משאיות LNG: וולבו משיקה מנוע LNG לסדרות FH ו-FM

  • וולבו משאיות נכנסת לתחום ה-LNG עם מנוע 13 ל'.
  • המנוע יפעל במחזור דיזל אבל יעזר במצת כדי להגיע להצתה טובה.
  • ישווק בגוררים ובמשאיות רגילות במגוון הנעות.
תדלוק LNG (וולבו משאיות)

אוטוניוז, 09.10.2017 – וולבו משאיות חשפה השבוע מנוע מוזן בגז טבעי מונזל, LNG, או בביוגז. המנוע, G13C מגיע בשני הספקים 460 כ"ס ומומנט מירבי 2,300 נ"מ ו-420 כ"ס עם מומנט מרבי 2,100 נ"מ. נתונים אלה הינם זהים לאלה של מנועי הדיזל המקבילים. צריכת הדלק של מנועים אלה דומה לזו של מנועי הדיזל, אולם נמוכה ב-15%-20% מהצריכה של מנועי גז קונבנציונליים. במידה והמנוע מוזן בביוגז, המכונה גם bio-LNG, פליטת ה-CO2 תקטן ב-100% וב-LNG ב-20% בלבד.

המנועים, העומדים בתקן יורו 6, יותקנו במשאיות מסדרות ה-FH וה-FM. המשאיות יוצעו עם אופציות למכלי LNG בגדלים שונים, כאשר הגדול ביותר יאפשר טווח נסיעה של 1,000 ק"מ. ה-LNG נשמר במכלים בלחץ של 4-10 באר ובטמפרטורה 125-140 מעלות מתחת לאפס.

במהלך הנסיעה ה-LNG מחומם ומומר לגז טבעי המוזרם לצילינדרים. לצורך הצתה מוזרקת כמות קטנה של דלק דיזל. כדי להגיע לאפס פליטות CO2 יש להחליף את הסולר ב-HVO בשילוב עם bio-LNG.

להבדיל ממנועי גז טבעי, הפועלים במחזור אוטו (Otto Cycle), כלומר כמנועי בנזין שבהם התערובת מוצתת במצת והלחץ בצילינדר אינו גבוה בהשוואה למנועי דיזל, מנועי ה-LNG שוולבו מציגה פועלים במחזור דיזל (Diesel Cycle), כלומר תוך כדי יצירת לחץ גבוה וטמפרטורה גבוהה בצילינדרים, אם כי גם להם יש הצתה חשמלית ליצירת הצתה טובה בתא הבעירה.

צילומים: וולבו משאיות

"עם המשאיות החדשות שלנו הפועלות על LNG או ביוגז, אנחנו יכולים להציע חלופה עם השפעה נמוכה על האקלים, כזו העונה על דרישות גבוהות של ביצועים, יעילות בצריכת דלק וטווח הפעלה," אמר בהודעה לעיתונות לארס מטנסון, מנהל סביבה וחדשנות בוולבו משאיות.

תשתית LNG

וולבו פועלת עם ספקי גז ולקוחות כדי לפתח תשתית LNG אירופית. הפעולה נתמכת ע"י מדינות וע"י האיחוד האירופי והנציבות האירופית המיישמת אסטרטגיה להרחבת תשתית LNG כדי להבטיח אספקת אנרגיה לטווח ארוך.

"הגז הטבעי מציע יתרונות אקלימיים ברורים, הוא מתומחר באופן תחרותי במדינות רבות, ויש מספיק עתודות כדי להצדיק שימוש בקנה מידה גדול. התמקדותנו בכלי רכב LNG יוצרת תנאים מיקדמיים חדשים ללקוחותינו כדי שיפעלו באופן חסכוני בדלק ויעיל. בו בזמן אנחנו מאפשרים למפעילי משאיות כבדות להפחית באופן משמעותי את השפעתם על האקלים," אמר מרטנסון.

מכירות הוולבו FM LNG ו-FH LNG יתחילו במהלך אביב 2018. המשאיות יהיו זמינות במגוון של גרסאות גוררים וגרסאות שטוחות עם הנעות 4X2, 6X2 ו-6X4.

המשאיות יצוידו במנוע וולבו G13C, 6-צילינדרים בשורה, הזרקה משותפת, בהספקים של 420 כ"ס ו-460 כ"ס. הטיפול בפליטה מתבצע באמצעות SCR ומסנן חלקיקים.

כותרות היום

עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin