הודעה למשתמשי אתר אוטוניוז

בגלל שינוי כתובת מ-HTTP ל-HTTPS יתכן שתקבלו הודעה שהאתר לא בטוח. עליכם לנקות את ה-cache או לגלוש בדפדפן אחר כדי לא לקבל הודעה זו. לפרטים הקליקו כאן

משרד התחבורה צופה הקמת מתקן מבחנים לנהיגה אוטונומית עוד השנה, בממשלה מפקפקים בכך

  • מסלול מבחנים לטכנולוגיות נהיגה אוטונומית עדיין רק בתכנון, אבל במשרד התחבורה אומרים שהוא יוקם עד סוף 2017.
  • המתקן יוקם בתקציב מזערי בסך 10 מ' ש' ואחר כך יפותח בהתאם לצרכים.
  • פקיד ממשלתי מסר לאוטוניוז שיש אפשרות להשתמש גם במתקנים צבאיים לפיתוח הטכנולוגיות ואין הכרח להקים את המתקן בשלב זה.

אוטוניוז, 30.03.2017 – משרד התחבורה סבור שעד סוף 2017 יוקם המגרש לבחינת טכנולוגיות נהיגה אוטונומית בישראל, כך אמר ד"ר שי סופר, המדען הראשי של המשרד, בכנס "פתרונות תחבורה חכמים – פתרונות ואתגרים" שנערך אתמול (ד') במרכז הבינתחומי, הרצליה. אולם פקיד ממשלתי אחר אמר לאוטוניוז, שספק אם המתקן, הנמצא כעת רק בשלבי תכנון, יוקם עד סוף 2017 וספק גדול קיים גם לגבי נחיצותו בשלב זה.

בשנה שעברה חתם משרד התחבורה על מזכר הבנות עם משרד התחבורה האמריקני לשיתוף פעולה במגרשים לבחינת טכנולוגיות נהיגה אוטונומית. במתקן שיוקם במתכונת "רזה", יושקעו בשלב ראשון 10 מ' ש' בסלילת שבעה ק"מ אספלט והקמת מגדל פיקוח ובקרה. מתקנים אחרים יוקמו בהמשך בהתאם לצרכים, לדברי פקידים במשרד התחבורה. בימים אלה שוקדים במשרד על מאפייני המגרש תוך כדי לימוד מאתרים דומים בעולם. בעבר הוערך שמסלול המבחנים יוקם בנתניה, אולם בגלל בעיות שהתגלו באתר המיועד, יוקם המתקן לפי התכנית הנוכחית, ליד כפר נטר, מזרחית לנתניה.

סופר אמר שמדינת ישראל לוקחת לה כדגם, לניסוי ויישום פיתוח תחבורה אוטונומית, את סינגפור, מדינה-עיר ששטחה זעיר, אולם הצפיפות בה גדולה. "מבחינתנו סינגפור מזכירה את ישראל וזה הדגם שלנו. היתרון שלהם שהרגולציה היא מהירה מאד. אתה חותם בבוקר, מיישם אחר הצהריים, זה לא כך אצלנו לרוע המזל," אמר סופר. לדבריו יש כבר מאה חברות ישראליות שהיו מעוניינות להשתמש במתקן ניסוי.

סופר ציין שבסינגפור פועלים פרוייקטים אחדים של נהיגה אוטונומית ובהם אוטובוסים אוטונומיים, מכוניות אוטונומיות לפי ביקוש, שיירות משאיות (platooning) אוטונומיות וישומי נהיגה אוטומטית.

מכונית מצוידת בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית של דלפי במתקן הניסוי בסינגפור (דלפי)
מכונית מצוידת בטכנולוגיית נהיגה אוטונומית של דלפי במתקן הניסוי בסינגפור (דלפי)

כבר ב-2014 הוקמה בסינגפור רשת כבישים באורך שישה ק"מ למחקר ולמבחנים, ולדברי סופר, הפרויקט מאד מוצלח וכתוצאה מכך הפכה סינגפור למובילה בתחום יישום כלי רכב אוטונומיים. "אין זה ספק שזה העתיד של התחבורה," אמר סופר. בסינגפור עורכת דלפי אוטומוטיב את ניסויי מערכת הנהיגה האוטונומית שהיא מפתחת בשיתוף עם מובילאיי ואינטל.

ספקות בממשלה

אולם בממשלה יש המטילים ספק הן בצורך בהקמת המתקן והן ביכולת לסיים את הקמתו עד סוף השנה, כשכעת הוא נמצא רק בשלבי תכנון, ולהפעילו ב-2018. לדברי פקיד העוסק בנושא, שרצה לשמור על אנונימיות, יתכן שיתוף פעולה עם הצבא, שלו מתקני ניסוי אחדים לכלי רכב, שניתן להעמידם לרשות החברות שירצו לבחון טכנולוגיות נהיגה אוטונומית. לדברי אותו פקיד נערכו כבר מגעים ראשונים בין הצבא לגופים ממשלתיים והצבא הביע נכונות עקרונית להעמיד את מתקניו לרשות פעילות אזרחית. מגעים אלה הם בשלב מוקדם ועדיין לא נדונו נושאים פיננסיים, כמו תשלום עבור השימוש במתקנים.

לשאלה מדוע השוני בין הערכת משרד התחבורה להערכתו אמר הפקיד הממשלתי שהדבר נובע מהלחץ על משרד התחבורה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin