דיווח: על חברות ממשלתיות להעדיף מכוניות הייברידיות על פני קונבנציונליות

  • אורי יוגב, מנהל רשות החברות שפרש, הורה לחברות לרכוש מכוניות הייברידיות כברירת מחדל.
  • עלות גבוהה יותר של כלי הרכב תקוזז מול חשבון דלק נמוך יותר.
  • יש לבדוק התכנות כלכלית של פריסת רשת תדלוק גז טבעי.

אוטוניוז, 08.10.2017 – בחירה בכלי רכב הייברידיים צריכה להיות ברירת המחדל של חברות ממשלתיות כאשר הן בוחרות כלי רכב לציי הרכב שלהן, כך הודיע אורי יוגב, מנהל רשות החברות שסיים את תפקידו בסוף ספטמבר. מעבר למכוניות הייברידיות יחסוך לחברות הממשלתיות 50 מ' ש' שנה וזאת בנוסף על יתרונות סביבתיים וקידום מדיניות הממשלה בהקטנת התלות בנפט.

לפי דיווח בגלובס, ד"ר שרון סורוקר, שערך סקר בנושא עבור הרשות, אמר שעלות הליסינג הגבוהה יותר של כלי רכב הייברידיים תתקזז בעלות דלק נמוכה יותר הנובעת מצריכת דלק נמוכה יותר של מכוניות הייברידיות.

והנהלות החברות הממשלתיות יאמצו מדיניות זו הם יאיצו את מכירות כלי הרכב ההיברידיים. כיום רק שלוש יצרניות רכב, יונדאי (כלמוביל), קיה (טלקאר) וטויוטה (יוניון מוטורס), מציעות דגמי הייבריד משפחתיים. מעבר מאסיבי לדגמי הייבריד יקטין גם את הכנסות המדינה ממיסוי על כלי רכב. לאחרונה האריך שר האוצר בשנתיים את התקנות המקטינות את מס הקניה על כלי רכב הייברידיים. המדינה, כך דווח מפסידה הכנסות בסך 550 מ' ש' כתוצאה מהקלה זו. אולם נתון זה נכון רק למספר מסויים של כלי רכב. גידול במספר כלי הרכב יגדיל את הפסד הכנסות המדינה.

גז טבעי

בנוסף לכך יוגב אמר שיש לערוך בדיקות התכנות כלכלית לפני הקמת תשתית גז טבעי שצפויה ב-2019-2020.

כיום, למעט שתי משאיות ואוטובוס אחד, לא נעים בישראל כלי רכב בעל הנעת גז טבעי. הצי הראשון של משאיות אשפה מוזנות גז טבעי, אמור להיות מושק ברבעון הראשון של 2018 בחיפה וחברת מטרופולין אמורה להשיק אוטובוסים מוזני גז טבעי במהלך 2018.

עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin