פולקסווגן שוקלת הקמת גיגהפאקטורי בהשקעה של 10 מיליארד יורו

פולקסווגן Budd-e דגם קונספט חשמלי המבוסס על פלטפורמת ה-MEB המיועדת לכלי רכב חשמליים (פולקסווגן)
פולקסווגן Budd-e דגם קונספט חשמלי המבוסס על פלטפורמת ה-MEB המיועדת לכלי רכב חשמליים (פולקסווגן)

אוטוניוז, 01.06.2016 – פולקסווגן עשויה לפרסם בשבועות הקרובים החלטה להקים מפעל לייצור מצברי ליתיום-יון בהשקעה של 10 מיליארד יורו, דיווח היומון הגרמני, האנדלסבלאט. זו השקעה כפולה מההשקעה של טסלה מוטורס בהקמת הגיגהפאקטורי בנבאדה, ארה"ב, הנמצאת בעיצומה. הקמת הגיגהפקטורי של פולקסווגן היא כמעט מתחייבת לאור מחויבותה של הקבוצה להאיץ את חישמול מכוניותיה בשנים הקרובות, מחויבות שהתחזקה בעקבות שערוריית הדיזלגייט. אולם החלטה כזו היא הימור לא קטן. בעשור הקודם היתה זו הברית-רנו ניסאן שניסתה להקים שלושה מפעלים לייצור מצברים בהשקעות של מיליארדי דולרים אולם לבסוף הוקם רק מפעל אחד בהיקף גדול.

הצורך בהקמת מפעלים נובע מכך שהיקף ייצור התאים החשמליים מהם מייצרים את המצברים, הוא נמוך ביחס לדרישה שעשויה להתעורר במידה וחישמול כלי הרכב הפרטיים יתפוס תאוצה בשנים הקרובות. הקמת הגיגהפאקטורי ע"י טסלה ופאנאסוניק, שהיקף הייצור השנתי שלו יהיה גבוה משל כל שאר תעשיית המצברים העולמית, מעניקה לכן לטסלה יתרון ניכר על פני מתחרותיה המסורתיות. כעת נראה שרק השקעה של תעשיית הרכב בהקמת מפעלים לייצור תאים חשמליים והרכבתם למצברים עשויה לשחרר את המחסום שבצוואר הבקבוק.

הבעיה העיקרית בהשקעה מסוג זה היא החידושים המהירים הצפויים בתחום המצברים החשמליים, סיכון שיצרניות הרכב העדיפו להעביר אותו ליצרניות המצברים המסורתיות, כמו פאנאסוניק, LG Chem, סמסונג ואחרות. אולם הסיכון שאותם חברות מוכנות לקחת על עצמן בהקמת מפעלים חדשים בהיקפים גדולים, הוא מוגבל ביותר.

פולקסווגן הציגה בפברואר השנה תכנית להצגת 20 כלי רכב מחושמלים, עם מערכות הנעה חשמליות ופלאג-אין הייבריד במרבית מותגיה והבולטים שבהם מותגי הפרימיום אודי ופורשה.

1 Comment on פולקסווגן שוקלת הקמת גיגהפאקטורי בהשקעה של 10 מיליארד יורו

  1. יעקב שלום, הימור לא קטן אבל לפולקסוואגן כל היתרונות הדרושים על מנת לנצח את טסלה, ובראשם תזרים מזומנים מפעילותה המסורתית, בעוד שטסלה חייבת להשען על גיוסי הון (קרי הנפקות מניות ואג"ח למרות ערך השוק הענקי שלה ביחס למכירות [פי 100 מהמקובל בתעשייה]). אולם לפולקוואגן חיסרון אחד ולכן ההימור, שהכניסה בגדול לרכב חשמלי פירושה קאניבליזציה של דגמים קיימים לא חשמליים של פולקסוואגן, מה שלא קיים אצל טסלה.

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin