המעבד החדש של מובילאיי אמור לאפשר נהיגה אוטונומית מלאה

אוטוניוז, 18.05.2016 – מובילאיי הודיעה אתמול (ג') על שיתוף פעולה עם חברת STMicroeletronics (ST) בפיתוח EyeQ5, הדור החמישי בסידרת ה-SoC שהיא מפתחת. ה- EyeQ5 מיועד לתפקד כמחשב מרכזי במכונית למטרות נהיגה אוטונומית מלאה (FAD) ויבצע מיזוג (fusion) נתונים שיוזנו מעשרות חיישנים שונים ובהם רדאר ו-LiDAR, חיישנים שעד היום הצ'יפים של מובילאיי לא עסקו בהם (למעט הצ'יפ היקר ב-EyeQ4). "נהיגה אוטונומית מחייבת עיבוד מיזוג [נתונים] של עשרות חיישנים, כולל מצלמות ברזולוציה גבוהה, רדארים ו-LiDARs," נאמר בהודעה לעיתונות של מובילאיי.

ST היא יצרנית מוליכים למחצה מובילה עם ניסיון רב בייצור צ'יפים ברמה אוטומוטיבית. מרכז החברה הוא בג'נבה, שווייץ, והיא מחזיקה 11 מרכזי יצור ברחבי העולם. הכנסותיה ב-2015 הסתכמו ב-6.9 מיליארד ד'. ST ומובילאיי משתפות פעולה כבר מה-EyeQ1.

הצ'יפ החדש יהיה בעובי 10 ננומטר, וישולבו בו שמונה ליבות CPU בטכנולוגיית multithread ביחד עם 18 ליבות של הדור הבא של חיישני הראיה שמפתחת מובילאיי. חידושים אלה יגדילו את יכולת הביצועים של ה-EyeQ5 פי שמונה בהשוואה ל-EyeQ4. ה-EyeQ5 יפיק יותר מ-12 טרה פעולות לשניה בצריכת כוח של פחות מ-5 וואט במטרה לשמור על קירור פאסיבי.

תרשים סכמאטי של מעבד EyeQ5 (מובילאיי)
תרשים סכמאטי של מעבד EyeQ5 (מובילאיי)

מרכז המכונית האוטונומית

"ה-EyeQ5 מתוכנן לשרת כמעבד המרכזי של המכונית האוטונומית המלאה בעתיד, הן בזכות צפיפות המחשוב המובהקת הוא יכול לטפל ב-20 חיישנים ברזולוציה גבוהה והן לגידול בבטיחות פונקציונלית," אמר בהודעה לעיתונות פרופ' אמנון שעשוע, יו"ר ומייסד מובילאיי. "ה-EyeQ5 ממשיך את מסורת החברה שהתחילה ב-2004 עם ה-EyeQ1 שבו מינפנו את ההבנה העמוקה שלנו בהבנת הליכי ראיית מחשב כדי לפתח ארכיטקטורה ברמת אופטימיזציה גבוהה לתמיכה בחישובים אינטנסיביים באופן קיצוני ברמות כוח של 5 וואט כדי לאפשר קירור פאסיבי בסביבה האוטומוטיבית."

ה-EyeQ5 יתאפיין במגוון אפשרויות של ראיית-מחשב, עיבוד סימנים ומשימות של לימוד-מכונה. בניגוד לדורות הקודמים של משפחת EyeQ הוא יסופק עם SDK המבוסס על מערכת הפעלה שתיתמך ע"י מובילאיי ותאפשר פיתוחים של פונקציות ייחודיות לכל יצרנית רכב. בכך למעשה תהפוך מובילאיי לחברה המתכננת צ'יפים אבל לא בהכרח מוכרת אותם עם כל סט האלוגריתמים, אם כי סט אלוגריתמים של החברה, כאלה המפענחים תמונות ממצלמות וידיאו, יוטבע בכל צ'יפ, כחלק אינטגרלי של החומרה.

הצ'יפ יסופק בדוגמאות הנדסיות למבחנים ליצרניות הרכב או לחברות טיר 1 במהלך 2018 ויותקן במכוניות החל ב-2020.

מובילאיי אמורה היתה להתחיל לספק דוגמאות הנדסיות של ה-EyeQ4 בסוף השנה שעברה כשדור זה של צ'יפים אמור להימצא במכוניות מייצור סדרתי החל ב-2018.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin