נהיגה אוטונומית: מאגנה מצטרפת כאינטגרייטור לברית ב.מ.וו-אינטל/מובילאיי. בשורה טובה לאינוויז?

  • מאגנה תהיה חברת הטיר 1 השלישית שתשווק ותתאים את פלטפורמת הנהיגה האוטונומית של ב.מ.וו עבור יצרני רכב נוספים.
  • קדמו לה דלפי אוטומוטיב וקונטיננטל.
  • למאגנה הסכם עם אינוויז, שיאפשר לה להתקין את חיישני הליידאר במערכות שהיא תתאים ללקוחותיה.

אוטוניוז, 10.10.2017 – מאגנה, מקבוצות הטיר 1 הגדולות בעולם, הודיעה על הצטרפותה כאינטגרייטור לברית של ב.מ.וו-אינטל (מובילאיי). מאגנה היא האינטגרטייטור השלישי המצטרף לברית אחרי דלפי אטומוטיב וקונטיננטל.

"רבים מאתגריה האוטונומיה שהתעשיה מתמודדת עימם אינם ניתנים לטיפול בבידוד," אמר בהודעה לעיתונות סואמי קוטאגירי, המנהל הטכנולוגי הראשי של מאגנה. "אני בטוח כי העוצמות הרבות שכל אחד מהשותפים יביא, יתרמו לאספקת פלטפורמת נהיגה עצמית לשוק. אנו נרגשים מאוד להיות אחד מהאינטגרייטורים הראשונים שמביאים את היכולות הייחודיות שלנו לפלטפורמה."

שיתוף פעולה בין ב.מ.וו למאגנה אינו חדש. מאגנה מספקת רכיבים לב.מ.וו וגם מרכיבה עבורה מכוניות במפעל באוסטריה.

"מאגנה מצטרפת כאינטגרייטור טכנולוגי ותעזור ליצרני הרכב להתאים תעשייתית ובאופן פרטני את ה-domain controller שתוכנן על ידי קבוצת ב.מ.וו, אינטל ומובילאיי," נמסר בהודעה.

ההודעה מצרפת לברית עוד מפיצה גדולה, אולם עדיין חסר לברית הזו משקל סגולי שיכול להגיע רק עם הצטרפות יצרנית רכב גדולה נוספת. לפני חודשיים הודיעה קבוצת פיאט-קרייזלר שהיא מצטרפת לברית, אולם לשתי הקבוצות ביחד עדיין חסר נפח ייצור שיאפשר ניצול יעיל של ה-economies of scale. מועמדות נוספות להצטרף לברית הן קבוצת פורד ואחת מהקבוצות האירופיות הגדולות, PSA או רנו-ניסאן. האחרונה הוכתרה אמנם כקבוצת הרכב הגדולה בעולם במכירות בחצי הראשון של השנה, אולם עדיין לא ברורה מידת ההתקדמות שלה בתחום הנהיגה האוטונומית.

מאגנה השקיעה השנה באינוויז, סטארטאפ ליידאר ישראלי, אחרי שבשנה שעברה חתמה עימו על הסכם שיתוף פעולה. יתכן לכן שמאגנה תוכל לשלב חיישנים של אינוויז, במידה והם יימצאו מתאימים, במערכות הנהיגה האוטונומית שהיא תתאים ללקוחותיה.

אינוויז

בתערוכת פרנקפורט בחודש שעבר הציגה מאגנה את ה-MAX4 מערכת לנהיגה אוטונומית ברמות שונות עד רמה 4. כיום ניתן לשער שכבר אז הבסיס למערכת היה הברית ב.מ.וו-אינטל. מאגנה ציינה אז שהגישה שלה היא של פתרונות מוכנים לשימוש שאינם מחייבים מכוניות מבחן עמוסות מחשבים. זה בוודאי נכון כאשר את המבחנים מבצעות ב.מ.וו ואינטל שימכרו למאגנה את הפלטפורמה אותה היא תתאים ללקוחותיה.

"ליידאר [הוא החיישן] החשוב ביותר של חבילת חיישנים המאפשרת רמות שונות של נהיגה אוטונומית," צוטט כאומר קוטאגירי, המנהל הטכני הראשי של מאגנה בראיון לג'אסט אוטו. "ואחד האתגרים באותו חיישן מסוים היה למצוא אמינות וחוסן יחד עם הכדאיות הכלכלית. אנו מאמינים, בהתבסס על ההבנה שלנו ועל מעקב אחר הטכנולוגיה, כי יש להם אחת האפשרויות הטובות ביותר להתמודד עם ליידאר מצב מוצק מבוסס MEMS. ובגלל זה עשינו את ההימור. אנו מאמינים בקונספט. הוא עונה על כל הציפיות שלנו."

בראיון אמר קוטאגירי שמכוניות אוטונומיות רמה 4 בסביבות סגורות ומוגבלות יחסית, כמו קמפוסים, עשויות להופיע בטווח הבינוני, אולם מכוניות אוטונומיות ברמה 4 בכבישים בהם התנועה היא מגוונת, הן עוד חזון לעתיד הרחוק.

כותרות היום

עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin