פורמולה 1: האם זו אלופת העולם הבאה? מרצדס-בנץ הציגה את ה-F08

  • שינויים בתקנון הטכני פתחו פתח לשינויים אוירודינמיים משמעותיים.
  • לשם המכונית נוסף המותג EQ, מותג המכוניות המחושמלות של מרצדס.
  • סידרת מבחנים ראשונה בשבוע הבא.

צילומים: דיימלר
אוטוניוז, 23.02.2017 – מרצדס-בנץ חשפה היום (ה') את מכונית הפורמולה 1 לעונת 2017, ה-W08. כמו בעונות הקודמות המכונית מונעת ע"י מערכת הייברידית המשלבת בין מנוע טורבו V6, בנפח 1.6 ל' למערכות חשמליות מורכבות. מרצדס לא פרסמה נתון לגבי ההספק הכולל של מערכת ההנעה. "תקנות חדשות ל-2017 תוכננו להפוך את מכוניות הפורמולה 1 למהירות יותר באמצעות הגדלה ניכרת של היעילות האוירודינמית," אמר בהודעה לעיתונות טוטו וולף, הבוס של הקבוצה. "הן צריכות להיות יותר פיזיות לנהיגה ויש לקוות גם יותר ספקטקולריות לצופים."

כדי להדגיש את החשיבות שמייחסת מרצדס לחישמול המכוניות שמו המלא של הדגם החדש הוא W08 EQ Power+. הצירוף EQ מציין את מותג מכוניות ההנעה האלטרנטיבית של מרצדס, והמכוניות גם יעוטרו השנה בגוון כחול, הצבע המציין את המותג, להבדיל מצבע הכסף הקלאסי המציין את מרצדס-בנץ.

בהודעה לעיתונות ציינה מרצדס שאת המכונית היה צריך להתחיל לתכנן עוד לפני שסוכמו כל התקנות הטכניות לעונת 2017 ולכן נדרשה גמישות ניכרת בשלבי התכנון. במהלך התכנון רק 17% מחלקי ה-W07, הדגם של השנה שעברה, הועברו גם לדגם החדש. השנה הוטלה על הקבוצות מגבלה של מבחנים אוירודינמיים במנהרת רוח (ATR) ל-65 ניסיונות בשבוע. מרצדס החלה לבחון דגמי קונספט עוד לפני המרוץ הראשון של השנה שעברה, ומאז השלימה יותר מ-2,000 הרצות במנהרת הרוח 60% של הקבוצה.

בנוסף לצורות החדשות הכנפיים הקדמיות והאחוריות ההזדמנויות הבולטות ביותר לשיפורים אוירודינמיים היו בריצפה ובלוחות הצד שלפני תרמילי הצד. בגלל העומסים המוגברים על המכונית הצפויים השנה המתכננים גם הגדילו את יכולת נשיאת העומסים של מבנה המכונית.

מנוע המכונית, M08, עבר שינויים ניכרים אף הוא. המתכננים התמקדו בשיפור היעילות של מנוע הבהעירה הפנימית וגם שיפור ביעילות של רכיבי מנוע אחרים. המנוע השנה כבד מעט יותר מאשר מנוע השנה שעברה, בגלל שכחלק ממבנה המכונית, יהיה עליו לשאת עומסים גבוהים יותר.

במהלך יום ההשקה שגם נוצל להסרטה ולמבחנים, מרצדס התקינה בקצה האחורי של מכסה המנוע לפני הכנף האחורית, כנפון בצורת T. בגלל השינויים בתקנון האוירודינימיות, בשבועות הקרובים, וגם במרוצים הראשונים בעונה, צפויות הקבוצות לעשות ניסויים אוירודינמיים שונים ומשונים והמכוניות ישנו צורה חיצונית ממרוץ למרוץ. "המכונית למעשה מעכשיו ועד למלבורן תשנה את כל המשטחים האוירודינמיים," צוטט כאומר אלדו קוסטה, המנהל ההנדסי של מרצדס, באתר Motorsport.

שני נהגי מרצדס, לואיס המילטון ו-וואלטרי בוטאס, יקחו חלק בסידרת המבחנים הראשונה משתיים של קבוצות הפורמולה 1 שתתקיים בשבוע הבא במסלול ברצלונה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*