מחקר: מהפכת 30 השנה – חזון תחבורת כביש אוטומטית ומתואמת

  • האיחוד האירופי פירסם מחקר חדש החוזה תחבורה אוטומטית ומתואמת.
  • מגמת הנהיגה האוטומטית תגדיל את היקפי התנועה על הכבישים.
  • ועדיין יש לפתור כמה בעיות כמו חקיקה, תשתיות, תקניות ועוד.

אוטוניוז, 26.09.2017 – "ב-30 השנים הקרובות סקטור התעבורה יעברו שינוי עמוק עם ההתקדמות של כלי רכב אוטומטיים ומקושרים," כך נפתחת ההקדמה למחקר The r-evolution of driving: from Connected Vehicles to Coordinated Automated Road Transport.

זהו דו"ח שחובר עבור הנציבות האירופית ע"י מרכז המחקר המשותף, JRC,  והעוסק בשאלות כבדות: כיצד כלי רכב מקושרים ומערכות אינטליגנטיות יחולל מהפכה ושינויים בחיי האנשים.

C-ART הוא הקיצור ל-Coordinated Automated Road Transport, שהוא אחת ממטרות התהליך.

במחקר, המשתרע על 129 עמודי PDF, נמצאים חמישה סעיפי סיכום עיקריים לביצוע:

– מאחר ו-C-ART מסתמך על טכנולוגיות נהיגה אוטומטיות מאד (בעיקר רמה 4 ורמה 5), פעולות משפטיות צריך להיעשות על מנת להבטיח כי ניתן לפרוס אותן [את הטכנולוגיות] בבטחה בתנאי נהיגה אמיתית (כולל ללא אף נוסע).

– כמו כן, קישוריות V2X (בעיקר V2I) תהיה חיונית עבור C-ART מאחר ש-AVs (כלי רכב אוטומטיים) צריכים לתקשר עם מערכת הניהול המרכזית.

– דרישות חדשות מתשתיות כבישים הן הכרחיות בהקשר זה, בעיקר להתקנת ציוד תקשורת כגון יחידות בצד הכביש כדי לתקשר עם AVs ועם מערכת ניהול ותשתית דיגיטלית (סטנדרטיזציה של נתונים הינה היבט בעל רלוונטיות גבוהה).

– מכיוון ש- C-ART דורש כי האלגוריתמים של כלי הרכב האוטומטיים יהיו ידועים למערכת, (לפחות במידה מסוימת), שיתוף הנתונים הופך להיבט חיוני. זה קשור להיבטים קריטיים כגון פרטיות נתונים ואבטחת נתונים.

– שימוש בשני ממשקים ייעודיים בכלי הרכב עבור הודעות רלוונטיות ל-C-ART ולה-HMI החיצוני של כלי הרכב כדי להודיע על כוונות כלי הרכב, אמורים להיות רלוונטיים לניסיון משתמש נכון עם מערכת C-ART (ובכך לתרום לקבלת המשתמשים את המערכת ולבסוף אימוץ המערכת).

– טיפול ראוי יש לתת להגדר השל חוקים וקריטריונים השולטים ב-C-ART בזמן אמת בתהליך קבלת ההחלטות.

תרחישים

עקרון מרכזי בשני התרחישים שבמחקר הוא שהיקף התחבורה ילך ויגדל ככל שהיא תהפך ליותר אוטומטית ואוטונומית וכתוצאה מכך, למרות שיפור צפויים בהפחת מספר תאונות דרכים, זרימה חלקה של התנועה, הקטנת זיהום אויר ויתרונות נוספים, עלולים להיווצר עומסי תנועה חריגים.

תרחיש C-ART 2030 – כלי רכב אוטומטיים (AVs) מהווים אחוז קטן מצי הרכב ומופעלים במקביל לכלי רכב הנהוגים באופן קונבנציונלי. סיכוני בטיחות גדולים עדיין נותרו. קיבולת הדרכים מצטמצמת בתרחיש זה. C-ART יכול לספק יתרונות חלקיים בתרחיש כזה, כפי שהוא יהיה מיושם לראשונה בחלקים של רשת התחבורה כולה. עבור כלי רכב הנעים דרך רשת C-ART, צפויה ירידה בתאונות, גודש, צריכת דלק ופליטות.

תרחיש C-ART 2050 – כלי רכב אוטומטיים (AVs) מייצגים חלק ניכר של התחבורה על הכבישים, כשהם משיגים חדירה של כמעט 100%. הביקוש לתחבורה בדרכים עולה באופן משמעותי בתרחיש זה. קיבולת הדרכים גדלה אף היא, אולם, לעתים אינה יכול לקזז את ההשפעה של ביקוש מוגבר בנקודות מסוימות של הרשת. יתרונות מלאים של המערכת יכול להיות מושגים רק כאשר C-ART שולטת בכל רשת התחבורה על הכביש. כתוצאה מכך, AVs ינועו באופן חלק, ימזערו את ההשפעה על הסביבה תוך מתן רמות בטיחות גבוהה ורמות נוחות למשתמשי הקצה.

עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin