פולקסווגן תשווק מכוניות עם טכנולוגיית V2X החל מ-2019

  • קבוצת פולקסווגן תיישם תקשורת בין מכוניות לטווח קצר בטכנולוגיית pWLAN, מבוססת hotspots.
  • הטכנולוגיה מיוצרת גם ע”י אוטוטוקס, שמן הסתם תתחרה על חוזה עם פולקסווגן.
  • תאפשר יצירת רשת של מכוניות בטווחים קצרים שתעביר מידע והתראות.
תקשורת V2V (פולקסווגן)
תקשורת V2V (פולקסווגן)

אוטוניוז, 29.06.2017 (עידכון 11:55)  קבוצת פולקסווגן הודיעה על כוונתה לצייד כלי רכב בטכנולוגיית V2V ו-V2X החל מ-2019. הטכנולוגיה בה תשתמש הקבוצה היא בשיטת ה-pWLAN. שיטה זו עושה שימוש ב-hotspots כדי לשדר מידע ללקוחות בסביבה. לרוב השיטה משרתת תמסורת אינטרנט במקומות ציבוריים כמו שדות תעופה, תחנות רכבת, מסעדות ואתרים ציבוריים נוספים.

הטכנולוגיה המשמשת את פולקסווגן מבוססת על תקן IEEE 802.11p ידועה גם כ-pWLAN בגרמניה או DSRC בשאר העולם. שתעשיית הרכב ביצעה לו תקינה ובחנה אותו לתקשורת בין-אישית ישירה ולא קניינית, כמו גם בין כלי רכב ותשתיות תחבורה ובשווקים בינלאומיים, מדווחת פולקסווגן.

“[באמצעות] שימוש בטכנולוגיה זו, שפותחה במיוחד ותוקפה עבור דרישות יישומים אוטומוטיביים, ניתן לחלוק מידע על מצב התנועה הנוכחי, התראות או אפילו נתוני חיישן עם הסביבה המקומית בתוך כמה אלפיות השנייה. זה מרחיב את הכיסוי של הרכב בכמה מאות מטרים, כמעט מאפשר להסתכל מעבר לפינה,” נמסר בהודעה לעיתונות של קבוצת פולקסווגן.

המערכת פועלת על תדר  מיוחד השמור לבטיחות תנועה וליעילותה. המידע המוחלף ברשת הוא מקומי, אני נשמר באתר מרכזי, או אינו מסתמך על רשת הטלפונים הניידים ולכן גם אין לו עלויות, לדברי פולקסווגן.

האסטרטגיה שקבוצת פולקסווגן תיישם היא יישום ה-pWLAN בכל דגמיה החל מהבסיסיים ביותר.

“אנחנו רוצים להגביר את הבטיחות בדרכים בעזרת כלי רכב מרושתים והדרך היעילה ביותר להשיג זאת היא באמצעות פריסה מהירה של טכנולוגיה משותפת”, אמר בהודעה לעיתונות יוהאנס נפט, מנהל פיתוח גוף הרכב בפולקסוואגן פרטיות. “מה שחשוב ביותר הוא כי הטכנולוגיה תהיה בשימוש עקבי, ועל ידי כמה שיותר יצרניות ושותפות.”

הטכנולוגיה שמציגה פולקסווגן היא כמו זו המפותחת ע”י אוטוטוקס, המבוססת על DSRC, ומיועדת ליצור רשת של מכוניות המקושרות ביניהן בטווחים קצרים עם היכולת “לראות מעבר לפינה.”

ה-NHTSA האמריקני צפוי לאשר תקן הפעלה של תקשורת המבוססת על DSRC עוד השנה. קדילאק החלה ליישם טכנולוגיה זו במכוניותיה כבר השנה והחל מ-2019 גם טויוטה אמורה ליישם את טכנולוגיית ה-DSRC.

  • תיקון טעות:
  • בניגוד למה שנכתב במקור, טכנולוגיית pWLAN היא ה-DSRC שבה עושה שימוש גם אוטוטוקס.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*