טסלה טוענת שמערכת הבלימה, לא האוטופיילוט, אשמה בתאונה

אוטוניוז, 01.08.2016 – טסלה טענה בפני חברי ועדת הסחר של הסנאט האמריקני שהאשמה בתאונה של המכונית האוטונומית שבה נהרג ג'ושוע בראון בתחילת מאי, היתה במערכת הבלמים האוטומטית של המודל S בה הוא נהג. מערכת זו לדברי טסלה אינה חלק ממערכת הנהיגה האוטונומית Autopilot. מערכת הבלמים היא "נפרדת ושונה" מהאוטופיילוט אמרו נציגי טסלה לחברי הועדה, לפי דיווח של הניו יורק טיימס. מערכת האוטופיילוט, לפי הגדרת טסלה, שולטת בהיגוי, כולל יכולת שינוי נתיבים והתאמת מהירות הנסיעה לתנאי הסביבה.

נציגי טסלה טענו במהלך הפגישה נגד הטלת מגבלות על השימוש באוטופיילוט מאחר שזה יאט את פיתוח המערכת וישומה ההמוני. לדבריהם יתכן שאנשים אחדים יהרגו כתוצאה מהשימוש במערכת בתקופת הפיתוח, אולם היתרונות הבטיחותיים גדולים מהסיכונים.

טסלה עדיין חוקרת את התאונה כדי לגלות האם הכשל היה במערכת הראיה והמצלמה או במערכת הרדאר שלא גילו את הסמי טריילר שחצה את מסלולה של הטסלה מודל S שהתנגשה בו, או שאמצעי החישה גילו את העצם הנע אבל פענחו אותו באופן מוטעה. בדיווח הראשוני מסרה טסלה שיתכן שהתוכנה לא הבחינה בין הנגרר הלבן לשמיים הבהירים של פלורידה, אולם יתכן למשל שהתוכנה פענחה את המשאית כגשר מעל לכביש.

ההבדלה שטסלה עושה בין מערכת הבלימה האוטומטית למערכת האוטופיילוט אינה ברורה מאליה, מאחר שמערכת האוטופיילוט שולטת על מערכות פיסיות אחרות, כמו מערכת ההיגוי, וזה בעת שלכל נהג או נהגת ברור שמערכות ההיגוי, הבלימה ומערכות נוספות הן כולם מערכות אינטגרליות של מערכת הניהוג במכונית והן מופעלות באופן מתואם האחת עם השניה.

אולם אנליסטים מעריכים שטסלה מנסה להגן בכך על תדמיתה כחברת הייטק שהאוטופיילוט הוא רכיב התוכנה העיקרי שלה. לכן טוענים נציגי טסלה שהאשמה אינה בתוכנה אלא ברכיבים הפיסיים של המערכת. לפי כל הנתונים הידועים מערכת הבלימה של המכונית לא הופעלה לפני התאונה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*