פולקסווגן וטויוטה בוחנות אפשרויות חדירה לשוק ההודי

  • פולקסווגן חתמה על מזכר הבנות עם קבוצות טאטא לבחינת שיתוף פעולה.
  • הבוסים של סוזוקי וטויוטה נפגשו עם ראש ממשלת הודו.
  • שוק הרכב ההודי מוכר רק כשני מיליון כלי רכב בשנה ועם פוטנציאל גידול ניכר.
מתיאס מולר, הבוס של קבוצת פולקסווגן (במרכז), ברנהרד מאייר הבוס של סקודה (משמאל) וגונתר בוצ'ק, ה-CEO של טאטא בעת חתימת מזכר ההבנות (פולקסווגן)
מתיאס מולר, הבוס של קבוצת פולקסווגן (במרכז), ברנהרד מאייר הבוס של סקודה (משמאל) וגונתר בוצ'ק, ה-CEO של טאטא בעת חתימת מזכר ההבנות (פולקסווגן)

אוטוניוז, 12.03.2017 – פולקסווגן וקבוצת טאטא ההודית חתמו על מזכר הבנות לבחינת ברית אסטרטגית בין שתי הקבוצות. שתי הקבוצות יבחנו בתחילה אפשרות לפיתוח רכיבים לכלי רכב ובהמשך אפשרות לפיתוח קונספטים לכלי רכב שיתאימו לשוק ההודי.

עבור פולקסווגן זהו עוד ניסיון לחדור לשוק ההודי בעוד עבור טאטא זו עוד דרך להשיג טכנולוגיה מערבית ועדכנית בכל תחום אוטומוטיבי אפשרי. ניסיונה האחרון של פולקסווגן להשיג דריסת רגל בשוק ההודי הצומח היה עם רכישת 20% ממניות סוזוקי, יצרנית הרכב הגדולה בהודו. אולם ניסיון זה קרס כאשר סוזוקי לא הסכימה לתנאי השותפות שפולקסווגן ניסתה לכפות עליה. השותפות פורקה וסוזוקי רכשה בחזרה את המניות החברה מפולקסווגן.

טאטא, שלבד מפעילותה בהודו שולטת גם בשני המותגים הבריטיים לנד רובר ויגואר, מתקשה להתמודד עם העוצמה של סוזוקי במגרשה הביתי. ניסיונה בשנים קודמות לשווק את הנאנו, כמכונית הזולה בעולם, לא זכה להצלחה המצופה.

יו"ר הנהלת פולקסווגן, מתיאס מולר אמר בהודעה לעיתונות שמטרת הקבוצה היא להמשיך ולהגדיל את נוכחותה בשווקים מתפתחים באופן בר קיימא ורווחי. "לכן אנחנו דוחפים באופן שיטתי את אסטרטגית הצמיחה האזורית שלנו," אמר מולר.

בראש הפרויקט מצידה של קבוצת פולקסווגן יעמוד ברנהרד מאייר, ה-CEO של סקודה.

טויוטה וסוזוקי חוברות בהודו

במקביל בשבוע שעבר נפגשו ראשי טויוטה וסוזוקי, אקיו טויודה ואוסמו סוזוקי בהתאמה, עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי לדון בייצור מכוניות בהודו. שתי החברות הודיעו באוקטובר האחרון שהן מנהלות שיחות לגבי הקמת ברית בתחומי טכנולוגיה ורכש. שיתוף פעולה עם סוזוקי יאפשר לטויוטה חדירה קלה יותר לשוק ההודי ויפתור את סוזוקי מהצורך להשקיע השקעות כבדות במו"פ.

"השותפות [טויוטה-סוזוקי] תביא ביחד את המובילות הגלובלית של טויוטה בטכנולוגיה ואת העוצמה של סוזוקי בייצור מכוניות קטנות," נכתב בהודעה באתר ראש ממשלת הודו. "צפוי שהודו תוכל תוכל להשתמש בפיתוחים טכנולוגיים חדשים."

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*