סין עלתה למקום הראשון בדירוג הניידות החשמלית

  • מחקר של רונלד ברגר ו-FKA קובע שסין עלתה למקום הראשון בניידות החשמלית.
  • צרפת מובילה טכנולוגית בתחום הניידות החשמלית.
  • גידול חלש במכירות כלי רכב חשמליים בגרמניה.

אוטוניוז, 25.06.2017 – חברת הייעוץ רונלד ברגר בשיתוף FKA, מכון מחקר גרמני, מצאו שלראשונה סין עלתה למקום הראשון באינדקס הניידות החשמלית. החברות פרסמו ממצא זה באינדקס הניידות החשמלי Q2/2017. לפי ממצאי החברות סין תהיה השחקנית הדומיננטית הן בשוק כלי הרכב החשמליים והן בתעשיה. צרפת חלפה בדירוג על פני גרמניה והיא מובילה כעת את הדירוג הטכנולוגי. שתי המדינות הובילו במשותף את הדירוג הטכנולוגי בדו"ח האחרון.

האינדקס מתייחס למכוניות בטכנולוגיות BEV (מכונית חשמליות על מצברים) ו-PHEV (פלאג-אין הייבריד).

הממצאים העיקריים בדו"ח קובעים שצרפת היא המובילה הטכנולוגית בישום מכוניות חשמליות ו-PHEV, בגרמנהי הופסק כמעט לחלוטין ייצור ל תאים חשמליים במהלך 2016 ומרבית הייצור מתרכז כעת באסיה, מכירות מכוניות מחושמלות (BEV, PHEV) בסין הסתכמו ביותר מ-350,000 יחידות, סובסידיות ממשלתיות וסטארטאפים רבים מחזקים את מעמדה של סין בתחום; הגידול במכירות כלי רכב חשמליים בשוק הגרמני מתנהל בעצלתיים וציי הרכב של יצרניות הרכב הגרמניות עלולות להחמיץ את היעד של פליטות ציי רכב כפי שנקבע ע"י האיחוד האירופי.

המדד מעריך את עמדתן התחרותית היחסית של שבע יצרניות המכוניות המובילות בעולם(גרמניה, צרפת, איטליה, ארה"ב, יפן, סין ודרום קוריאה) על בסיס שלושה אינדיקטורים עיקריים: טכנולוגיה, תעשיה והשוק.

טכנולוגיה. האספקט הטכנולוגי כולל את הביצועים (יעילות, טווח, טכנולוגיית טעינה, תפיסת רכב ובטיחות) ועלות-תועלת של כלי רכב חשמליים הזמינים כיום בשוק או שיושקו בקרב. המדד משקף גם את קנה המידה של תוכניות המו"פ הלאומיות בתחום כלי הרכב החשמליים כאשר רק מענקי מחקר וסובסידיות נלקחים בחשבון (לא תוכניות אשראי לייצור, תמריצים לרכישה וכו').

תעשיה. המדד התעשייתי משקף את ייצור כלי הרכב הארצי המצטבר (מכוניות נוסעים, כלי רכב מסחריים קלים) לשנים 2015-2019 של BEV ו-PHEV וייצור תאים חשמליים למצברים, כפי שזה נמדד בקו"ש, לשנים 2015-2019.

שוק. אינדיקטור השוק משקף את החלק השוטף של כלי הרכב החשמליים בשוק הרכב הכולל (בתקופה של 12 חודשים).

רולנד ברגר ו-FKA משקללים את האינדיקטורים בודדים ומשלבים אותם ליצירת מדד הניידות החשמלית. המדד גם חושף את המידה שבה מדינות בודדות מסוגלות להפיק תועלת מהשוק שמייצרת הניידות החשמלית.

ב-2016 סין יותר מהכפילה את מכירות מכוניות הייברידיות PHEV וכלי רכב חשמליים לסוללות (BEV) ליותר מ-350,000 יחידות. צמיחה דו-ספרית במכירות נמשכת, כאשר סובסידיות ממשלתיות ונהלי רישוי פשוטים יותר דוחפים את הגידול בשוק הניידות החשמלית.

כתוצאה מכך סין הפכה למובילה העולמית המובהקת  בקצב המכירות 2016. צרפת שומרת על מקומה בדירוג בקטגוריית השוק, למרות קצב מכירות נמוך יותר, אבל נתח השוק של כלי הרכב החשמליים בה נותר גבוה. גרמניה מדורגת רק במקום רביעי בדירוג השוק, עם כ-28,000 כלי רכב חשמליים ופלאג-אין הייבריד ב-2016, שהיוו רק 0.8% משוק הרכב. גידול ברכישות כלי רכב PHEV לנסיגה קלה ביכולת הגרמנית בתחום הניידות החשמלית, מאחר של-PHEV טווח נסיעה חשמלית נמוך יותר.

יצרניות הרכב היפניות מדורגות במקום השלישי בדירוג הטכנולוגי. שינויים מיושמים בעיקר על ידי מודרניזציה של סדרות הדגמים הקיימות ושיפורם על ידי הוספת גרסאות נוספות עם קיבולת סוללה גדולה יותר. עם זאת, השקעה נמוכה יחסית במו"פ ניידות חשמלית, שומר את יפן במקום נמוך יחסית בדירוג הטכנולוגי.

יצרניות הרכב האמריקני החלו לשים את הדגש על מכוניות חשמליות במחירים סבירים במקום במחירים גבוהים של דגמי פרימיום. למרות זאת ישנם עדיין עיכובים בשיווק מכוניות חשמליות זמינות בארה"ב.

כותרות היום

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin