קונטיננטל מגבירה קצב החשמול, הציגה אסטרטגיה חדשה

  • קונטיננטל הודיעה על אסטרטגיה חדשה בפיתוח וייצור מנועים.
  • הדגש עובר בהדרגה לרכיבים הנעה חשמלית.
  • קונטיננטל תשיק השנה ביחד עם רנו מכונית 48 וולט.
קונטיננטל הציגה אסטרטגיה חדשה לחטיבת ההנעה (קונטיננטל)
קונטיננטל הציגה אסטרטגיה חדשה לחטיבת ההנעה (קונטיננטל)

אוטוניוז, 27.04.2017 – קונטיננטל, יצרנית הרכיבים הגרמנית, מתכננת להשקיע עוד 300 מ' יורו בשלוש השנים הקרובות בפיתוח סוגי ההנעה האלטרנטיביים עם דגש על מערכות הנעה מחושמלות, כך מסרה החברה בהודעה לעיתונות, עם פרסום אסטרטגיה חדשה למערכות הנעה.  חטיבת מערכות ההנעה של קונטיננטל צופה הכנסות של 10 מיליארד יורו ב-2020 ומרווח של 10% על ה-EBIT המתואם. בשנים 2025-2030 המעבר לחשמול כלי רכב יסכן 2 מיליארד מהכנסות החטיבה.

"מכוניות העתיד יכללו מנועים חשמליים, שיהיו מקושרים לגמרי ואוטומטיים," אמר הבוס של קונטיננטל אלמר דגנהארט, הוא ציין שקונטיננטל צופה שב-2025 נתח שוק מערכות הנעה חשמליות לגמרי יהיה כ-10% ומערכות הנעה הייברידיות ככל הנראה 30%. פירוש הדבר הוא שמנוע הבעירה הפנימית, שיהווה עדיין 60% ממערכות ההנעה כיחידת הנעה בודדת, עדיין אמור להגיע לשיאו. "אנו לא מצפים לראות לראות ירידה איטית בהיקפי הייצור [של מנועי בעירה פנימית] עד אחרי 2025," אמר דגנהארט.

לכן, לדברי דגנהארט, קונטיננטל תמשיך לפתח את גם מנועי הבעירה הפנימית, מנועים שישרתו גם את מערכת ה-48 וולט שקונטיננטל מפתחת כבר מספר שנים. מערכות 48 וולט של קונטיננטל יותקנו השנה לראשונה בשני דגמים של רנו, הסניק והגרנד סניק. דגנהארט הדגיש, כמו שעושים בכירים אחרים בתעשיית הרכב הגרמנית שעדיין אין תחליף למנועי הדיזל להפחית את פליטות דו תחמוצת הפחמן. עסקי הדיזל תורמים 14% להכנסות קונטיננטל, ומהן 7% בדיזל למכוניות פרטיות ו-7% בדיזל למכוניות מסחריות קלות.

קונטיננטל פרסמה השבוע את אסטרטגיית מערכות ההנעה שלה לשנים הקרובות, בתום שנה שבה בוצע מחקר ונבדקו כיווני ההתפתחות הצפויים.

דגש על חישמול

כתוצאה משימוש גובר באלקטרוניקה מתקדמת, חיישנים חדשים ותוכנה לבקרת מנוע בעירה פנימית, קונטיננטל צופה מעבר לחישמול רכב כשהוא מוטה צמיחה. בהיותה יצרנית מערכות הייבריד, דגנהארדט צופה שמעבר למערכות אלה יותר מאשר יפצה את החברה על איבוד עסקים בתחומי מערכות ההנעה המסורתיות.

"הירידה הנוכחית במכירות דיזל עבור מכוניות נוסעים וכלי רכב מסחריים קלים היא בעלת השפעה מוגבלת מאוד על העסקים שלנו מאחר שמכירות המיוחסות לדיזל מהוות פחות מ-2% ממכירות התאגיד כולו," אמר חוזה אווילה, חבר הנהלה ונשיא חטיבת מערכות הכוח בקונטיננטל.

אווילה אמר שקונטיננטל תיישם אסטרטגיה חדשה שבמרכזה ירידה הדרגתית בייצור רכיבים למנועים מסורתיים ובמקביל הקטנה של תקציב המו"פ לרכיבים אלה. מצד שני החברה רואה "הזדמנויות מצוינות באלקטרוניקה חדשנית, חיישנים ומערכות תוכנה," הדרושות לעמוד בתקנים מחמירים למניעת.

השקעות כבדות

קונטיננטל שהשקיעה בחמש השנים האחרונות מיליארד יורו בחשמול מערכות הנעה, רואה כעת גידול בביקוש למוצרים אלה. השנה צופה החברה למכור מערכות הייברידיות בהיקף של 130 מ' יורו ובשנת 2020/2021 צופה החברה מכירות של מיליארד יורו. ב-2025 יש אפשרות למכירות בהיקף 2 מיליארד יורו עם השלמת פיתוחים בתחום ה-HEV. לשם כך קונטיננטל תשקיע 300 מ' יורו במו"פ מעבר למה שתוכנן עד 2021.

אווילה מסר שצבר ההזמנות בחטיבת מערכות הכוח ב-2016 הסתכם ב-11.5 מיליארד יורו והחברה צופה המשך גידול ב-2017.

אווילה מסר שבחטיבה מתקבלות הזמנות גדולות למערכות המיועדות לכלי רכב מחושמלים. בשנה שעברה ה-LTV (הרווח הצפוי מההזמנות) עמד על 1.2 מיליארד יורו.

השנה הכנסות חטיבת המנועים אמורות לעמוד על 8 מיליארד יורו, גידול של 9% למרות גידול צפוי של 1% בלבד בייצור כלי רכב קלים. ב-2019 החברה צופה מכירות של 10 מיליארד יורו בחטיבת מערכות ההנעה. ה-EBIT המתואם צפוי לעמוד השנה על מרווח של 9% ובשנים שאחר כך על כ-10%.

בנוסף למערכות הנעה אלטרנטיביות, קונטיננטל היא גם אחת החברות המתקדמות בפיתוח ואינטגרציה של מערכות נהיגה אוטונומית.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin