סקניה, טויוטה, בניסויים לשיירות משאיות בסינגפור

  • טויוטה וסקניה יקחו חלק בתחרות לפיתוח מערכת שיירות למשאיות.
  • החברה שתציג את הפיתוח הטוב ביותר גם תיישם אותו בשטח.
  • בכל שיירה ארבע משאיות ובמשאית הראשונה ינהג נהג אנושי.
משאיות סקניה בנסיעה בשיירה (סקניה)
משאיות סקניה בנסיעה בשיירה (סקניה)

אוטוניוז, 16.01.2017 – סקניה וטויוטה זכו במכרז לקחת חלק בפיתוח מערכת שיירת משאיות, platooning, מטעם רשות הנמלים של סינגפור. הפרויקט מתוכנן להתבצע בנמל סינגפור, מהנמלים הגדולים בעולם.

נמל סינגפור, לפי ויקיפדיה, הוא מתקן עם טרמינלים רבים והשני בעולם בדירוג הטונאז' השנתי בעולם. זהו הנמל החמישי בגודלו בעולם בתעבורת מכולות, משונעות בו מדי שנה מעל 30 מ' מכולות דרך שמונה טרמינלים ייעודיים. בין הטרמינלים מפרידים קילומטרים אחדים, מה שהופך את הנמל מתאים לניסוי של צירופי ופירוקי שיירות, שכדי לעבור מטרמינל אחד לשני צריכות גם לנסוע בכבישים ציבוריים.

ההסכם לפיתוח ומבחן שיירות משאיות אוטונומיות נחתם בין רשות הנמלים של סינגפור לבין סקניה וטויוטה טסושו, חברת המסחר של קבוצת טויוטה. לדברי הרשות שתי החברות נבחרו בהסתמך על הצעותיהם ויכולתם בייצור משאיות וטכנולוגיות נהיגה אוטונומית. הניסוי ימשך שלוש שנים בשני שלבים, בין ינואר 2017 לדצמבר 2019. בשלב הראשון, שימשך כשנה יפותחו וישוכללו טכנולוגיות המשאיות והשיירות ויותאמו לתנאים של סינגפור. בסיומו תבחר החברה הזוכה שבמשאיותיה ובטכנולוגיה שלה, יעשו הניסויים בשלב 2 על מסלול מבחן ייעודי לאורך קטע כביש שאורכו 10 ק"מ לאורך ה-West Coast Highway. בתחילה הניסויים יערכו בין שני טרמינלים ואח"כ, לאור התוצאות, יתכן ויורחבו לשטחים נוספים בנמל.

טכניקת ההפעלה של שיירת המשאיות המתוכננה לסינגפור (PSA)
טכניקת ההפעלה של שיירת המשאיות המתוכננה לסינגפור (PSA)

לפי מפרט רשות הנמלים שיירה תורכב מארבע משאיות, בראשונה ישב נהג שינהג במשאית ושלוש אחרות יתופעלו באופן אוטונומי וללא נהג. המשאיות יבצעו מטלות של הובלת מכולות, שבמהלכן המשאיות ירכיבו את השיירה ויפרקו אותה באופן אוטומטי בהתאם לנקודות המוצא וליעדים. המרחקים הקצרים בין הטרמינלים יאפשרו פעילות מבחנים אינטנסיבית של תהליך ההרכבה והפירוק של השיירה תוך כדי נסיעה.

מסלול שיירות המשאיות המתוכנן בין שני טרמינלים בנמל סינגפור (PSA)
מסלול שיירות המשאיות המתוכנן בין שני טרמינלים בנמל סינגפור (PSA)

סקניה לקחה בשנתיים האחרונות חלק בפרויקט Companion שמימן האיחוד האירופי בהשקעה של 5.4 מיל' יורו ובמסגרתו נבדקו טכנולוגיות שיירה. כעת סקניה, בשיתוף עם אירקסון השוודית, מפתחת טכנולוגיית תקשורת אלחוטית בטכנולוגיית 5G, לתקשורת בין כלי רכב כבדים שתאפשר הקטנת המרווחים ביניהם, הקטנת מקדם הגרר וכתוצאה מכך הקטנת צריכת הדלק.

סינגפור הפכה בשנה האחרונה למרכז לניסויים למכוניות אוטונומיות, כאשר דלפי הקימה שם מרכז מו"פ ו-NuTonomy האמריקנית מפעילה שם מוניות ללא נהג.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*