פיאט-קרייזלר חוברת לב.מ.וו/אינטל/מובילאיי לפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית

  • פיאט-קרייזלר לא השקיעה בפיתוח מערכת באופן עצמאי.
  • תעניק לברית החדשה היקפי ייצור שחסרו לה עד כה.
  • פיאט-קרייזלר עומדת למכירה ועשויה להירכש ע"י יצרנית מכוניות סינית.

אוטוניוז, 16.08.2017 – פיאט-קרייזלר, קבוצת הרכב השביעית בגודלה בעולם, מצטרפת לברית המכוניות האוטונומית של ב.מ.וו, ואינטל/מובילאיי. לברית זו שותפות גם קבוצות הטיר 1 דלפי וקונטיננטל כאינטגרייטורים של המערכת ליצרניות רכב שונות.

פיאט קרייזלר, מקבוצות הרכב החלשות בעשיריה המובילה, כמעט שלא השקיעה מאמצים בפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית. בשנה האחרונה היא פיתחה שיתוף פעולה עם Waymo, זרוע המכונית האוטונומית של אלפאבית, החברה האם של גוגל, כאשר היא העמידה לרשותה מיזם משותף מעל 500 מכוניות מדגם קרייזלר פסיפיקה הייבריד, שעליהן הותקנו מערכות נהיגה אוטונומית של ואיימו.

כבר בהשקת המיזם בין ב.מ.וו/אינטל/מובילאיי הודיעו החברות שהן יהיו פתוחות לשיתופי פעולה עם גורמים נוספים. בהודעת של ב.מ.וו נמסר ש"FCA תביא משאבים הנדסיים וטכניים ומומחיות לשיתוף הפעולה, כמו גם היקף מכירות משמעותי, פיזור גיאוגרפי וניסיון רב בשוק הצפון אמריקני."

מכל ההצהרות האלה, נראה שהחצי השני של המשפט הוא המדויק: שיתוף הפעולה עם FCA מביא לברית שחקן המשווק כחמישה מיליון כלי רכב בשנה, בסגמנטים עממיים, בעוד קבוצת ב.מ.וו מוכרת כשני מיליון כלי רכב בשנה בסגמנטים יוקרתיים.

"כדי לקדם את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, חיוני ליצור שותפויות בין יצרניות, ספקיות טכנולוגיה וספקיות [מסורתיות]," אמר בהודעה לעיתונות סרג'יו מרקיונה, ה-CEO של פיאט-קרייזלר. "הצטרפות לשיתוף פעולה זה יאפשר ל-FCA ליהנות ישירות מהסינרגיות ומיתרון הגודל, כאשר חברות יכולות להביא חזון משותף ומטרה."

פיאט-קרייזלר עומדת למכירה כבר יותר משנתיים, ויתכן שבתוך זמן לא רב היא תירכש ע"י יצרנית מכוניות סינית. במידה והיא תירכש עשוי היקף הפעילות של הברית ב.מ.וו/אינטל לגדול עוד יותר.

ב.מ.וו אומרה להשיק עוד השנה צי מבחן בן 30 מכוניות אוטונומיות בעוד אינטל/מובילאיי הודיעה על כוונתה להשיק צי עם 100 מכוניות מבחן, של יצרניות שונות ובסגמנטים שונים באירופה, ארה"ב וישראל. בצי הזה אפשר להניח יהיו לא מעט מכוניות של FCA. החברות מתכוונות להשיק מכונית אוטונומית ברמה 4/5 עד 2021. שיתוף הפעולה בין אינטל/מובילאיי לדלפי מתכוונן להשיק מערכת מדף לנהיגה אוטונומית כבר ב-2019.

בהודעה לעיתונות מטעם ב.מ.וו נמסר שהחברה מצפה "למנף מידע וללמוד" ממיזם לפריסת 100 המכוניות של אינטל/מובילאיי.

כותרות היום

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin