מבחן דרכים, סוזוקי קרוסאובר טורבו: תצוגת התכלית של סוזוקי – קרוסאובר תכליתי

  • סוזוקי תמיד ידעה לקלוע לטעמו של קהל שמחפש מכונית ללא שטויות
  • מנוע טורבו בנזין 1.4 ל' ותיבת הילוכים אוטומוטית בגוף של קרוסאובר אמורים להיות נוסחת הצלחה חדשה.
suzuki_cross_tur_280
חזית אגרסיבית לסוזוקי קרוסאובר טורבו. מתחת לפגוש בולט מצנן האויר של יחידת הטורבו (אוטוניוז)

אוטוניוז, 17.04.2017 – לפני מספר שבועות, נערכה השקת הסוזוקי קרוסאובר טורבו על ה'נתיב המהיר', נתיב הכניסה לחברי המאיון העליון וצרכני התחבורה הציבורית לתל אביב כאחד. זה היה מסלול התפור במדויק למידותיו של הקרוסאובר שהתחדש במנוע טורבו בנזין. כביש מהיר וחלק (אני משער, טרם נהגתי עליו) התפור למנוע הטורבו 1.4 ל', למערכת המתלה המציבה את כלי הרכב גבוה מעל לאספלט, ללא עיקולים שעלולים לחשוף מגרעת כנקודת מרכז כובד גבוהה. לא פלא שבסוף היום נרשמו 500 הזמנות בהיקף של מעל 50 מ' ש' לדגם המחודש, הכנסות כמעט שווה בשווה בין המדינה למכשירי תנועה, היבואנית.

סוזוקי אינה מיצרניות הרכב אנינות הטעם. המכוניות היורדות מפסי הייצור הן תכליתיות, לא מתוחכמות ומתאימות להמונים. זוהי נוסחה מנצחת בישראל, בייחוד כאשר היא מלווה בדגמים המתאימים לרוח התקופה. כך היה עם הסוזוקי באלנו לפני עשרות שנים וכך קרה עם דגמים אחרים. תופעה זו גרמה לתנודתיות חריפה במכירות מכשירי תנועה.

כך קורה עם הקרוסאובר, שהיה ידוע קודם כ-SX4 אבל זכה להשתלט על השם הגנרי שהפך לסגמנט שהפופולריות שלו מזנקת בשנתיים האחרונות. הקרוסאובר מצויד במנוע 1.4 ל' טורבו 140 כ"ס ותיבת הילוכים אוט' שש מהירויות. יחידת הכוח הזו פועלת מצוין בשילוב עם תיבת ההילוכים והיא החלק החזק ביותר של הדגם המחודש, אבל גם היא היתה חסרה את העידון שניתן למצוא כמעט בכל מכונית אחרת בלחיצה על דוושת הגז. לתיבת ההילוכים האוטומטית שש מהירויות והיא מעבירה את התנועה לגלגלים הקדמיים. מכשירי תנועה אינה מייבאת את גירסת ההנעה הכפולה.

במתיחת הפנים הקרוסאובר טורבו עבר שינוי בעיקר בחזית: הגריל זכה לעיצוב המזכיר את זה של הפאנמריקנה במרצדס AMG GT, כינוי ע"ש מרוץ דרכים מפורסם. אלה פסים אנכיים עבים ובולטים המשווים לדגם מראה הרבה יותר אגרסיבי מיכולתה של המכונית. זהו עיצוב שאינו מעודן, אבל תואם היטב לערכים של המותג.

בישיבה מאחורי ההגה מובחנים מיד שני פסים בולטים על מכסה תא המנוע שאמורים להדגיש את עוצמת כלי הרכב. פחי הגוף 'יושבים' על מסגרת פלסטיק קשיח ושחור, שמלפנים ומאחור משמש גם כפגושים. בצדדים, מתחת לפלסטיק הקשיח מותקן משטח מוכסף לעיטור כלי הרכב, כך שבמבט אחד מקבלים שלושה צבעים שאין הרמוניה ביניהם. יחידות התאורה גדולות מהמקובל במכוניות מודרניות, וגם פנסי ערפל מותקנים בחזית משני הצדדים.

לוח המחוונים מובהק בפשטותו: שני מחוונים עגולים למהירות וסל"ד ומסך דיגיטלי ביניהם למחשב דרך. מעבר בין מצבי תצוגה ואיפוס מתבצע באמצעות כפתורים מעידן ישן שנדמה היה שכבר תם. תפעול מנוף הפעלת המאותתים מפיק קליקים קולניים, מהעבר. מסך מגע המותקן בקונסולה המרכזית פועל היטב ומאפשר בקרת פונקציות שונות של המכונית. איכות חומרי הפנים אינה מהגבוהות.

לקרוסאובר טורבו בסיס גלגלים 2,600 מ"מ וגובה 1,580 מ"מ מה שמבטיח מרכז כובד גבוה. מרווח הגחון, 180 מ"מ, מאפשר ירידה בטוחה לשבילי עפר. הרוחב, 1,765 מ"מ אינו מהגדולים. הקרוסאובר טורבו יושב גבוה מעל לכביש, עובדה המורגשת היטב בתנודות המכונית בעת תנועה והמתלה הרך יחסית מגביר תחושה זו ובפניות קלות חושף זוית גלגול גדולה יחסית.

התאוצה של המכונית היא טובה ופעילותו הבלתי מורגשת של מגדש הטורבו, כלומר השהיית הטורבו כמעט ואינה מורגשת, מוסיפה לקרוסאובר מהירות וגמישות, מימדים חשובים ומהנים. ההגה, כמעט שלושה סיבובים מנעילה לנעילה, אינו קומוניקטיבי במובן שנהגים ספורטיביים היו רוצים אותו, אבל זה צפוי לגמרי. המושבים הקדמיים היו נוחים ומאחור מרווח הראש היה טוב פלוס גם לגבוהי קומה. צריכת הדלק במהלך המבחן, בתנאי נסיעה מגוונים, הסתכמה בכ-12 ק"מ לליטר דלק.

סיכום

סוזוקי קרוסאובר טורבו מציעה כלי רכב אופנתי עם יחידת הנעה חזקה ואפקטיבית, ברמות האבזור והבטיחות המקובלות היום בקטגוריית מכוניות הנוסעים הקומפקטיות (מובילאיי, בהתקנה מקומית, בפנים). זו מכונית עממית במתכון שסוזוקי תמיד ידעה לייצר ולפגוע לטעמם של צרכני המכוניות.

בסיס גלגלים (מ"מ) 2,600
אורך כללי (מ"מ) 4,300
רוחב (מ"מ) 1,785
גובה (מ"מ) 1,585
מנוע טורבו בנזין
תצורה 4 צילינדרים בשורה
הספק (כ"ס/סל"ד) 140/5,500
מומנט (קג"מ/סל"ד) 22.4/1,500-4,000
תיבת הילוכים אוט', 6 הילוכים
הנעה קדמית
הגה כוח
משקל עצמי (ק"ג) 1,170-1,195
משקל כולל (ק"ג) 1,730
חישוקים סגסוגת
צמיגים 215/55R17
ביצועים
0-100 קמ"ש (שנ') 9.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 200
צריכת דלק (ל'/100 ק"מ)
נתוני מעבדה 5.4
מבחן 7.5
מחיר (ש')
קרוסאובר GLX יד' 109,900
קרוסאובר GLX אוט' 124,900

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin