מכונית חשמלית: טויוטה, מאזדה ודנסו במיזם משותף לפיתוח מכונית חשמלית

  • שלוש החברות מקימות חברה שתפתח פלטפורמות ורכיבים לכלי רכב חשמליים.
  • טויוטה תחזיק ב-90% ממניות החברה, ושתי השותפות האחרות ב-5% כל אחת.
  • החברה תהיה פתוחה לשיתופי פעולה עם יצרניות רכב וספקיות אחרות.
מבנה המיזם המשותף בין טויוטה, מאזדה ודנסו (טויוטה)

אוטוניוז, 28.09.2017 – טויוטה ומאזדה מרחיבות את שיתוף הפעולה ביניהן ובשותפות עם דנסו, קבוצת הטיר 1 הגדולה ביפן, מקימות חברה שתתכנן פלטפורמה ורכיבים לכלי רכב חשמליים. החברה תקרא EV C.A. Spirit Co., Ltd., טויוטה תחזיק ב-90% ממניותיה וכל אחת משתי השותפות האחרות תחזיק ב-10%. בהודעה לעיתונות נמסר שהחברה החדשה "תפתח טכנולוגיות מבנה בסיסיות עבור כלי רכב חשמליים."

בתחילת אוגוסט חתמו טויוטה ומאזדה על הסכם להידוק שיתוף הפעולה והשקעה הדדית של האחת במניות השניה. במסגרת שיתוף הפעולה יקימו החברות מפעל משותף בארה"ב.

טויוטה, שלפני 20 שנה השיקה את הפריוס, מכונית ההייבריד הראשונה, היתה במשך שנים סקפטית לגבי פיתוחה מכונית חשמלית והיום היא נמצאת בפיגור ביחס למתחרותיה. הודעה של מדינות אחדות, ובהן בריטניה וצרפת על כוונתן לאסור מכוניות עם מנועי בעירה פנימית החל ב-2040 וידיעות בלתי מאושרות על כוונה בסין לאסור מכוניות מנועי בעירה פנימית כבר ב-2030, מחייבים את טויוטה להחיש את פעילות הפיתוח של המכונית החשמלית.

בתערוכת פרנקפורט האחרונה הציגו יצרניות הרכב הגרמניות את תכניותיהן לחשמול כלי הרכב ויצרניות רבות הודיעו על כוונתן לחשמל את כל או מרבית הדגמים שלהם כבר בתחילת העשור הבא. טויוטה אינה אחת מאותן קבוצות.

הפיגור הזה גורם לטויוטה לחפש דרכים חדשות. טטסויה אוטקה, בכיר בטויוטה אמר לפני ההודעה על ההסכם החדש, שטויוטה חייבת חלוצה ולחפש דרכים חדשות בתעשיה בגלל השינוי המהירה שהיא עוברת. "בעתיד אנחנו מתכוונים לעסוק בפעילות אגרסיבית יותר," צוטט אוטקה כאומר באוטומוטיב ניוז. "אנחנו צריכים למצוא כיוון חדש. ואחד הכיוונים הוא מיזוגים ורכישות."

בהודעה לעיתונות אמרה טויוטה שכלי רכב חשמליים עדיין צריכים להתקבל בשוק וההשקעות הגדולות הנדרשות כדי לכסות דגמים רבים ושווקים רבים הן נושא "לוחץ" על יצרניות הרכב.

המיזם החדש יפתח טכנולוגיות כלי רכב חשמליים (EV) שיכסו את כל סגמנטים של כלי הרכב: מיני, מכוניות נוסעים, רכב שטח, משאיות קלות. טויוטה תתרום לפרויקט את הפלטפורמה החדשה, TNGA, מאזדה תתרום מיכולתה בתכנון מוצר ופיתוח מודלים מבוסס מחשב, ודנסו תביא ידע באלקטרוניקה.

החברות גם שואפות ליצור מבנה פתוח שבו יוכלו לקחת חלק גם יצרניות רכב וספקים נוספים לתעשיה.

כותרות היום

עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin