יגואר חשפה SUV חשמלי קונספטואלי I-PACE ספורטיבי ועם הנעה כפולה

  • יגואר תתחיל לשווק ב-2018 את ה-I-PACE החשמלי הסדרתי.
  • דגם הקונספט מצויד בשני מנועים חשמליים, אחד בכל צד והספק משולב 400 כ"ס הוצג בתערוכת לוס אנג'לס בשבוע שעבר.
  • מצבר 90 קו"ש יספיק לטווח של כ-500 ק"מ בין טעינה לטעינה.

אוטוניוז, 21.11.2016 – באירוע תקשורתי בהשתתפות סלבס רבים מלוס אנג'לס, הוליווד ורחוק יותר, חשפה יגואר ערב תערוכת המכוניות של לוס אנג'לס את מכונית הקונספט החשמלית I-PACE, גירסה חשמלית לקרוסאובר הנושא שם דומה, F-Pace. מצויד בשני מנועים חשמליים, אחד על כל ציר, בהספק משולב 400 כ"ס, מומנט 71.4 קג"מ והנעה כפולה קבועה (AWD) הדגם החשמלי בייצור סדרתי יוצג בסוף 2017 ו עתיד להגיע לסוכנויות יגואר ולכבישים במהלך 2018. הדגם ייוצר במפעל מגנה באוסטריה עבור JLR, דיווח האוטומוטיב ניוז.

יגואר מגדירה את ה-I-PACE קונספט כ"SUV חשמלי בעל ביצועים בעיצוב נועז, המשלב צללית של סופרקאר עם ביצועים של מכונית ספורט ב-SUV חמישה מושבים מגוון."

אורך בסיס הגלגלים של ה-I-PACE עומד על 2,990 מ"מ, האורך הכולל על 4,680 מ"מ והוא מתנשא לגובה 1,560 מ"מ, מה שמאפשר שמירה על צללית נמוכה יחסית ופרופורציות הקרובות לאלה של מכונית ספורט ב-SUV.

ד"ר וולפגאנג זיבארט, מנהל התכנון הטכני ב-JLR, אמר שכלי הרכב תוכנן מדף חלק ופותחה עבורו פלטפורמה חדשה שמאפשרת ניצול מלא של החלל הזמין במכונית חשמלית. מאחר ששני המנועים החשמליים ממוקמים בשני קצוות המכונית, אין צורך במנהרה שבה עובר גל הינע וגם ידית ההילוכים המסורתית נעדרת מהדגם מה שאיפשר יצירת חלל אחסון בנפח שמונה ליטר בקונסולה המרכזית. לדגם חלל מטען בנפח 530 ל' וחלל מטען קדמי בנפח 28 ל'.

מכונית הקונספט מצוידת בטכנולוגיה אינפוטיינמנט ותקשורת מתקדמת המיושמת על לוח המחוונים, מסכי מגע וההגה.

מצבר הליתיום בעל התכולה הגבוהה, 90 קו"ש, תוכנן ע"י יגואר. המצבר ממוקם מתחת לרצפת המכונית בין שני הצירים ותורם בכך לשיפור יציבות המכונית. טווח הנסיעה בין טעינה לטעינה הוא כ-500 ק"מ לפי מבחני ה-NEDC.

המנועים החשמליים תוכננו אף הם ע"י מהנדסי יגואר, מידותיהם מינימליות והם בעלי פעולה רנגרטיבית בעת האטה כשהם מסייעים בבלימת המכונית תוך כדי ייצור חשמל. לשיפור האחיזה משולבות במערכת התמסורת מערכות All Surface Progress Control (ASPC) ו-Adaptive Surface Response (AdSR).

מערכת המתלה הקדמי, המיוצרת מאלומיניום, מבוססת על עצמות עצה כפולה, בדומה לדגמי ה-F-Type וה-F-Pace "בגלל שאין מערכת טובה יותר," לדברי יגואר. גם המתלה האחורי בטכנולוגיה המכונה Integral Link נלקח מדגמים קודמים של יגואר. המתלה מאפשר למהנדסים להתאים באופן עצמאי קשיחות אורכית ורוחבית בפעילותו.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin