בכינוס להנדסת רכב מכונית מרוץ, רכב שירות חשמלי והנגמ"ש איתן (ווירטואלית)

  • רכב השירות האוטונומי Amstaf ומכונית מרוץ Griiip הוצגו בכינוס להנדסת רכב.
  • אקוריוס אנג'ינס הציגה פיתוח מנוע בעירה פנימית לא קונבנציונלי.
  • צה"ל הציג את עקרונות תכנון הנגמ"ש איתן.
סטף וורטהיימר. רוצה לקדם את תעשיית הרכב המקומית (אוטוניוז)
סטף וורטהיימר. רוצה לקדם את תעשיית הרכב המקומית (אוטוניוז)

אוטוניוז, 11.12.2016 – מדינת ישראל הצטרפה בשנים האחרונות לתעשיית הרכב, אולם לא בדרך המקובלת, של ייצור מכוניות או רכיביי מכוניות, אלא באמצעות המגמות החדשות בעולם הרכב והתחבורה המתבססות על תעשיית ההייטק, כשהקטר המושך את הרכבת הישראלית היא חברת מובילאיי. כל החברות האלה לא לקחו חלק בכינוס ה-36 להנדסת רכב, שערכה לשכת המהנדסים, ביום חמישי האחרון בהרצליה פיתוח. שהרי הנדסת רכב הוא עניין שמעטים עוסקים בו בישראל ועוד יותר מעטים עוסקים בפיתוח של כלי רכב.

אולם ברחבת הכניסה למלון דניאל ניצבו שתי מכוניות, שונות בתכלית האחת מהשניה, ושתיהן תוכננו ע"י חברות ישראליות: ע"י חברות ישראליות: רכב השירות החשמלי והאוטונומי למחצה Amstaf-UGV, שפותח ע"י היזם עמוס גורן ומיוצר בנצרת עילית, ומכונית המרוץ החד מושבית Griiip שתוכננה ע"י חברת Griiip, בניהולו של תמיר פלצ'ינסקי. במקרה זה התכנון בוצע בישראל והמכונית תיוצר באיטליה.

מושב הפתיחה של הכנס נערך בנוכחות התעשיין סטף וורטהיימר, המסייע בהקמת גוף חדש, "המכון הישראלי לתיעוש טכנולוגיית הרכב", גוף שאמור להגביר את היצוא הישראלי לתעשיית הרכב העולמית להיקפים של שלושה מיליארד דולר בתוך חמש שנים.

בפעילות זו יקח בין השאר ארגון Fraunhofer הגרמני, המגדיר את עצמו כ"ארגון המחקר הגדול ביותר באירופה מוכוון מחקר יישומי." הארגון, שאת נוכחותו בארץ יזם וורטהיימר, מיוצג בארץ ע"י 'צור לבון' שכבר קשר מספר עסקאות בין גורמים ישראליים לגורמי חוץ.

שמואל בן ארי, ראש ענף הרכב בלשכת המהנדסים (אוטוניוז)
שמואל בן ארי, ראש ענף הרכב בלשכת המהנדסים (אוטוניוז)

בפתיחת הכינוס נשא דברים שמואל בן ארי, ראש ענף רכב בלשכת המהנדסים, שציין את המעבר של תעשיית הרכב לעידן טכנולוגי חדש ואת הצטרפותן של ענקיות ההייטק מעמק הסיליקון לתעשיה. כדי להמחיש את השינויים הגדולים העוברים על תעשיית הרכב, סיפר בן ארי שבראשית שנות ה-70' בעת שלמד באנגליה, הוא תכנן מודל מתמטי לנהג. המחשבים שעיבדו את הנתונים היו ענקיים ואיטיים וכדי לחשב  נסיעה של 10 שניות נדרשו להם 45 דקות. אולם הרעיון שהיה מאחורי הפרוייקט, לדבריו, הוא "הבסיס לכל אלוגריתם שמפעיל רכב אוטונומי."

במהלך הכינוס ניתנו הרצאות בנושאים טכניים שונים. סא"ל ערן שפרמן הציג את הנגמ"ש החדש 'איתן' המתנייע על שמונה גלגלים ומבוסס על טובה של טנק מרכבה. הממציא שאול יעקובי, שעמד לפני מספר שנים מאחורי פיתוחה של תיבת הילוכים חדשה, בפרויקט שכבר אינו פעיל יותר, הציג את המצאתו האחרונה, מנוע חדשני הפועל בעקרונות שונים מאלה של מנוע בעירה פנימית קונבנציונלי, שיתאים למכוניות חשמליות ושעלותו תהיה נמוכה מאד. עבודת הפיתוח אינה מתבצעת בישראל, מפאת מחסור בכוח אדם מתאים, אבל נראה שה-IP יישאר ישראלי.

מכונית מרוץ חד מושבית של Griiip (אוטוניוז)
מכונית מרוץ חד מושבית של Griiip (אוטוניוז)

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin