הודעה למשתמשי אתר אוטוניוז

בגלל שינוי כתובת מ-HTTP ל-HTTPS יתכן שתקבלו הודעה שהאתר לא בטוח. עליכם לנקות את ה-cache או לגלוש בדפדפן אחר כדי לא לקבל הודעה זו. לפרטים הקליקו כאן

צעיר בן 22 חשף ליידאר שאמור לשנות את יכולת הנהיגה האוטונומית

  • ליידאר ברזולוציה גבוהה מסוגל לגלות עצמים כהים בתנאים קשים במהירות גבוהה בטווח 200 מ'.
  • המכשיר כבר נמצא בניסוי אצל יצרניות רכב.
  • לומינאר משקיעה במפעל לייצור המכשיר אחרי שגייסה 36 מ' ד'.

אוטוניוז, 15.04.2017 – לומינאר (Luminar) סטארטאפ אמריקני, חשף ליידאר (LiDAR) ברזולוציה גבוהה שפותח במשך חמש שנים. בשלב הסיד גייס הסטארטאפ 36 מ' ד' שמוקדשים בין היתר להקמת מפעל שבשלב ראשון ייצר 10,000 יחידות ליידאר בשנה. בין המשקיעים בחברה נמצאת Fund 1517 של פיטר תיל. לפי דיווח בפורבס החברה ניסתה גם לגייס סיבוב נוסף לפי שווי שוק של מיליארד ד', גיוס שלא יצא אל הפועל. לדברי אוסטין ראסל (22), פיזיקאי, מייסד משותף ו-CEO של החברה, מכשיר הליידאר יאפשר למכונית לגלות מכשולים בדרך באופן מפורט יותר [מאשר היכולת של מכשירים שנמצאים בשוק] במרחקים גדולים יותר. החיישן עובד גם במזג אויר קשה בערפל ובאבק.

החברה מחזיקה מתקן פאיתוח של המכשיר ואינטגרציה בכלי רכב בעמק הסיליקון ומתקן ייצור באורלנדו שבו ייוצרו 10,000 יחידות של המכשיר, לפי אתר האינטרנט של החברה.

הליידאר של לומינאר אינו צ'יפ בלבד, כמו שפיתחו כמה חברות אחדות לאחרונה, אלא מכשיר הנמצא בתוך קופסה קטנה שלפי תמונות שפרסמה החברה מותקן בפגוש הקדמי של כלי הרכב. ראסל לא גילה את מחירו של המכשיר, אולם רמז שהמחיר יהיה גבוה מ-250 ד' אולם תחרותי. מחירם של חיישני הליידאר שפותחו לאחרונה אמור להיות, לפי הצהרות של החברות, בין 50 ד' ל-100 ד', כשכל כלי רכב אמור להיות מצויד בשניים עד ארבע חיישנים מסוג זה. לדברי ראסל מחירים נמוכים למכשירי ליידאר מעידים על כך שהמפתחות מעגלות פינות ומגבילות את ביצועי המכשירים.

לדברי ראסל מכשיר הליידאר של לומינאר יכול לספק התראה למכוניות הנוסעות במהירויות גבוהות על חפצים קשים לזיהוי בתנאי מזג אויר מורכבים הנמצאים בדרכם, בהפרש זמן שיספיק לתגובה אפקטיבית של הנהג או מערכת הנהיגה האוטונומית, בעוד מערכות קיימות מספקות זמן התראה של שניה בלבד למצבים כאלה. ראסל לא חשף לאלו מכשירים הוא הישווה את המכשיר של לומינאר, אבל לכל הפחות העלה תמיהה האם מערכות הנהיגה האוטונומית המוגבלות המוצעות היום על טסלה ודיימלר והמתאימות בעיקר לכבישים מהירים, הן בטיחותיות ומתאימות לשימוש בכבישים מהירים. על פניו לפחות, הצהרתו נראית כנמהרת.

קריאה נוספת

לדברי ראסל החברה פיתחה סנסורים וצ'יפים מחומרים אקזוטיים דוגמת gallium arcinide ולא התבססה על רכיבי מדף של יצרניות רכיבים.

לדבריו 100 יחידות כבר סופקו ליצרניות רכב למבחנים ויש אף יצרניות שמשלמות עבור הזכות הזו. "התגובה היתה חיובית באופן מוחלט," אמר ראסל וש"לקוחות אחדים ביקשו לקנות כל חיישן ליידאר שייוצר לחמש השנים הבאות."

מכשירי ליידאר הינם מצרך מבוקש היום בשוק הרכב. ZF, יצרנית הרכיבים, רכשה לאחרונה את Ibeo Automotive System, אינפיניון, יצרנית השבבים הגרמנית, רכשה את Innluce ההולנדית, יצרנית חיישני LiDAR  מצב מוצק. המאבק המתנהל היום בתעשיה הוא בין שימוש בחיישני ליידאר כאמצעי יתירות, קונספט שמאחוריו עומדת מובילאיי וחברות הפועלות עימה כמו ZF לבין ליידאר שלו תפקיד מרכזי יותר.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin