מאזדה תציג מנוע בנזין עם הצתה בלחץ, ראשון בתעשיית הרכב

  • במסגרת תוכנית עסקית חדשה מאזדה מציגה מנוע בטכנולוגיה חדשה.
  • המנוע אמור לשלב את יתרונות טכנולוגיות מנועי בנזין ודיזל.
  • לחברה ניסיון עשיר בפיתוח מנועים לא שגרתיים עם מנוע וואנקל.

אוטוניוז, 08.08.2017 – ארבעה ימים אחרי שחתמה על מעין ברית עם קבוצת טויוטה, הטילה אתמול (ג') מאזדה פצצה משלה, כאשר הודיעה על תוכנית עסקית ובמרכזה הצגת מנוע חדש, SKYACTIV-X שיפעל בטכנולוגיה שתיושם לראשונה במנוע בנזין בתעשיית הרכב.

מנוע הבנזין החדש, שמאזדה לא מסרה מועד להשקתו, פועל בעיקרון של מנוע דיזל, ללא הצתה חשמלית, אלא בהצתת התערובת בנזין/אוויר כתוצאה מלחץ גבוה והתחממות התערובת. מאזדה העניקה לשיטה את השם Spark Controlled Compression Ignition, כאשר להבדיל ממנוע דיזל, שם ההתלקחות מתבצעת באמצעות הזרקת דלק דיזל לתא הבעירה, שבו אוויר לוהט, תערובת הבנזין/אוויר תוצת באופן ספונטני כתוצאה מהלחץ הגבוה והחום הנוצר.

לדברי החברה הטכנולוגיה החדשה משלבת את היתרונות של מנועי בנזין ומנועי דיזל עם ביצועים סביבתיים טובים בנוסף על יכולת תאוצה ועוצמה משופרות.

המנוע מצויד במגדש טורבו המאפשר שיפור של 10%-30% במומנט המנוע בהשוואה למנועי SKYACTIV-G, הדור הנוכחי של מנועי מאזדה. המנוע מסוגל להגיע לבעירה "רזה" (רמה שבה התערובת אינה מספיק עשירה בדלק כדי להתלקח במנוע עם הצתה חשמלית רגילה) ולייעל את פעילות המנוע ב-20%-30% בהשוואה לדור הנוכחי של מנוע ה-SKYACTIV-G.

במנוע תשולב גם מערכת חשמלית, שתיכנס לפעולה בסל"ד גבוה, תחום סל"ד שבו הצתה ספונטנית אינה יעילה. מהנדסי מאזדה התגברו על שני אתגרים עיקריים: הרחבת תחום הסל"ד שבו הצתת התערובת בלחץ אפשרית ומעבר חלק בין מצב של הצתה בלחץ (compression ignition) למצב של הצתה בשיטה הקונבנציונלית באמצעות מצת חשמלי, ההכרחית לפעולה בסל"ד גבוה.

המנוע החדש עומד במרכזה של תכנית עסקית חדשה Sustainable Zoom-Zoom 2023, ששמה דגש על איכות הסביבה ומניעת זיהום ופליטות. במהלך יישום התוכנית מאזדה תתחיל לייצר מכוניות חשמליות ותיישם מערכות נהיגה אוטונומיות. טכנולוגיות אלה יסופקו למאזדה ע"י טויוטה, עימה היא חתמה בשבוע שעבר על הסכם שיתוף פעולה.

חדשנות

עבור מאזדה זו אינה התנסות ראשונה במנוע חדשני ופורץ דרך. החל מ-1963 מאזדה פיתחה וייצר מנועי וואנקל (מנוע רוטורי) ולמרות שההצלחה לא היתה גדולה ובעיות הנדסיות לא נפתרו במלואן, החברה התעקשה להמשיך ולייצרו ובשנות ה-2000 גם ייצר מנוע חדש לגמרי, Renesis, שהותקן במאזדה RX-8 . ב-1991 מכונית מאזדה 787B ניצחה במרוץ 24 השעות של לה מאן עם מנוע וואנקל, בפעם היחידה בהיסטוריה של מרוץ הסיבולת הקשה בעולם, שמנוע רוטורי ניצח בו. עד היום זהו גם הנצחון היחידי במרוץ של מכונית יפנית.

כותרות היום

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin