דיווח: יצרניות הרכב העולמיות פועלות לשינויים בחוק שירותי רכב

אוטוניוז, 19.06.2016 – ארגוני הלובי של יצרניות הרכב באירופה ובצפון אמריקה, ACEA ו-AAPC בהתאמה, פנו בשבוע שעבר במכתב לראש הממשלה וטענו שהם לא יוכלו לערוב לאיכות השירות למכוניות אותם הם משווקים בישראל, אם חוק שירותי רכב, שוועדת הכלכלה סיימה לטפל בו לאחרונה, אבל טרם עבר קריאה שניה ושלישית בכנסת, יעבור, כך דווח הבוקר (א') בכלכליסט. שני הארגונים גם קובעים שהחוק ייקר את העלויות הכוללות בבעלות על כלי רכב לצרכנים בישראל. "מדובר בחוק שיביא לפגיעה בצרכן הישראלי. מעבר לכך, חוק זה אינו עומד כלל בנורמות בינלאומיות," נאמר במכתב.

הארגונים מסתייגים בעיקר מנהלי היבוא המקביל. הם מתנגדים לא לעצם הפרקטיקה, אלא להטלת האחריות לתיקונים וריקולים על יבואניות הרכב הוותיקות, הקשורות בחוזי שירות עם יצרניות הרכב.

הארגונים טוענים שהשיטה לפיה ביבוא מסודר יש יכולת למעקב אחרי כל כלי רכב תופר ועלול להיווצר מצב שלישראל ייובאו כלי רכב שלא יתאימו לאקלים ולסביבה בישראל.

לארגונים יש גם דעה על רמת התחרותיות בשוק הישראלי. "הצעת החוק מבוססת על ההנחה ששוק הרכב הישראלי אינו תחרותי, אך בשוק הישראלי פועלים יצרנים מרחבי העולם," הם כותבים. "לדעתנו, התוצאות הבלתי מכוונות שיגרמו כתוצאה מישום החוק יפגעו בתחרות בשוק הישראלי שהיא, למיטב הבנתנו, מטרת החוק.

זו אינה הפעם הראשונה שהארגונים פונים לדרגים מקצועיים ופוליטיים במדינה. אולם בפעם הראשונה הם לא נענו.

משרד התחבורה מסר שהארגונים קיבלו את המענה ההולם לטענותיהם.

מאיגוד יבואני הרכב נמסר שהאיגוד אינו מכיר את המכתב.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin