פורמולה 1: הוארכו החוזים של לאודה ו-וולף במרצדס, ג'יימס אליסון התמנה למנהל הטכני של מרצדס

  • לאודה ו-וולף הובילו את מרצדס לשלוש אליפויות עולם רצופות הן ליצרניות והן לנהגים.
  • לאודה מחזיק ב-10% ממניות הקבוצה, וולף ב-30%.
  • ג'יימס אליסון התמנה למנהל הטכני של קבוצת הפורמולה 1.
לאודה (מימין) ו-וולף הובילו את הקבוצה להישגי השיא של מרצדס (דיימלר)
Niki Lauda, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas Motorsport ;
Niki Lauda, Toto Wolff, Mercedes-AMG Petronas Motorsport;

אוטוניוז, 20.02.2017 – דיימלר הודיעה היום (ב') על הארכת חוזיהם של ניקי לאודה וטוטו וולף, שני המנהלים הבכירים של קבוצת הפורמולה 1 מרצדס-בנץ עד לסוף 2020. החוזים אמורים היו לפוג בסוף 2017. בסיומה של עונת 2020 יפוג הסכם קונקורד הנוכחי, שקובע את הכללים המסחריים והיחסים שבין הנהלת הסידרה לקבוצות המתחרות בה. הארכת החוזה עד לתאריך זה היא רמז של דיימלר לליברטי מדיה, ענקית המדיה האמריקנית, שהשלימה בחודש שעבר את רכישת סידרת הפורמולה 1, ששינויים שליברטי מדיה מתכוונת לבצע בקשרים בין בעלי עניין שונים בספורט צריכים לקחת בחשבון גם את האינטרסים של הקבוצות.

לאודה, המשמש כיו"ר בלתי פעיל של הקבוצה, וטוטו וולף המכהן כמנהל הקבוצה מחזיקים ב-10% ו-30% בהתאמה ממניות קבוצת המרוצים. בארבע השנים שהשניים ניהלו את הקבוצה זכתה מרצדס-בנץ בשלוש אליפויות עולם ליצרניות ונהיגה, לואיס המילטון וניקו רוזברג, זכו בשלוש אליפויות עולם לנהגים, שתיים להמליטון ואחת לרוזברג.

"גורם מפתח [בהצלחה של הקבוצה] היה השילוב בין המיומנויות היזמיות של טוטו והניסיון של ניקי," ציין בהודעה לעיתונות דיטר זטשה, הבוס של קבוצת דיימלר, שנראה בלא מעט מרוצים במהלך העונה. "המחוייבות המחודשת שלהם נותנות לתוכנית שלנו המשכיות חשובה לארבע השנים הבאות."

שינויים בפגרה

בפגרה הנוכחית עברה הקבוצה מספר שינויים משמעותיים. חמישה ימים אחרי זכייתו באליפות העולם לנהגים הודיע רוזברג על פרישתו מהספורט. את מושבו ימלא וואלטרי בוטאס הפיני. לפני מספר שבועות הודיע על פרישתו מהקבוצה פאדי לואו, שנחשב למוח שמאחורי ההצלחה של הקבוצה בשנים האחרונות. השבוע הודיעה מרצדס שמחליפו של לאו יהיה ג'יימס אליסון, שבעונה שעברה הודח מתפקיד המנהל הטכני בפרארי. אליסון ידווח לוולף והוא יישא באחריות הכוללת לניהול קבוצת המרוצים.

עקומת הלימוד של אליסון תהיה חייבת להיות תלולה מאד במידה ומרצדס ירצו לזכות באליפויות עולם נוספות ב-2017.

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin