פאריס 2016: פיג'ו 5008 מ-MPV ל-C-SUV

פיג'ו 5008 החדש. מ-MPV ל-C-SUV (פיג'ו)
פיג'ו 5008 החדש. מ-MPV ל-C-SUV (פיג'ו)

אוטוניוז, 25.09.2016 – פיג'ו תציג בתערוכת המכוניות של פאריס (1-16 אוקטובר) את ה-5008 החדש, המוגדר כ-C-SUV (קומפקטי) אבל נראה שעדיף לכנותו קרוסאובר. ה-5008 הראשון הוצגה ב-2009 והדור השני מבוסס על פלטפורמת ה-EMP2 עליה מבוססות המכוניות הקומפקטיות של פיג'ו. לפי הספירה של המותג זהו דגם ה-SUV החמישי שהקבוצה חושפת בתוך שנה כשהראשון היה ה-2008, אחריו הופיע ה-3008 החדש. בסין נמשך שיווק ה-3008 הישן בתוספת גירסה מוארכת המכונה 4008 וכעת ה-5008. בכך למעשה מתכווננת פיג'ו על השוק שבו מתרחש מעבר דרמטי ממכוניות פרטיות לקרוסאוברס.

פיג'ו מדווחת שלא מדובר הפעם ב-MPV עם שבעה מושבים שנמכר בעיקר באירופה, אלא ב-C-SUV עם שבעה מושבים, קטגוריית כלי רכב שמכירותיה גלובליות. ב-C-SUV ישנם חללי פנים גדולים יותר מאשר ב-SUV רגיל וקטן יותר והוא מציע לדברי המותג יותר אפשרויות התאמה לסגנון חיים מודרני. בהשוואה ל-MPV אותו הוא יורש זהו כלי רכב גבוה בעיצוב אגרסיבי יותר.

המטרות העיקריות בתכנון ה-5008 היו ליישם את המטרה האסטרטגית לשידרוג מעמד פיג'ו בשוק; השגת הצלחה בינלאומית; הפיכת הדגם למוביל בסגמנט C עם שבעה מושבים. הדגם יהיה זמין עם ארבעה מנועי בנזין בהספקים שבין 130 כ"ס ל-165 כ"ס ושישה מונעי דיזל בהספקים שבין 100 כ"ס ל-180 כ"ס.

בתמונות הדגם נראה כמעט כמיצובישי אאוטלנדר. רק אלגנטי יותר. תא המנוע ארוך, המותניים גבוהות, הגריל מלפני צנוע והפנסים הקדמיים צרים יחסית. התאורה האחורית מסודרת בשני אשכולות אלגנטיים.

הדגם יגיע עם תיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות וללא כל אופציה למערכת הנעה כפולה, אלא הנעה כפולה בלבד, כחלק מהפילוסופיה של פיג'ו, המיושמת גם במכוניות הראלי ראייד המצליחות של הקבוצה, שהחדשה שבהן תוצג אף היא בתערוכה. את מקום ההנעה הכפולה ממלאה מערכת Advanced Grip Control שלה פונקציות כמו Hill Assist Descent Control שהיא פונקציה חדשה המופעלת בלחיצת כפתור ומאפשרת שמירה על מהירות נמוכה וקבועה, 3 קמ"ש, בירידה תלולה. מערכת Distance Alert מתריעה על טווחים קצרים מדי לכלי רכב אחר וסכנת התנגשות ומערכת Automatic Emergency Braking System (AEBS) הנכנסת עם הנהג נכשל בהפעלת בלמים בשלב שבו הם דרושים. מערכת Active Lane Departure warning system עושה שימוש במצלמה המבחינה בחלקים שבורים של הכביש או קווים צבועים לאורכו ומסוגלת להתריע על סטיה של המכונית מנתיבה המתכונן.

הדגם מגיע עם מצלמות ווידיאו 180 מעלות המותקנות האחת על הדלת האחורית והשניה על הגריל הקדמי. ביחד הן מספקות מבט על הסביבה המיידית של כלי הרכב כשהתמונות מוצגות על מסך המגע בתוך כלי הרכב. חיישנים לסיוע בחניה מסייעים גם להשיג ראות של 360 מעלות מסביב לכלי הרכב.

שיוווקה של ה-5008 מתוכנן להתחיל בחצי הראשון של 2017.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin