מנכ"ל הרכבת קורא ללחץ ציבורי לקידום פרויקטים בתחבורה ציבורית

  • בני לביא, מנכ"ל בפועל של הרכבת, אומר שבעוד שנתיים תתרחש המהפכה המסילתית בישראל.
  • המהפכה תכלול פתיחת קוים חדשים והפעלת 700 רכבות ליום במקום 500 כיום.
  • קו רכבת העמק זוכה להצלחה גדולה מהצפוי.

אוטוניוז, 21.11.2016 – מצב בתחבורה הציבורית אינו טוב היום, כך אמר בני לביא, מנכ"ל בפועל של רכבת ישראל, ביום עיון שערכה עמותת תחבורה היום ומחר, המקדמת תחבורה בת קיימא, ביום חמישי האחרון.  לדברי לביא הממשלה משקיעה תקציבים עצומים בפיתוח התחבורה הציבורית, אבל הציבור לא לוחץ מספיק. "עליו [על הציבור] לדבר עם נציגיו בשלטון המקומי. היום רוצים להוסיף אוטובוסים אבל אין מקום לחניוני אוטובוסים וראש העיר לא מוכן להקצות חניות. או שנבחרי ציבור לא רוצים לוותר על חניות לטובת נת"צים," אמר לביא.

בצד הבשורות אמר לביא ש" עוד שנתיים מהיום תחושו את המהפכה שרכבת ישראל ומשרד התחבורה מדברים עליה מזה כעשור כשישולמו אבני דרך מרכזיות."אבני הדרך המרכזיות שירכיבו את המהפכה יהיה הפעלת קו הרכבת לירושלים באביב 2018, שיהיה גם קו הרכבת המחושמל הראשון בישראל, חנוכת קו הרכבת כרמיאל-הקריות והפעלת קו הרכבת בתוואי כביש 531 שלמעשה ישלים טבעת מסביב לשרון ויחבר את כפר סבא ורעננה לת"א באמצעות רכבת. כפ"ס אמנם מחוברת כבר היום דרך ראש העין, אולם פתיחת הקו מערבה תקצר את משך הנסיעה.

"אנחנו בשלבים מתקדמים מאד של הקו המהיר לירושלים. קו שמצמצם את זמני הקישוריות בין שני המטרופולינים. זה יהיה קו חשמלי ראשון וזו מהפכה טכנולוגית ושירותית שתאפשר לתת שירות טוב יותר," אמר לביא. לדבריו בתוכנית החומש הקרוב יופעלו מרבית קווי הרכבת באמצעות חשמל. השלמת קו הרכבת המהירה לירושלים מחייב, לדבריו, יותר ויותר תשומות ניהוליות עם קשב מלא בתהליכים מול הקבלנים וגורמים נוספים. "זה דיאלוג מורכב עם הרבה מאד רשויות שלא יודעות איך לאכול את החיה שנקראת קו מהיר במנהרות ועל גשרים. עם המשרד לבטחון פנים, רשויות ההצלה. כולם צריכים ללמוד איך להתמודד עם זה," אמר לביא.

בעוד שנתיים מסר לביא יופעלו קרוב ל-700 רכבות נוסעים מדי יום, תוספת של 200 רכבות ליום בהשוואה למצב היום. עד סוף 2018 יגדל מספר הנוסעים ל-70 מ' בשנה והוא לא יופתע אם הנתון יהיה גבוה יותר.

לביא מסר שעד כה קו רכבת העמק החדש זוכה להצלחה מעבר לצפוי עם 6,000-7,000 נוסעים ביום. בשלב זה הנסיעה בקו היא בחינם. לדבריו עד כה הרכבת נתקלה בקווים רבים בביקושים שעלו על התחזיות וכך צפוי שיהיה גם בקו רכבת העמק.

תחום מרכזי נוסף בפעילות הרכבת הוא שילובים עם אמצעי תחבורה אחרים מאופניים ועד אוטובוסים ומכוניות פרטיות באמצע. הרכבת, אמר לביא, מנסה לספק חוויית נסיעה החל מאופן ההגעה לתחנה, חניה (אם יש צורך), עליה לרכבת, שהיה בתחנה עצמה והירידה מהרכבת. מגרשי החניה בחלק מתחנות הרכבת מלאים כבר ב-6:20 בבוקר.

בתחום תשתיות הרכבת נמשכת ההשקעה בשיפור זרימת הרכבות באמצעות שיפורים נרחבים במערכת האיתות, שהיא המאפשרת את ניהול התנועה.

המסילה המזרחית מסר לביא, אושרה לתכנון מוקדם והוא צופה שבתוך עד שלוש שנים יצוא מכרזים לביצועה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*