קונטיננטל רכשה טכנולוגיית לידאר המתחרה במובילאיי

אוטוניוז, 05.03.2016 – קונטיננטל, יצרנית הרכיבים הגרמנית, הודיעה אתמול (ו') על רכישת עסקי ה-Hi-Res 3D Flash LIDAR של החברה האמריקנית Advanced Scientific Concepts, Inc. (ASC) . טכנולוגיה זו אמורה לסייע לחברה לפתח את מוצרי ה-ADAS, כולל נהיגה אוטונומית. טכנולוגיית חיישני הלידאר (לייזר) מסוגלת לספק יכולת ראיה בתנאי ראות ומזג אויר קשים ולמפות את השטח בזמן אמת. קונטיננטל, לדברי החברה, מפתחת משפחת חיישנים שתאפשר ראות ומיפוי של כל סביבת המכונית. "מגוון של חיישנים היקפיים נדרש כדי להתקדם בבטיחות לרמה הגבוהה ביותר של נהיגה אוטומטית," אמר קארל האופט, סגן נשיא בחברה לעסקי מערכות ADAS. "יש לנו יכולות חזקות ומוכחות עם רדאר ומצלמות כמו גם במיזוג של נתונים. אולם חשוב שתהיה לנו גם טכנולוגיה זו בפורטפוליו שלנו כדי לחזק עוד יותר ולשפר את המובילות שלנו בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות."

ASC ממוקמת בסנטה ברברה, קליפורניה, ואחרי הרכישה החברה מתוכננת לגדול בטווח הארוך ליותר מ-100 מהנדסים.

לפי ASC לטכנולוגיית ה-3D Flash LIDAR יתרונות בכך שמשקל הציוד נמוך יותר; התמונות שהיא מציגה הן במסגרת מלאה (full-frame), בהירות וללא עיוותי תנועה; המדידות מדויקות; ביכולתה להציג אובייקטים שבמצלמה הם מטושטשים; אין צורך במכניזם מדויק לסריקה, המערכת משלבת את היכולת של טכנולוגיית ה-3D Flash LIDAR עם אלו של מצלמת 2D בעלות טקסטורה של 2D ועומק של 3D; אין במערכת חלקים נעים; צריכת חשמל נמוכה יותר ויכולת להבחין בחפצים בטווחים ארוכים גם במצבם של מזג קשה או הפרעות אחרות לראות.

חיישת Hi-Res 3D Flash LIDAR שפותח ע"י ASC ונרכש ע"י קונטיננטל (קונטיננטל)
חיישן Hi-Res 3D Flash LIDAR שפותח ע"י ASC ונרכש ע"י קונטיננטל (קונטיננטל)

מתחרה במובילאיי

הטכנולוגיה שמפתחת ASC עשויה להיות מהטכנולוגיות המתחרות בצ'יפ של מובילאיי המבוסס על מצלמת וידיאו. בינואר, בתערוכת CES, הודיעה מובילאיי על השקת Road Experience Management – REM, מערכת שאמורה לאפשר ליצור מפה דיגיטלית בזמן אמת באמצעות איסוף מידע ממכוניות אחרות. מערכת זו תבוסס על הצ'יפ של מובילאיי EyeQ. הנתונים שיגיעו ממכוניות שונות יאוחסנו בענן ויעמדו לרשותם של נהגים הנוסעים באזור. כאמור גם ה-3D Flash LIDAR מתוכננת למפות את השטח סביבה בנוסף ליכולת הראיה.

קונטיננטל ובוש הם שתי היריבות העיקריות של מובילאיי בפיתוח מערכות ראיה לתפקודי ADAS ונהיגה אוטונומית. שתי חברות אלה נחשבו לגדולות ביותר בתחום הנהיגה האוטונומית ופיתוח רכיבים וחיישנים לתחום, אולם מובילאיי עקפה אותם עם ה-EyeQ בתחום הצר, אולם המרכזי, של ראיה חזיתית, כשפיתתחה צ'יפ שנחשב לזול ואלוגריתם ייחודי. קונטינטטל ובוש, יצרנית הרכיבים הגדולה בעולם, הם גם שתי החברות היחידות בטיר 1 שמובילאיי, טיר 2, אינה משתפת עימם פעולה, בגלל שהיא רואה בהם את יריבותיה העיקריות.

פעולת מערכת 3D Flash LIDAR

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*