במאי שוק הרכב המשיך לצמוח, מכירות רכבי השטח מזנקות, פרטיות בקפאון

אוטוניוז, 03.06.2016 – מכירות מכוניות חדשות המשיכו לזנק גם בחודש מאי והסתכמו ב-25,527 מכוניות פרטיות ומסחריות במשקל עד 3.5 טון, גידול של 22.9% בהשוואה למאי 2015. בחמישה החודשים הראשונים של השנה נרשם גידול של 17.4% במכירות מכוניות חדשות והן הסתכמו ב-139,061 כלי רכב.

יונדאי (כלמוביל) ממשיכה להוביל את הדירוג עם מסירות של 20,080 כלי רכב (30.3%+) כאשר עיקר הגידול נרשם במכירות רכבי שטח שזינקו ב-175% ל-6,618 יחידות. במכירות מכוניות פרטיות נרשמה עליה של 3.6% בלבד ל-13,356 כלי רכב.

קיה (טלקאר) מדורג במקום השני עם מסירות של 17,334 כלי רכב (19.2%+) וטויוטה (יוניון מוטורס) במקום השלישי עם 15,067 יחידות וגידול צנוע של 10.1%. סוגרות את החמישיה הראשונה סקודה (צ'מפיון מוטורס) שרשמה גידול של 42.2% ל-10,376 יחידות ומאזדה (דלק מוטורס) היחידה בחמישיה הראשונה שמכירותיה ירדו ל-8,791 כלי רכב, ירידה של 1.6%.

גידול ניכר רשמו בחמישה החודשים הראשונים מותגים אירופיים ובהם סיטרואן (לובינסקי) עם 3,883 (45.1%+) כלי רכב, פולקסווגן (צ'מפיון מוטורס) 3,837 (43.7%+) כלי רכב , פיג'ו (לובינסקי) 3,098 (71.4%) כלי רכב ופורד (דלק מוטורס) 2,047 (101%+) כלי רכב.

במותגי הפרימיום אודי (צ'מפיון מוטורס) ממשיכה להוביל עם מכירות של 2,403 כלי רכב (24.6%+) לפני מרצדס-בנץ (כלמוביל) עם 1,866 (40.2%+) וב.מ.וו (דלק מוטורס) עם 1,611 (14.9%+) יחידות. מרצדס-בנץ רשמה זינוק חד של 307% במכירות רכבי שטח ל-623 יחידות.

חלוקה לסמגנטים

רכבי שטח ממשיכים לצבור תאוצה ובחמישה החודשים הראשונים של השנה גדלו מכירותיהם ב-71.3% ל-32,256 יחידות ופלח השוק שלהם זינק ב-7.3 נק' האחוז ל-23.2%. במקביל נפל פלח השוק של מכוניות פרטיות ל-71%, איבוד של 7.7 נק' האחוז. נתון זה משחק לרעתם של מותגים שאין ברשותם רכבי שטח עממיים ולטובתם של מי שחזקים בסגמנט זה. סוזוקי (מכשירי תנועה) הגדיל את מכירות רכבי השטח ב-488% ל-1,673 יחידות אבל סבל מירידה של 51.9% במכירות מכוניות ל-2,822 יחידות. בסך הכל מותג סוזוקי רשם ירידה של 22.2% במכירות ל-4838 יחידות.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*