פלישה סינית: SAIC רוצה להיכנס עם ואן חשמלי לאירופה, בדרך לישראל?

  • יצרנית המכוניות הגדולה בסין מתכננת לחזור לשוק האירופי החל ב-2019.
  • תשיק את מותג MG למכוניות פרטיות ואת מקסוס לוואנים מסחריים.
  • תשווק את ה-EV80, וואן חשמלי עם טווח 204 ק"מ.
  • צ'יינה מוטורס היא יבואנית מקסוס לישראל.
מקסוס EV80, וואן חשמלי סיני (SAIC)

אוטוניוז, 18.10.2017 – SAIC, קבוצת הרכב הגדול בסין, והנמצאת בחלקה בבעלות ממשלתית, מתכננת כניסה לשוק האירופי החל מ-2019. החברה היא בעלת המותג הבריטי MG, שישווק מחדש באירופה, אולם היא תשיק גם את מותג Maxus, מותג המשווק וואנים ו-SUV. באירופה בכוונת החברה לשווק את דגמי הוואנים של מקסוס. בין השאר, SAIC מתכננת לשווק את המקסוס בגירסה חשמלית, EV80.

SAIC השיקה באירופה חטיבה בשם SAIC Mobility Europe, בראשה עומד פיטר גבריאל. לדבריו SAIC היא יצרנית הרכב הגדולה בסין מבין 172 יצרניות רכב הפועלות בשוק הסיני והיא מייצרת יותר מ-6.5 מ' כלי רכב בשנה. 3 מ' כלי רכב מיוצרים במיזמים משותפים עם ג'נרל מוטורס ו-2 מ' כלי רכב במיזמים משותפים עם קבוצת פולקסווגן. שאר ה-1.5 מ' כלי רכב הם של מותגי Roewe ו-MG. לפי ההודעה לעיתונות של החברה, הממשלה הסינית תומכת בהתרחבות החברה לשוק האירופי.

"מה שהואיי [בסמרטפונים] ולנובו [במחשבים] עשו בתעשיית התקשורת ובתעשיית ה-IT בהתאמה, הממשלה תומכת בנו ובקבוצת גילי (הבעלים של וולבו מכוניות) לעשות בתעשיית הרכב," אמר גבריאל. "אנחנו פועלים להרחיב את הפעילות האוטומוטיבית הסינית והמומחיות באירופה ובאותם אזורים בעולם שבהם אנחנו עדיין לא נמצאים." לדברי גבריאל היתרון של SAIC נעוץ בגודל וביכולת הפיננסית.

בשנים 2019-2020 מתכננת SAIC להציג את מותג מקסוס במסחריות ובין שאר הגירסאות גם בגירסת EV.

SAIC חושפת כעת את המקסוס החשמלי ל-200 ציי רכב של חברות גדולות באירופה, שמתחילות לגלות מודעות לבעיות הסביבתיות שמייצרים מנועי בעירה פנימית ובייחוד מנועי דיזל במרכזים עירוניים, לדברי החברה.

ל-EV80 טווח של 204 ק"מ בין טעינות. באירופה כלי הרכב יהנה מאחריות לחמש שנים על הסוללה ושלוש שנים על כלי הרכב ומכלליו המכניים. את כלי הרכב ניתן להטעין בטעינה רגילה משקע AC או בטעינה מהירה ב-DC.

לדברי גבריאל מחיר ה-EV80 יהיה 45,000 יורו וה-TCO שלו יהיה דומה או אף נמוך מזה של וואן דיזל מקביל.

מקסוס EV80 (צילומים: SAIC)

בדרך לישראל?

הגעתו של המקסוס לאירופה עשויה לסמן גם את תחילת שיווקו של המותג בישראל. יבואנית מקסוס בישראל היא צ'יינה מוטורס, יבואנית האוטובוסים של יוטונג הסינית, כך עולה מאתר האינטרנט של החברה, המתאר את המכונית כבר יותר משנה למרות שפעילות שיווק מסחרי טרם החלה. צ'יינה מוטורס ייבאה בעבר יחידות אחדות של המקסוס, כך עולה מדו"חות איגוד יבואני הרכב, בתגובה לשאלות אוטוניוז, בחברה לא רצו לפרט את תוכניותיהם למותג.

לפי אתר צ'יינה מוטורס למקסוס הנוכחי מנוע טורבו דיזל יורו 5, תקינה שכבר אינה מותרת באירופה ובישראל. במידה ופעולות צ'יינה מוטורס מתואמות עם הפעילות האירופית של SAIC, היא צפויה להתחיל ביבוא דגמי מקסוס ב-2019.

יבואנית המכוניות הפרטיות של SAIC לישראל היא חברת קאר איסט, שבבעלות קבוצת לובינסקי.

כותרות היום

עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin