התנגדות בארה"ב להתקנת חובה של מערכות V2V

  • מעל 400 תגובות והערות התקבלו להצעה להחיל התקנת חובה של מערכות V2V בכלי רכב בארה"ב.
  • בין המתנגדים ליישום גורף יצרניות רכב וחברות תקשורת.
  • NEXAR הישראלית אומרת שדרושה נייטרליות טכנולוגית.

אוטוניוז, 18.04.2017 – מעל ל-400 ארגונים ואנשים הגישו הערכות וחוות דעת להצעת ה-NHTSA לחייב התקנת מערכות V2V תוך שימוש בטכנולוגיית DSRC בכלי רכב קלים בארה"ב בתוך ארבע שנים, כך דיווחה סוכנות בלומברג. ההצעה פורסמה בשבועות האחרונים של ממשל אובמה, שנציגיו תמכו ביישומה. אולם מעל 400 המגיבים מעידים על כך שהסיכוי של ההצעה לעבור כמו שהיא נוסחה אינו גבוה, כאשר ההתנגדות בצורות שונות, מגיעה מתוך התעשיה ומארגונים אחרים המפעילים V2V בטכנולוגיות השונות מ-DSRC. אחת החברות המובילות בפיתוח זו היא אוטוטוקס הישראלית, שלאחרונה גייסה 30 מ' ד'. DSRC היא טכנולוגיה וותיקה שיש הטוענים שאין לה עתיד בתחרות מול טכנולוגיות חדשות ומתקדמות יותר.

בין התומכים בהצעה המקורית נמצאת ג'נרל מוטורס, שהודיעה על השקת דגם ראשון מצויד בטכנולוגיית V2V עוד השנה ועל התקנתה בכל מכוניות הקבוצה  בארה"ב בתוך ארבע שנים. התאחדות יצרניות הרכב (AAA), שבה חברה גם ג'י.אמ הודיעה שיש להבהיר בהצעה סעיפים אחדים ויישומה צריך להימשך זמן ארוך יותר. התאחדות יצרניות הרכב הגלובליות, המייצגת יצרניות רכב זרות, תומכת ביישום מהיר ככל האפשר של ההצעה. קבוצת ב.מ.וו האיצה ב-NHTSA לנקוט בגישה של נייטרליות טכנולוגיה ולאפשר לטכנולוגיה שתהיה היעילה ביותר והכלכלית ביותר להיות מיושמת.

אחת הטכנולוגיות האלה היא של Nexar Ltd הישראלית המפעילה תקשורת בין מכוניות באמצעות אפליקציה במכונית ובסיס נתונים בענן. החברה מפעילה ניסוי עם 2,500 כלי רכב בניו יורק. ערן שיר, ה-CEO של נקסאר אמר לבלומברג שעל ה-NHTSA לנקוט בגישה נייטרליות טכנולוגית.

טסלה טענה שדרך הפעולה של ה-NHTSA היא "מיושנת ולא ברורה."

תדר ה-DSRC נשמר לתעשיית הרכב מאז סוף שנות ה-90' אולם יש גורמים הרואים בטכנולוגיה זו מיושנת ובזבוז של תדרים. להצעה מתנגדות גם חברות כבלים ותקשורת בטענה שהיא מרחיבה את סמכות ה-NHTSA בתחום שבו ההחלטות צריכות להתקבל בוועדת התקשורת הפדרלית (FCC).

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin