האטה בגידול מכירות, רווחים במובילאיי ב-2016, זינוק במכירות באפטרמרקט

  • מובילאיי ממשיכה לשמור על קצבי גידול גבוהים.
  • הכפלת המכירות בשוק האפטרמרקט בייחוד בישראל הצילה את החברה מקיטון חד יותר.
  • מכירות ל-OEM ממשיכות להיות מקור ההכנסה העיקרי של החברה.

אוטוניוז, 22.02.2017 – מובילאיי פרסמה היום את הדו"ח השנתי ל-2016 ממנו עולה שבמהלך השנה חלה האטה בגידול מכירות החברה ובצמיחת רווחיה. ב-2016 גדלו הכנסות מובילאיי ב-48.7% ל-358.2 מ' ד' בעוד הרווח הנקי הסתכם ב-108.4 מ' ד' (58.3%+). ב-2016 המכירות גדלו ב-68% והרווח הנקי עבר מהפסד של כ-30 מ' ד' לרווח בסך 68.45 מ' ד'.

מכירות החברה ל-OEMs גדלו ב-34.1% ל-275.9 מ' ד'. היקף המכירות בשוק האפטרמרקט לא פורסם, אולם ההכנסות בו יותר מהוכפלו ל-82.2 מ' ד'. העוצמה של מובילאיי בתחום זה היא בזכות העידוד הפיננסי המשמעותי שמערכות אלה קיבלו בישראל והפטור ממס הניתן עליהן.

לאורך כל השנה מובילאיי יצרה תזרים מזומנים מפעולות בסך 161.6 מ' ד' לעומת 100.9 מ' ד' שנה קודם. מובילאיי נכנסה ב-2016 לכמה פרויקטים עתירי תקציבי פיתוח בשיתוף פעולה עם קבוצת ב.מ.וו, אינטל, דלפי וחברות נוספות. ב.מ.וו ודלפי אמרו שהם ישקיעו בפרויקטים מאות מיליוני דולרי והוצאות אלה יגררו בהכרח את מובילאיי להגדיל תקציבים בהתאם. ואכןב-2016 גדל תקציב המו"פ של מובילאיי ב-50.0% ל-65.3 מ' ד'. שיעור גידול זה דומה לשיעורי גידול בסעיפים אחרים בדו"ח של מובילאיי.

הרווח התפעולי של החברה גדל ב-55% לכ-120 מ' ד' והרווח לפני מס הסתכם ב-124.4 מ' ד'. החברה שילמה 17.1 מ' ד' במס, שיעור מס של 13.6%.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin