הודעה למשתמשי אתר אוטוניוז

בגלל שינוי כתובת מ-HTTP ל-HTTPS יתכן שתקבלו הודעה שהאתר לא בטוח. עליכם לנקות את ה-cache או לגלוש בדפדפן אחר כדי לא לקבל הודעה זו. לפרטים הקליקו כאן

דוידי פיאמנטה צופה האטה במסירות כלי רכב בהמשך 2017

  • פיאמנטה: חשבתי שאני המנכ"ל המוכשר ביותר, אבל הבנתי שלשערי המטבע השפעה גדולה יותר.
  • צופה ירידה בביקושים למכוניות חדשות בהמשך השנה.
  • שחרור מאסיבי מהמכס של כלי רכב חדשים בדצמבר האחרון פגע ברווחיות היבואניות.
דוידי פיאמנטה, צופה שוק החלשות במכירות בהמשך 2017 (רונן טופלברג)
דוידי פיאמנטה, היום בעת השקת המיצובישי אאוטלנדר PHEV, צופה חולשה בשוק בהמשך 2017 (רונן טופלברג)

אוטוניוז, 20.03.2017 – שוק הרכב החדש אינו צפוי לגדול השנה ובחודש מרץ מורגש קושי רב יותר במכירות כלי רכב חדשים, כך העריך היום (ב') דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בקבוצת כלמוביל, יבואנית המכוניות הגדולה בישראל. פיאמנטה מנהל את מותגי יונדאי ומיצובישי, המדורגים במקומות הראשון והתשיעי בהתאמה במסירות בחודשיים הראשונים של השנה. המסירות המקובצות של השניים עמדו על 14,126 כלי רכב (15.5%+). מסירות יונדאי גדלו ב-28.4% ל-11,191 יחידות בעוד מכירות מיצובישי נסוגו ב-16.7% ל-2,925 כלי רכב, בעיקר בגלל סיום החוזה לאספקת מיצובישי אטראג' לצבא. בחודשיים הראשונים של השנה צמחו מכירות רכב בשוק ב-13.5% ל-70,500 יחידות. כדי שהמסירות יעמדו בסוף השנה בהיקף דומה לזה של השנה שעברה, כ-287,000 כלי רכב, הרי שב-10 החודשים הקרובים צריכה להיות ירידה של כ-4% במסירות לכ-216,000 כלי רכב.

"התחלנו את ינואר פברואר טוב מאד. לתחושתי אנחנו רואים במרץ סוג של האטה," אמר פיאמנטה. "השוק לא יגדל יותר. נראה אחרי פסח. רואים את הרצון של הלקוח לחשוב יותר לבדוק יותר. התחלנו את השנה טוב מאד. ההערכה שלנו ש[השוק] יתאזן. הוא יגדל הרבה פחות מאשר בשנה שעברה."

בהתייחסו לדו"ח הכלכלן הראשי של האוצר שפורסם אתמול, אמר פיאמנטה שהרווחיות של יבואניות הרכב תלויה בעיקר בשערי המטבע. פיאמנטה סיפר שכאשר הוא הגיע לנהל את קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל "חשבתי שאני המנכ"ל המוכשר בעולם, אבל הבנתי שלשערי המטבע יש השפעה הרבה יותר גדולה. שערי מטבע משפיעים פלאים. לא ניתחתי את דו"חות האוצר. אפשר לראות שהרווחיות היא לא גדולה במיוחד בסך הכל [זו] תעשיה שמאד מוטה שער מטבע," אמר פיאמנטה. לדבריו בתקציב של חמישה מיליארד שקל כל שינוי של 10 אג' בשערי המטבע משפיע על הרווחיות באופן ניכר.

פיאמנטה ציין שבמבט לאחור אפשר לראות שהשחרור המאסיבי של כלי רכב חדשים מהמכס בדצמבר האחרון, כאשר היבואניות רצו להקדים את השחרור להחמרה בתקנות המס הירוק, פגע ברווחי היבואניות, מאחר שמאז חל תיסוף נוסף ומשמעותי בשער השקל מול שערי המטבעות בעולם.

ביחס לטענה שלמרות הגידול החד ברווחי יבואניות הרכב שכר העובדים בענף עלה באופן מתון ביותר אמר פיאמנטה ש"כולם נהנים מזה, העובדים, הבעלים האוצר.

"אני לא חושב שכשצעקתה. נפגעתי במטבע בשלוש השנים האחרונות. לא באתי לתקן את העולם, באתי למכור רכבים."

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin