הודעה למשתמשי אתר אוטוניוז

בגלל שינוי כתובת מ-HTTP ל-HTTPS יתכן שתקבלו הודעה שהאתר לא בטוח. עליכם לנקות את ה-cache או לגלוש בדפדפן אחר כדי לא לקבל הודעה זו. לפרטים הקליקו כאן

דלפי בספין אוף לחטיבת מערכות הכוח, תתמקד בהייטק אוטומוטיבי

  • השינויים בתעשיית הרכב גוררים את דלפי להפריד בין הפעילויות המסורתיות לחדשות.
  • החברה תפוצל לשתי חברות ששמותיהן טרם פורסמו.
  • דלפי הגדילה את רווחיה ברבעון הראשון.

אוטוניוז, 04.05.2017 – שינויים הטכנולוגיים המתחוללים בתעשיית הרכב מביאים כעת גם לשינויים במבנה התעשיה. דלפי אוטומוטיב, קבוצת טיר 1, הודיעה אתמול (ד') על כוונתה לבצע ספין-אוף לחטיבת מערכות ההינע של הקבוצה וליצור שתי חברות. המהלך צפוי להיות מושלם ברבעון הראשון 2018.

"התכנסות הטכנולוגיות העומדות ביסוד המגה-טרנדים בתעשייה גורמת להגדלת הביקוש לאלקטרוניקה מתקדמת ולעוצמת מחשוב מוגברת כדי לעמוד בהעדפות הצרכנים לבטיחות, יעילות וקישוריות," כתבה דלפי בהודעה לעיתונות. "במקביל, תקנות פליטת מזהמים וצריכת דלק הופכים מחמירים יותר ויותר ברחבי העולם, ודורשים מערכות ניהול וחשמול מנוע מתקדמות."

בעבר אפשר היה לומר שמדובר בהפרדה של לואוטק מהייטק אבל כיום מערכות ניהול מנוע מתקדמות הן הייטק לכל דבר. ובכל זאת מדובר בהפרדה בין לואוטק, שהוא רווחי פחות, להייטק, עם רווחים גבוהים יותר, משום שמנועי בעירה פנימית ימשיכו כבדים מרובי חלקים ומלוכלכים וימשיכו להיות חלק ניכר מהתעשיה. גם מנועים חשמליים לא יהנו ככל הנראה מרמת רווחיות גבוהה. בשנים האחרונות דלפי מכרה פעילויות נוספות בתחום תעשיית הרכב המסורתית.

השבוע פורסם שבוש, יצרנית הרכיבים הגדולה בעולם, תמכור את ייצור הסטרטרים והגנרטורים SG Holdings, למשקיעים סיניים.

דלפי הדגישה בשנים האחרונות הצד ההייטקי של החברה בפיתוחים מתקדמים של מערכות נהיגה אוטונומית ומכונית מקושרת. כבר לפני מספר שנים חתמה דלפי לחזון המכונית האוטונומית של מובילאיי, המסתמך בעיקר על חיישן ראיה, היא משתפת עימה פעולה, מבצעת אינטגרציה למערכות מובילאיי עבור יצרניות רכב אחדות ולא ניסתה לפתח באופן עצמאי מערכת ראיה. שתי החברות משתפות היום פעולה בפיתוח מערכת מדף לנהיגה אוטונומית שתהיה זמינה ללקוחות כבר ב-2019, כאשר השותפה השלישית לפרויקט היא אינטל, העומדת להשלים השנה את רכישת מובילאיי בעיסקת 15.3 מיליארד ד'. ב-CES האחרון הציגו שלוש החברות מכונית אוטונומית שנסעה ברחובות לאס ווגאס.

בשבועות האחרונים השקיעה דלפי בשתי חברות ישראליות, ולנס ואוטונומו, במגמה ליישם את הטכנולוגיות שלהן במוצריה.

בעלי המניות של החברה החדשה, ששמה טרם פורסם, יהיו בעלי המניות של דלפי אוטומוטיב.

בשיחת ועידה עם אנליסטים אמר קווין קלארק, מנכ"ל החברה כי זה הזמן הנכון ליצור מבנה חדש של שתי חברות חזקות אסטרטגית ובכך לאפשר לכל אחת מהן "להשקיע ולגדול אפילו באופן רווחי יותר."

קלארק אמר שחברת מערכות ההנעה ((powertrain תתמקד בשיפור מערכות הנעה ברכב שהדרישות לגביהן הולכות וגדלות. החברה תספק מערכות הנעה ליצרניות רכב ולשוק האפטרמרקט היא מעסיקה 20,000 עובדים ברחבי העולם, כולל 5,000 מהנדסים והכנסותיה בשנה שעברה הסתכמו ב-4.5 מיליארד ד'. את החברה ינהל ליאו בטרורת', המשמש היום כמנהל חטיבת מערכות הנעה בדלפי.

קלארק אמר שמנקודת ראות של המוצרים שתי החברות יהיו נפרדות לגמרי, אולם בדרך לשוק, מנקודת ראותו של הלקוח, שתי החברות ישתפו פעולה. כך, למשל, מערכות החשמל של מכונית פלאג-אין הייבריד ייוצרו בחברת ההייטק ורכיבי מנוע הבעירה הפנימית יהיו חלק מחברת מערכות ההנעה.

ביצוע ההחלטה שעליה הודיעה דלפי החל כבר לפני שנה כאשר תיק מוצרי מערכות ההנעה הופרד ממערכות חשמל ובטיחות.

עסקי החשמל והארכיטקטורה האלקטרונית והבטיחות יתמקדו במחשוב, במערכות בטיחות מתקדמות ובמערכות נהיגה אוטונומיות, בחוויית המידע ובינסיון המשתמש, קישוריות, חשמול ושירותי נתונים. לדבריו יש התכנסות בין שתי היחידות העסקיות המעסיקות 15,000 מהנדסים ו-145,000 עובדים בכל העולם.

דלפי גם פרסמה אתמול את תוצאותיה ל-Q1. הרווח התפעולי של הקבוצה גדל ב-4.7% ל-335 מ' ד'. החברה צופה רווח שנתי של 6.40-6.70 ד' למניה לעומת תחזיות אנליסטים של 6.53 ד' למניה.

מניית דלפי זינק אתמול בעקבות ההודעה ב-9.51% לשער של 85.93 ד' בשעה 20:30 שעון ישראל. שווי השוק של החברה עמד על 23 מיליארד ד'.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin