לפני השקת מודל 3 טסלה כבר שווה יותר מג'נרל מוטורס

  • עם שווי שוק של 50.95 מיליארד ד' טלסה שווה יותר מג'נרל מוטורס.
  • מאז תחילת החברה זינקה מניית החברה ב-45%.
  • אולם בדרך לייצור המוני ולחצי מיליון מכוניות בשנה כבר ב-2018, טסלה עומדת לשרוף הרבה מזומנים.
טסלה מודל 3 (טסלה)
טסלה מודל 3 (טסלה)

אוטוניוז, 11.04.2017 – טסלה 50.95 מיליארד ד', ג'נרל מוטורס 50.89 מיליארד ד', זה היה שווי השוק של שתי יצרניות הרכב האמריקניות בסיום המסחר בבורסות בניו יורק אתמול (ב'). שבוע אחרי שחלפה על פני פורד מוטור קומפני, ששווי השוק שלה עמד אתמול על 44.71 רשמה טסלה הישג נוסף בשוק הפיננסים, כשחלפה בשווי השוק על חברה שבשנה שעברה דורגה במקום השלישי מבין יצרניות הרכב, עם מכירות של כ-10 מיליון יחידות ושרשמה רווח נקי של כ-9.5 מיליארד ד' ב-2016.

מניית טסלה עלתה אתמול ב-3.26% לשער הסגירה הגבוה בהיסטוריה של החברה, 312.39 ד' זינוק של 44.4% מאז תחילת השנה. ג'נרל מוטורס רשמה אתמול עליה של 0.77% ל-33.97 ד' ירידה של 2.5% מאז תחילת השנה.

הזינוק במחיר מניית טסלה החל למעשה ב-2 בדצמבר 2016 כאשר שער המניה עמד על 181.47 ד'. מאז הוא זינק ב-72.1%. נראה שמה ששיכנע את המשקיעים, ובראשם כך נדמה ספקולנטים, להמשיך ולהשקיע בחברה של אילון מאסק הוא התקרבות המועד לתחילת ייצור מודל 3, הצלחת החברה לגייס עוד מעל מיליארד דולר ברבעון הראשון, באמצעות הנפקת מניות וחוב, והתקדמות החברה בפרויקטים נוספים כמו רעפים סולאריים, אותם היא אמורה להתחיל לשווק החודש, התקדמות המיזוג עם סולאר סיטי והפיכתה של החברה לחברת אנרגיה, שבצעד סמלי החברה השמיטה עם הכינוי המסורתי Motors משמה וכיום היא נקראת Tesla בלבד.

אולם גם אם טסלה הופכת לחברת אנרגיה, ביצועיה הפיננסיים בשנים הקרובות יהיו תלויים בעיקר בהצלחת מודל 3, שיושק במהלך הקיץ הקרוב. טסלה משקיעה מעל שני מיליארד ד' בהכנות לייצור וכמה מכוניות צולמו בנסיעות ניסוי בסביבות המפעל.

בתחילת החודש חשפה טסלה את מודל 3 לעיתונאים ואפשרה להם לנסוע במכונית, לא לנהוג בה, במסלול סגור שהוכן מראש.

בבלוג שפרסמה החברה נכתב ש"מודל 3 הוא קטן יותר, פשוט יותר [ממודל S] והוא בא עם הרבה פחות אופציות מאשר מודל S, אבל הוא מעניק תחושת נהיגה ללא מאמץ ומציע טווח נסיעה טוב של לפחות 215 מייל (436 ק"מ) לדגם הבסיסי.

"כל כלי הרכב של טסלה (כולל מודל 3) באים באופן תקני עם חומרת נהיגה עצמית מלאה, שבאמצעות עידכונים אלחוטיים, יאפשרו למכונית טסלה להיות בטוחה באופן משמעותי יותר מאשר נהג אנושי."

הצלחה אינה מובטחת

למרות הזמנות מוקדמות של כ-400,000 יחידות, הצלחת מודל 3 אינה מובטחת. זהו כלי רכב שהולך נגד המגמה הגלובלית החזקה ביותר של השנתיים האחרונות, המעבר ממכוניות לקרוסאוברס. יתכן שלטסלה כבר קיים במחשבי התכנון דגם קרוסאובר מבוסס על פלטפורמת המודל 3, אולם בשנים הקרובות היא תאלץ להסתפק במכונית. בעיה נוספת שעלולה לצוץ היא איכות הייצור. בדו"חות של ה-Consumer Reports, מגזין הצרכנות, תוצאות מבחני האמינות של טסלה דגם S ודגם X, אינן מרשימות ולמרות זאת 94% מבעלי המכוניות ציינו שהם היו חוזרים ורוכשים את המכונית. הסיבה לכך היא שטסלה העניקה טיפול פרטני לכל מכונית שסבלה מפגם חמור וגם העובדה שאצל מרבית הלקוחות מכונית טסלה היתה רק אחת מבין מספר מכוניות בגראג' ואף פעם לא היתה ללקוח בעיה להשתמש במכונית פאר אחרת. מודל 3 היא מכונית שתביא לטסלה קהל לקוחות חדש, תובעני יותר ומעריץ פחות, שבשלב זה, כמו ספקולנטים בבורסה, נסחף אחרי מכונית שיכולתה טרם הוכחה, בטכנולוגיה שהמגבלות שלה ידועות ואחרי חברה, שלמרות שהיום היא שווה יותר מג'נרל מוטורס, צריכה להוכיח יכולת ייצור בהיקף של מאות אלפי מכוניות בשנה, מה שג'י.אמ הוכיחה כבר לפני עשרות שנים.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin