הייליון מציעה מערכת הייבריד לסמי טריילרים, חסכון בדלק עד 30%

  • מערכת המבוססת על בלימה רגנרטיבית ושימוש בחשמל בפעולת סרק בחניות ממושכות.
  • רכיבי המערכת העיקריים: מנוע חשמלי, מצבר, יחידת בקרה אלקטרונית.
  • המערכת ניתנת להתקנה בתוך שעה, כולל החלפת ציר אחורי.
ציר אחורי של Hyliion עם מערכת הייבריד. החלפה בשמונה דקות (Hyllion)
ציר אחורי של Hyliion עם מערכת הייבריד. החלפה בשמונה דקות (Hyllion)

אוטוניוז, 29.11.2016 – תעשיית התובלה במשאיות כבדות בארה"ב, האחראית ל-6.2% מפליטות ה-CO2 בארה"ב, יכולל להפחית את הפליטות בכשליש, 2% אם רק תאמץ את הפתרוןן של חברת הייליון (Hyliion), כך טוענת החברה. לבד מהפחתת הזיהום, נהגים פרטיים וחברות תובלה יהנו גם מיתרונות כלכליים ניכרים כאשר בזכות חסכון בסך 50 מיליארד ד' בשנה, מתוך 150 מיליארד ד' בהוצאות דלק.

הייליון, סטארט-אפ שהוקם ע"י בוגרי אוניברסיטת קרנגי מלון בארה"ב, משווקת מערכת הנעה הייברידית לסמי טריילרים. המערכת מייצרת חשמל מבלימת הגלגלים האחוריים ומזינה אותו למצבר. המערכת ניתנת להתקנה כמעט בכל אחד משישה מיליון הסמי-טריילרים הפעילים היום בארה"ב, לדברי החברה.

המערכת מורכבת ממנוע חשמלי, מצבר, בקרה אלקטרונית והיא יכולה, לדברי החברה, לספק חשמל למשאית במצב של חניה, במשך 20 שעות ברציפות.

החברה טוענת לחסכון של 31% בצריכת דלק, המתחלקת בין 15% תוצאה של בלימה רגנרטיבית, 13.5% מיחידת מנוע עזר לפעולה בסיבובי סרק ו-5.5% מתכנון אווירודינמי מתקדם. משאיות בארה"ב פועלות 2,500 שעות בשנה בחניות מנוחה שבהן כל משאית שורפת 1.2 גאלון דלק לשעה המהווים כ-13.5% מצריכת הדלק השנתית של המשאית, לדברי הייליון.

המערכת ניתנת להתקנה בתוך שעה, כולל החלפה של הציר האחורי, באמצעות חיבור של שמונה ברגים ושני חיבורי חשמל. עלות רכישת המערכת 25,000 דולר, או בליסינג 500 דולר לחודש, והיא תורמת לחסכון של 1,300 דולר לחודש. במשך חמש שנים המערכת אמורה לחסוך 78,000 ד' למשאית.

חלק מהרכיבים במערכת ההייבריד של Hyliion (יח"צ)
חלק מהרכיבים במערכת ההייבריד של Hyliion (יח"צ)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*