וולבו עתידה להפסיק לפתח מנועי דיזל

  • האקאן סמואלסון הבוס של וולבו מכוניות הודיע שוולבו לא תפתח דור חדש של מנועי דיזל.
  • וולבו תחשמל את כלי הרכב שלה ברמות שונות של חישמול.
  • וולבו תציג מכונית חשמלית ראשונה ב-2019.
מנוע דיזל 4 צילינדרים של וולבו (וולבו)
מנוע דיזל 4 צילינדרים של וולבו (וולבו)

אוטוניוז, 18.05.2017 – האקאן סמואלסון ה-CEO של וולבו מכוניות, אמר בראיון לעיתון הגרמני פרנקפורטר אלגמיינה צייטוג, שוולבו לא תפתח יותר מנועי דיזל חדשים. מנוע הדיזל האחרון שוולבו פיתחה הוצג ב-2013 ותכנית הפיתוח של מנוע זה תמשך. סדרת מנועים זו אמורה להיות בשימוש עד 2023.

"מנקודת המבט של היום לא נפתח יותר דור חדש של מנועי דיזל," אמר סמואלסון לעיתון. מנועי דיזל הם הכרחיים כדי לרדת לפליטה של 95 ג'/ק"מ דו תחמוצת הפחמן ב-2021.

סמואלסון חילק את העתיד ההנעה לשני שלבים: האחד עד 2020, המבוסס על מגבלה פליטה ממוצעת של 95 ג'/ק"מ דו תחמוצת. השלב השני הוא כלי רכב עם הנעה אלטרנטיבית שיכולים להיכנס לתמונה עם רמת פליטה נמוכה ממערכות הנעה קונבציונליות. כמנהלים אחרים בתעשיית הרכב סמואלסון סבור ששימוש במנועי דיזל הוא חיוני כדי לעמוד במגבלת 95 ג'/ק"מ. אולם לדבריו שימוש במערכות SCR דוגמת ad blue לטיהור תחמוצת חנקן, הוא הוא יקר ולא כדאי גם בכלי רכב יקרים. להערכת בנק ההשקעות גולדמן סאקס עלות ייצור מנוע דיזל גבוה כיום ב-1,350 יורו מאשר מנוע בנזין.

וולבו מתכננת להשיק את המכונית החשמלית הראשונה שלה ב-2019 סמוך ל-2021 כאשר יעד ה-95 ג'/ק"מ יהיה צריך להיות מושג. כיום וולבו מייצרת דגם פלאג-אין הייבריד אחד והיא מתכננת להשיק בשנים הקרובות עוד דגמים מחושמלים ובהם הייבריד ביניים (MHEV).

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin