דיווח: אינטל רוכשת את מובילאיי ב-15 מיליארד דולר, 1.3 מיליארד ד' לחרל"פ

  • מובילאיי מגיעה לסוף דרכה כחברה ישראלית, נרכשת ע"י אינטל
  • החברות משתפות פעולה במספר פרוייקטים לפיתוח מערכות נהיגה אוטונומית.
  • שמואל חרל"פ צפוי לקבל כ-1.4 מיליארד דולר.

אוטוניוז, 13.03.2017 – אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, תודיע היום על רכישת מובילאיי בעיסקה המעריכה את מובילאיי ב-15-16 מיליארד ד', כך מדווח דה מרקר. מניית מובילאיי מזנקת בשיעור של 30% במסחר שלפני הפתיחה בניו יורק.

אינטל ומובילאיי החלו לשתף פעולה לפני פחות משנה, כאשר השתיים חברו לב.מ.וו לפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית. מאוחר יותר חברו השתיים לשיתוף פעולה בפיתוח מערכת נהיגה אוטונומית מהמדף עם דלפי, יצרנית הרכיבים, שתשווק ליצרניות רכב שלא יפתחו מערכות כאלה בעצמן. שיתוף פעולה שלישי בין שתי החברות נרקם באמצעות HERE יצרנית המפות, שהגיעה להסכם שיתוף פעולה עם מובילאיי. בתחילת השנה רכשה אינטל 15% ממניות HERE והודיעה על פרוייקטים עם החברה שבבעלות יצרניות הרכב הגרמניות.

ב-2016 הואט הגידול במכירות וברווחים של מובילאיי. הבלימה בגידול הורגשה בעיקר במכירות ליצרניות הרכב, השוק החשוב ביותר בעוד המכירות לשוק האפטרמרקט הוכפלו, בין השאר הודות לעידוד ממשלתי מאסיבי בישראל.

מובילאיי צפתה המשך גידול במכירות החברה שב-2019 עמדו להסתכם ב-1.1 מיליארד ד'. החברה צפתה שצ'יפים מתקדמים יותר לנהיגה אוטונומית יניבו לה כנסות של מעל 100 ד' לצ'יפ, בעוד כיום המחיר הממוצע לצ'יפ הוא כ-45 ד'.

בשיחת ועידה עם אנליסטים רמז אחד מנציגי החברה שכדי להגביר את קצב המכירות החברה שוקלת גם רכישות.

אולם בסופו של דבר מובילאיי נמכרת לחברה הגדולה ממנה בכמה עשרות מונים ובשווי הגבוה בכ-40% משוויה בסיום המסחר אתמול (כ-10.8 מיליארד ד') אולם הגבוה בפחות מ-10% משווי השיא שלה כ-14 מיליארד ד', שהושג ב-17 באוגוסט 2015.

1.3 מיליארד ד' לחרל"פ

בין המרוויחים הגדולים ממכירת מובילאיי יהיו שני המייסדים, זיו אבירם, המנכ"ל ופרופ' אמנון שעשוע, היו"ר וה-CTO. אולם מרוויח גדול מהם צפוי להיות יו"ר קבוצת כלמוביל, שמואל חרל"פ המחזיק ב-9% ממניות מובילאיי. מאז ה-IPO של מובילאיי לפני שנתיים וחצי חרל"פ לא מכר אף מניה בטענה שמובילאיי היא חברת חלום שאי אפשר להעריכה והוא צפה לה ערך גבוה בהרבה מה-15 מיליארד ד' שאינטל צפויה לשלם עבורה.

"אין לי שום כוונה למכור מניות של מובילאיי בהצעת המכר המתוכננת, מפני שהחברה מובילה מהפכה בתחום הרכב," אמר חרל"פ לגלובס בינואר 2016. "הדובדבן שבקצפת של מובילאיי הוא היכולת שלה לייצר פלטפורמה לרכב אוטונומי, רכב ללא נהג. לכן ההשקעה שלי בחברה היא אסטרטגית לחלוטין ולא פיננסית, ואני לא מחפש נקודת יציאה ממנה. אני שמח להיות שותף למסע המדליק של מובילאיי, שבעיניי נמצאת בחזית הטכנולוגית של התחום הכי חם היום בעולם הרכב. לא נראה לי הגיוני למכור את המניה עכשיו".

כעת החלום מתפוצץ וחרל"פ יוסיף להונו כ-1.3 מיליארד ד'. לפני מסים.

מובילאיי ואינטל לא אשרו דבר העיסקה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin