מכירות רכב: השוק בבלימה אבל המכירות ברבעון השלישי היו גבוהות מברבעון השני

  • ברבעון ה-3 של השנה נרשמה עליה של פחות מאחוז במסירות בהשוואה לרבעון השני.
  • רבעון טוב ליונדאי וחזק במיוחד לניסאן.
  • ירידה במסירות של מכוניות פרימיום ויוקרה.

אוטוניוז, 09.10.2017 – האם שוק הרכב הישראלי נמצא בהאטה? השאלה הזו מעסיקה בוודאי מוחות רבים, אולם מניתוח נתוני איגוד יבואני הרכב, עולה שההאטה גם אם היא קיימת אינה חמורה במיוחד, לפחות לא בנתונים רבעוניים.

הרבעון הראשון של 2017 היה חריג ונמסרו בו מספר שיא של 98,667 כלי רכב, 45,210 מהם, או 45.8% בחודש ינואר. בחודשיים שאחריו, פברואר-מרץ, נמסרו 53,457 כלי רכב, ירידה ממוצעת חדה לכ-60% מהמסירות בינואר.

מאז ברבעונים השני והשלישי חלה ירידה במסירות, לעומת החודשיים האחרונים של הרבעון הראשון של עוד כ-12.8% בממוצע לחודש כאשר המסירות התייצבו על כ-23,300 כלי רכב. המסירות בשני הרבעונים האחרונים היו כמעט זהות עם עליה קטנה, 0.6% או 421 כלי רכב ברבעון השלישי בהשוואה לשני וזאת על אף שברבעון השלישי החצי השני של ספטמבר היה חודש של חגים, מצד אחד, אולם מהצד השני בחודש שקדם לחגים מבצעי המכירות היו בשיאם.

הנהנית העיקרית מהרבעון המוצלח יחסית שבו כך נדמה נבלמה במקצת הירידה במכירות, היתה יונדאי (כלמוביל) שמכירותיה זינקו ב-19.0% ל-9,579 כלי רכב ופלח השוק שלה גדל ב-2.1 נק' האחוז ל-13.7%.

קיה (טלקאר), שדורגה שניה מסרה 9,013 כלי רכב (5.1%-) ופלח שוק של 12.9%, נסיגה של 0.8 נק' האחוז בהשוואה לרבעון השני. מסירות טויוטה (יוניון מוטורס) ירדו אף הן ב3.4% ל-7,943 כלי רכב ופלח שוק של 11.4%, נסיגה של 0.5 נק' האחוז.

מסירות ניסאן (קרסו מוטורס) זינקו ב-63.4% ל-3,909 כלי רכב ופלח השוק שלה גדל ב-2.1 נק' האחוז ל-5.6%.

כמעט כל מותגי הפרימיום רשמו ירידה במסירות, כאשר הגדילה לעשות ב.מ.וו (דלק מוטורס) עם צניחה של 26.4% ברבעון השלישי בהשוואה לשני, ל-1,005 כלי רכב. רק יגואר, עם זינוק של 127% ל-25 מסירות רשמה גידול משמעותי.

בין מותגי היוקרה פורשה (אורכיד) רשם ירידה של 14.9% ל-40 כלי רכב, מסירות מזראטי (אוטו איטליה) ירדו ב-25.0% ל-21 כלי רכב ומסירות אסטון מרטין (אוטו ארט) זינקו ב-167% ל-8 כלי רכב.

לנתונים אלה, המשווים בין רבעון אחד לשני, יש להתייחס בזהירות. אמנם מהם אפשר ללמוד מה יהיו התוצאות הכספיות של החברות הציבוריות ואלה שמפרסמות דו"חות, דלק רכב, קרסו מוטורס ו-UMI, אולם ההשוואות אינן השוואות תקופתיות אלא נקודתיות שיכולות להעיד על מצבי רוח רגעיים, מבצעי שיווק מיוחדים, כשם שהיה בחצי השני של הרבעון השלישי והם נותנים אינדיקציה על מגמות עכשוויות.

אולם הבעיה של יבואניות הרכב הם המלאים הגבוהים שיש להן לפי הערכות והרבעון האחרון, שהוא מסורתית, חלש משלושה הרבעונים הראשונים וגם התחזית לרבעון שרק החל הן לחולשה בשוק. במגרשי האחסון עוד עשויות להימצא מכוניות שיובאו בדצמבר האחרון, במבצע היבוא הגדול לקראת השינוי במס הירוק, ואותם על היבואניות למכור ולגלגל הלאה, כדי שלא יאלצו לרשום אותן ירד ראשונה על שמן.

כותרות היום

עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin