קונסיומר ריפורטס נגד טסלה, קורא להשהות שימוש באוטופיילוט; מאסק מודה למובילאיי על סיוע

אוטוניוז, 19.07.2016 – אילון מאסק מרכז בימים האחרונים את כל כישורי הטוויטר שלו כדי לתעל את פרשיית טסלה לתחומי הנוחות של החברה בייחוד בעקבות חקירת תאונות שבהן הופעלה או שלא הופעלה מערכת האוטופיילוט. אמנם היומיים האחרונים עסקו בעיקר בשיגור רקטת הפאלקון של SpaceX לחלל ונחיתתה המוצלחת ("נפרסם את תוכנית המוצר (העיקרית) של טסלה אח"כ", צייץ מאסק) אבל קודם לכן מאסק עוד הצליח לעסוק גם בענייני טסלה הבוערים.

"קריאה מבטיחה היום מ-@boschGlobal, יצרן חיישני רדאר. נראה ששיפור משמעותי צפוי באמצעות תוכנת עידכון OTA," צייץ מאסק ב-17 ביולי. לציוץ זה הוא הוסיף באותו יום עוד ציוץ "רוצה להודות הן לבוש והן למובילאיי עבור הסיוע שלהם והתמיכה בשיפור האוטופיילוט. בבקשה כוונו את כל הביקורת בטסלה."

הציוצים האלה, וציוץ נוסף לכתבה בגארדיין המסנגרת על עמדתו של מאסק, מגיעים כאשר מולו מתייצב אחד המימסדים השמרניים והחזקים ביותר בצרכנות הרכב האמריקנית, Consumer Reports. הארגון, שהעניק לטסלה מודל S את הציונים הגבוהים בהיסטוריה בניסויי מכוניות, פרסם מאמר תחת הכותרת "האוטופיילוט של טסלה: יותר מדי אוטונומי מוקדם מדי". בסיום הכתבה הארגון ממליץ לטסלה לבטל את פונקציית ההיגוי האוטומטי, להפסיק לקרוא למערכת אוטופיילוט (כינוי המשווה לא יכולת גבוהה יותר מאשר יכולתה במציאות), להוציא הנחיות ברורות יותר למשתמשים, לבחון את כל המערכות הקריטיות ולא לשחרר יותר מערכות ביתא. "אוטופיילוט אינו מסוגל למעשה לנהוג במכונית ובו בזמן לאפשר לצרכנים להוריד את ידיהם מגלגל ההגה למשך דקות בכל פעם," כתבה בבלוג של הארגון לאור מקלירי, סגנית נשיא. "על טסלה לבטל את ההיגוי האוטומטי במכוניות עד שעדכון של התוכנות יאמת שידי הנהג נמצאות על ההגה," כפי שכתוב במדריך להפעלת המכונית.

טסלה כמובן סבורה אחרת. "טסלה אוטופיילוט מתפקדת כמו מערכות בהן טייסי מטוסים משתמשים כאשר התנאים הם בהירים," השיבה החברה. "הנהג עדיין אחראי בסופו של דבר גם על השליטה במכונית. זה נאכף באמצעות בקרה מלוח המחוונים והתראות.

"בעוד שאנחנו מעריכים יעוץ שכוונתו טובה מכל יחיד וקבוצה אנחנו מקבלים את ההחלטות שלנו על הבסיס של נתוני עולם אמיתי, לא ספקולציות של המדיה."

אתמול צייץ מאסק שסקר שנערך לאחרונה הראה שאפס אחוזים מלקוחות טסלה רוצים לנטרל את מערכת האוטופיילוט. "לקוחות טסלה הם נבונים מאד ולא רוצים שהמדיה תדבר בשמם אודות אוטופיילוט," סיכם מאסק.

ה-NHTSA עדיין חוקר את התאונות שעליהן דווח לאחרונה, כולל שתי תאונות למודל X. הארגון ביקש מסטלה את כל הרישומים (לוגים) של האירועים שהתרחשו, נתונים שטסלה יכולה לספק בגלל הקשר הישיר והמתמיד שיש לה עם כל המכוניות אותן היא משווקת והבקרה המתמדת על מצבה של המכונית והפעלת מערכת האוטופיילוט.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin