פורסייט בהסכם הבנות לבחינת מערכת ADAS עם יצרנית מכוניות סינית

35אוטוניוז, 21.09.2016 – פורסייט אוטונומוס הולדינגס, העוסקת בפיתוח מערכות בטיחות לרכב, הודיעה על חתימת הסכם הבנות לא מחייב עם יצרנית מכוניות סינית לבחינת מערכת עזר לנהיגה שהיא מפתחת. החברה לא חשפה את היצרנית, אבל דיווחה שהיא מייצרת כלי רכב פרטיים ומסחריים גדולים (משאיות), כך שלא מדובר במיזם משותף שבין יצרנית רכב סינית ליצרנית זרה.

פורסייט מפתחת טכנולוגיית ראיית תלת מימד. במסגרת ההסכם היצרנית הסינית תספק כלי רכב וציוד מעבדת ווידיאו כדי לבחון את המערכת וכדי שפורסיית תוכל להתאימה לצרכים של השוק הסיני, לפי ההודעה לבורסה.

לדברי החברה היא מפתחת מערכות למניעת תאונות דרכים אשר פועלות בזמן אמת ומתריעות על סכנות שמקורן בעבירות תנועה, חוסר ריכוז של נהגים, עייפות הנהג ועוד. ההתרעות מתבצעות באמצעות אפליקציה המותקנת על הטלפון הנייד. המערכות שכלולות בהסכם מבוססת על אלוגריתמים מתקדמים, חבילות תוכנה וטכנולוגיות צילום תלת מימד שפותחו בחברה האם, מגנ"א – בי.אס.פי בחמש השנים האחרונות.

במצגת לשוק ההון (מצגת לשוק הון של כל חברה, היא בעיקרה נייר פרסומי) שפרסמה החברה החודש היא קובעת שלמערכת שפותחה 100% הסתברות גילוי ואפס התראות שווא, בכל תנאי התאורה ומזג האויר כולל גילוי אובייקטים קטנים בתנאי נהיגה מסובכים.

המערכת של מגנ"א פותחה במשך 15 שנה ונעשה בה שימוש ע"י גורמים צבאיים וביטחוניים במתקנים שונים. כל המתקנים, כולל שני כורים גרעיניים ביפן, הם נייחים ואינם דורשים את היכולות הטכניות הנדרשות ממערכות נהיגה אוטונומית או אפילו ממערכות עזר לנהג (ADAS). טווח הפעולה של המערכת הוא עד 0-120 מ' וזוית הגילוי 50-70 מעלות.

לחברה 15 עובדים ש-11 מהם עוסקים בפיתוח. בין המשקיעים שהחברה מכנה 'אסטרטגיים' נמצאים קבוצת לובינסקי ויצחק סוארי (המוגדר במצגת כ"בעלים של אלייד וצ'מפיון מוטורס").

שוק 60 מיליארד דולר

בניתוח שעושה החברה היא קובעת שתעשיית ה-ADAS והנהיגה האוטונומית נמצאת כעת בשלב ישומי 2.5 מתוך 5 רמות, כאשר רמה 4 תיושם החל מ-2025 ורמה 5 החל מ-2030, בהתבסס על דו"ח של Frost & Sullivan. ב-2030. ההיקף הכספי של השוק יעמוד אז על 60 מיליארד ד' לעומת 2 מיליארד ד' כיום.

לדברי החברה פורסייט עונה על אחד האתגרים החשובים בטכנולוגיה, היתוך נתוני LiDAR ואינטגרציה עם מכ"ם RF עם נתוני מצלמת התלת מימד. החברה קובעת שהחיישן החשוב ביותר הוא המצלמה ושמצלמת תלת מימד, המורכבת למעשה משתי מצלמות, עדיפה על מצלמה אחת (שהיא הטכנולוגיה המועדפת על מובילאיי).

לאחרונה דיווחה פורסייט על השלמת ניסוי מוצלח במערכת שהחברה פיתחה, ששמה המסחרי EYES-ON וככל הנראה על סמך הצלחת הניסוי נחתם החוזה עם יצרנית המכוניות הסינית לפיתוח המערכת והתאמתה לשוק הסיני.

בסיום המסחר אתמול (ג') עמד שווי השוק של פורסייט על כ-142 מ' ש'.

פורסייט מנוהלת ע"י חיים סיבוני ויו"ר הדירקטוריון הוא מיכאל גלי.

חברת מחקר ללא הכנסות

את החצי הראשון של השנה סיימה החברה בהפסד נקי של כ-43 מ' ש', שחלקו הגדול, כ-32 מ' ש'  נבע מהוצאות מיזוג עם חברות אחרות. לחברה לא היו בתקופה זו הכנסות. המו"פ של החברה בחצי הראשון עמד על כ-1.2 מ' ש' גידול בסך מאות אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה 2015. לחברה נוצר תזרים של כ-24 מ' ש' מהנפקת מניות וכתבי אופציה בכ-20 מ' ש' ומזומנים בסך של כ-5 מ' ש' בעקבות עסקת המיזוג.

פורסייט מגדירה את עצמה כ"חברת מחקר" שתזדקק כדי להשלים את פיתוח מוצריה למימון נוסף בהיקף משמעותי ולאורך זמן.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*