קבוצות פולקסווגן ו-GAZ הרוסית האריכו הסכם שיתוף פעולה

  • GAZ תמשיך לייצר מכוניות פולקסווגן וסקודה עד 2025.
  • פולקסווגן תספק ל-GAZ מנועי דיזל למכוניות מסחריות קלות
  • התאוששות קלה בשוק הרכב הרוסי בחמישה החודשים הראשונים של השנה.
נציגי קבוצת פולקסווגן, קבוצת GAZ וממשלת רוסיה בעת חתימת ההסכם (פולקסווגן)
נציגי קבוצת פולקסווגן, קבוצת GAZ וממשלת רוסיה בעת חתימת ההסכם (פולקסווגן)

אוטוניוז, 18.06.2017 – קבוצת פולקסווגן וקבוצת המכוניות הרוסית Rus and GAZ חתמו ביום חמישי האחרון על הסכם המאריך את שיתוף הפעולה ביניהן בייצור מכוניות פולקסווגן וסקודה ברוסיה עד 2025. בנוסף לכך פולקסווגן תתחיל לספק מנועי טורבו דיזל TDI בנפח 2.0 ל' למכוניות מסחריות קלות של GAZ. ההסכם החדש נחתם בניזני נובוגורוד בנוכחות שר המסחר והתעשיה הרוסי, דניס מנטורוב.

שיתוף הפעולה בין שתי הקבוצה החל ב-2011 כאשר נחתם חוזה לייצור מכוניות סקודה ופולקסווגן במפעל GAZ. עד כה יוצרו 200,000 מכוניות בהתאם להסכם זה מדגמי פולקסווגן ג'טה, סקודה יטי וסקודה אוקטביה. בהתאם להסכם הוקמו מתקני הרכבה חדשים ומתקנים חדשים לייצור גוף ומחלקת הצביעה עברה מודרניזציה. בנוסף לכך החל ברוסיה ייצור של רכיבים למכוניות ושופרה רמת בקרת איכות הייצור. מרכז אימון חדש לעובדים הוקם ב-GAZ.

יכולת הייצור של מפעל גורקי אוטומוביל היא כ-132,000 כלי רכב בשנה אחרי השקעה בסך 300 מ' יורו. במפעל מועסקים כ-3,000 עובדים.

מנועי ה-2.0 TDI שיסופקו לקבוצה יותקנו בסידרת המכוניות המסחריות GAZelle NEXT.

השוק הרכב הרוסי סבל בשנים האחרונות מהמשבר הכלכלי הקשה שפקד את רוסיה, בעקבות הירידה החדה במחיר הדלק החל מאמצע 2014. המכירות בשוק נחתכו בכ-50% לכ-1.5 מ' כלי רכב בשנה, אחרי שבראשית העשור התחזיות צפוי שהוא עתיד להפוך לשוק הרכב הגדול באירופה, כשיעקוף את שוק הרכב הגרמני.

המכירות החלו להתאושש במקצת השנה. בחמישה החודשים הראשונים של השנה נרשמו בשוק מכירות של 577,449 כלי רכב פרטיים ומסחריים קלים, גידול של 5.1%. במאי נרשם גידול 14.7% ל-124,990 כלי רכב. לאדה, שבשליטת רנו הוא המותג הגדול ביותר, עם 112,835 (10%+) כלי רכב בחמישה חודשים לפני קיה עם 68,434 (20%+). מכירות פולקסווגן גדלו ב-18% ל32,270 כלי רכב ומכירות סקודה גדלו ב-4% ל-23,045 כלי רכב, לפני נתוני Association of European Business, ארגון רוסי המפרסם את נתוני המכירות בשוק הרוסי.

בעקבות המשבר בשוק הרכב הרוסי בשנים האחרונות הודיעה ג'נרל מוטורס על חיסול פעילותה בשוק, דבר שתאם את מדיניות קבוצת המכוניות האמריקנית שנסוגה גם מהשוק המערב אירופי ומשווקים אחרים ברחבי העולם. לעומת זאת הברית רנו-ניסאן העמיקה את אחיזתה בשוק הרכב הרוסי וכעת גם פולקסווגן מאותתת שאין בכוונתה לוותר עליו.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin