ב.מ.וו, פורד, דיימלר וקבוצת פולקסווגן במיזם משותף לתחנות טעינה מהירות

  • לראשונה ארבע קבוצות רכב גדולות במיזם משותף לטעינה חשמלית.
  • תחנות הטעינה יבוסס על טכנולוגיית CCS ויקצרו את משך הטעינה במידה ניכרת.
  • פריסה של אלפי תחנות ברחבי אירופה עד 2020.
חיבור טעינה CCS (יח"צ)
חיבור טעינה CCS (יח"צ)

אוטוניוז, 29.11.2016 – ב.מ.וו, דיימלר, קבוצת פורד ואודי ופורשה מקבוצת פולקסווגן, מקימות מיזם משותף, בחלקיםם שווים, להקמת רשת תחנות תדלוק חשמלי מהיר ברחבי אירופה, כך הודיעו החברות היום (ג').

הקמת הרשת תתחיל ב-2017 עם 400 נקודות טעינה וב-2020 מסרו החברות, בהודעה לעיתונות, יוצבו באירופה אלפי תחנות טעינה.

תחנות הטעינה יבוסס על טכנולוגיית Combined Charging System – CCS, והיא מרחיבה את התקן הקיים היום של AC ו-DC לרמה הבאה של מהירות הטעינה עם הספק של 350 ק"ו. לדברי ההודעה דגמים שתהיה להם יכולת לעשות שימוש בטכנולוגיה הזו יוכלו להטעין מצברים ב"שבריר זמן" מהמהירות כיום והתהליך יהיה "נוח כמו תדלוק בתחנות בנזין היום."

ככל הידוע זו הפעם הראשונה שיצרני רכב בגודל כזה משתפים פעולה בפיתוח תקן טעינה אחיד, אם כי מהמיזם המשותף חסרות שתיים משלוש קבוצות הרכב הגדולות בעולם, טויוטה וג'נרל מוטורס, ומקבוצת פולקסווגן לוקחים בו חלק רק שני מותגי הפרימיום, פורשה ואודי. מותגי הרכב שיקחו חלק במיזם, שעדיין צריך לעבור אישורים רגולטוריים שונים, יצטרכו כעת לתכנן את מכוניותיהם כדי שיתאימו לתחנות הטעינה החדשות, אם כי גם מכוניות שאינן מותאמות לטכנולוגיה החדשה יוכלו להטעין בהן, אולם לא במהירות של מכוניות המותאמות לטכנולוגיית ה-CCS.

החברות לא הודיעו מה יהיה שמו של המיזם המשותף וגם לא מה תהיה עלות התדלוק בתחנות הטעינה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*