בוש תשיק מחשב AI לנהיגה אוטומטית בראשית העשור הבא, Nvidia תספק את צ'יפ הליבה

  • יו"ר הנהלת בוש סבור שפיתוח AI הוא המפתח לנהיגה אוטומטית.
  • בוש תשתמש בצ'יפ של Nvidia במחשב ה-AI שהיא מפתחת.
  • הודיעה על השקעה של 300 מ' יורו במרכז לפיתוח אינטליגנציה מלאכותית.
יו"ר הנהלת בוש, פולקמר דנר, מציג את המחשב המתוכנן (בוש)
יו"ר הנהלת בוש, פולקמר דנר, מציג את המחשב המתוכנן לנהיגה אוטונומית עם AI ויכולת לימוד מכונה. צ'יפ הליבה ייוצר ע"י Nvidia (בוש)

אוטוניוז, 16.03.2017 – "אינטליגנציה מלאכותית (AI) היא המפתח לנהיגה אוטומטית," כך אמר פולקמר דנר, ה-CEO של קבוצת בוש, יצרנית הרכיבים האוטומוטיביים הגדולה בעולם, בכנס Bosch ConnectedWorld 2017 שנערך בברלין בנוכחות 2,700 משתתפים. דנר אמר שבוש מפתחת מחשב בעל יכולת AI ולמידה עמוקה, שתחילת ייצורו צפויה לא יאוחר מראשית העשור הבא. לבניית צ'יפ הליבה של המחשב חוברת בוש ל-Nvidia, יצרנית השבבים האמריקנית. הצ'יפ יאחסן את האלוגריתמים שיווצרו בלימוד מכונה (machine learning) בעת שהמחשב יוזן מנתונים של חיישני המכונית.

לבד מיכולת לזהות הולכי רגל ורוכבי אופניים, ה-AI תקל ביכולת להעריך מצבים שונים. המערכת תהיה מסוגלת לזהות מצבים מורכבים ולמצוא להם פתרונות נהיגה. המחשב יאחסן את כל הנתונים שיגיעו אליו ברשת ניורונים מלאכותית (artificial neural network). דיוק נתונים אלה יבחן ע"י מומחים במעבדה ואחרי ניסויי כביש נוספים מבני הידע שנוצרו באופן מלאכותי יעודכנו למחשבי מכוניות על הכביש. "אנחנו רוצים שנהיגה אוטומטית תהיה אפשרית בכל מצב," אמר דנר. הבוס של בוש הוסיף שהחברה פועלת בכל החזיתות של הנהיגה האוטומטית. "אנחנו מתכוונים להשיג גם תפקיד מוביל בתחום של AI," אמר דנר וציין פרוייקטים נוספים, מעבר לתחום האוטומוטיבי, שבהם בוש שואפת לנצל את ה-AI.

בוש הודיעה בתחילת השנה על השקעה של 300 מ' יורו בהקמת מרכזי ל-AI.

הישג ל-Nvidia

שיתוף הפעולה עם בוש הוא הישג משמעותי ל-Nvidia, דבר הבא לידי ביטוי בהודעה לעיתונות שפרסמה החברה. בפרויקט עם בוש תעשה החברה לראשונה שימוש בפלטפורמת ה- Drive PXהמבוססת על טכנולוגיית Xavier המסוגלת לבצע 30 טריליון פעולות למידה עמוקה בשניה ובצריכת חשמל של 30 וואט בלבד. מערכת זו מספיקה לדברי החברה להשגת רמת נהיגה אוטונומית 4 מתוך 5. ברמה זו המכונית נוהגת את עצמה. Nvidia מדווחת שאנליסטים קובעים שב-2025 ינועו על הכבישים 150 מיליון כלי רכב בעלי יכולת נהיגה אוטונומית.

עד סוף 2017 Nvidia תפתח טכנולוגיה לרמת נהיגה אוטונומית 3 ועד סוף 2018 לרמת 4.

מערכת לימוד העמוק של Nvidia תתרכז בין השאר בגילוי והבנת מיקומו של כלי הרכב; לוקליזציה וייצור מפה מקומית מדויקת; מיקום על הגריד הכרוך בבניית סביבת תלת מימד בזמן אמת סביב כלי הרכב; תכנון מסלול התקדמות בנתיב על המפה; דינמיקת כלי הרכב לחישוב נהיגה חלקה.

צילומים: בוש

מערכת מעקב אחרי הנהג

בתערוכת CES האחרונה הציגה Nvidia מערכת AI co-pilot העוקבת אחרי הנהג ובוחנת את ערנותו, מבטו, רמת הריכוז ומפענחת את תנועות השפתיים, בנוסף על מעקב אחר המתרחש 360 מעלות סביב למכונית. היתוך הנתונים בשילוב AI אמור להגביר את מעטפת הבטיחות של כלי הרכב.

Nvidia מציינת בהודעה לעיתונות את מערכות ה-ADAS וטוענת שמערכת נהיגה אוטונומית תצטרך להשתמש בכוח מחשוב הגדול בלפחות פי 50 מאשר כוח המחשוב של מערכת ADAS.

Nvidia מחזיקה משרד קטן בתל אביב עם 12 עובדים ומתכוונת להגדילו בתקופה הקרובה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*