחרונות גם סין מצטרפת למשוואה כאשר במקביל תעשיית הרכב עובר טורנדו של שינויים טכנולוגיים, המשפיעים על היצרנות והצרכנים כאחד, שמחייבים שיתופי פעולה הדוקים בין כל חלקי הקבוצה כדי לצלוח את הסערה בהצלחה.

לא במקרה בשבועות האחרונים חידש גוהן את מתקפתו נגד ממשלת צרפת, כאשר טען שאחזקותיה ברנו מפריעות לפעילות יעילה בברית רנו-ניסאן.

גוהן, מעריכים מומחים, יתרכז מעתה בהתוויית אסטרטגיה כללית לברית רנו-ניסאן ושיפור התיאום בין חלקיה במטרה לסחוט סינרגיות גדולות יותר. במקביל הוא גם יסייע בשילוב בין מיצובישי לניסאן.

למרות הצלחותיו הניהוליות המוכחות, גוהן לא תמיד הצליח ליישם בהצלחה את רעיונות טכנולוגיים. הכשלון העיקרי היה הכרזתו כבר במהלך העשור הקודם על חישמולה של המכונית בטכנולוגיית המכונית החשמלית ודילוג על טכנולוגיות ביניים כמו הייבריד ופלאג-אין הייבריד. ניסאן ורנו השקיעו מאות מיליוני דולרים בפיתוח מכוניות חשמליות, אולם עד כה להשקעות אלה לא היתה תשואה חיובית והתחזית למכירות של מיליוני מכוניות חשמליות כבר בעשור הנוכחי התבדו.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*