אינטל צופה 7 טריליון דולר הכנסות "כלכלת הנוסע" ב-2050

  • אינטל חשפה מחקר שהיא הזמינה ובו קביעה שכלכלת הניידות החדשה תגלגל 7 טריליון דולר עד 2050.
  • הניידות האוטונומית תפחית את מספר הרוגי תאונות הדרכים והנזקים הכלכליים.
  • המחקר הוא גם הסבר לשאלת 15.3 מיליארד הדולר, מדוע אינטל רכשה את מובילאיי.

אוטוניוז, 03.06.2017 – "כלכלת נוסע" (passenger economy) כך מכונה במחקר חדש שבוצע ע"י Strategy Analytics, במימון אינטל, ומתאר את הכלכלה שעתידה להתפתח עד 2050, בעקבות השינויים הדרמטיים הצפויים בתחום הניידות. במרכזה של הכלכלה החדשה יעמוד מונח חדש "ניידות כשירות" או Mobility-as-a-Service שגם יש לו קיצור נאה MaaS. עד 2050 תגלגל הכלכלה החדשה 7 טריליון ד'. הנה 7 טריליון סיבות לאינטל להשקיע 15.3 מיליארד ד' ברכישת מובילאיי.

"כלכלת הנוסע היא הערך הכלכלי והחברתי שייווצר על ידי כלי רכב אוטונומיים באופן מלא (רמה 5 בתקן ה-SAE) ללא נהג," מוסבר בראשית המחקר. "[זה] מונח שנטבע ע"י אינטל ונבחן על ידי Strategic Analytics כדי לייצג את הערך של מוצרים ושירותים הנגזרים משימוש אוטונומי לחלוטין בכלי רכב ללא נהג. ערך זה כולל את החיסכון העקיף הן לצרכנים והן למשתמשים העסקיים ביחס לזמן המשוחרר מהנהיגה ומנסיעות קצרות יותר, מגמת עלייה בייצור בעסקים וחיסכון בעלויות עקב צמצום הצורך בשירותי חירום."

המחקר, המשתרע על 30 עמודים, חלקם כתובים בצפיפות, חלקם עתירי אינפוגרפיקה, מסביר, במידה מסוימת, מדוע אינטל היתה מוכנה לשלם 15.3 מיליארד ד' עבור רכישת מובילאיי, חברה קטנה שהכנסותיה השנתיות צפויות לחצות את המיליארד דולר ב-2019. עד 2050 הכלכלה הזו שתתבסס על המכונית האוטונומית ושירותי ניידות, תגלגל 7 טריליון ד'.

ממצאי הדו"ח העיקריים

  • השימוש העסקי בניידות-כשירות (MaaS) צפוי לייצר הכנסות של 3 טריליון ד', או 43% מסך כלכלת הנוסע.
  • השימוש הצרכני בניידות-כשירות צפוי ליצור הכנסות 3.7 טריליון ד', או כמעט 55% מסך כלכלת הנוסע.
  • הכנסות של 200 מיליארד ד' צפויות להיווצר כתוצאה מהשימוש הצרכני הגובר ביישומים ושירותים חדשניים כמכונית ללא נהג להתרחב ולהתפתח.
  • הערכות שמרניות קובעות שבעידן כלכלת הנוסע, בין השנים 2035 ל-2045 ניתן יהיה להציל חייהם של 585,000 בני אדם בזכות הנהיגה האוטונומית.
  • מכוניות אוטונומיות צפויות לשחרר יותר מ-250 מ' שעות נסיעה בשנה בערים הצפופות בעולם.
  • הפחתת עלויות הבטיחות הקשורות לתאונות דרכים יכולה להגיע ליותר מ-234 מ' ד' בשנה בשנים 2035-2045.
  • במחקר נבחנו תסריטים שונים לגבי התפתחות אורחות חיים חדשים, אפשרויות מסחר, שיווק ופרסום, טיפול רפואי, בילוי שעות הפנאי.
  • ההגדרה של אינטל לכלכלה החדשה היא מרחיבה ביותר. כלכלת הנוסע מוגדרת כ"ערך כלכלי וחברתי," והיא מקיפה מוצרים ושירותים "שייווצרו על ידי כלי רכב ללא נהג אוטונומיים לחלוטין." זה יוביל לירידה חדה בבעלות על כלי רכב פרטיים, כאשר הצרכנים יתחילו לאמץ את הניידות כשירות שבה שירות הניידות יסופק לפי דרישה.

תחבורה ציבורית חדשה

"חברות שיתופי נסיעות (ride-hailing) כמו אובר וליפט, מעוניינות ציי מכוניות ללא נהג כשהמטרה היא ביטול הצורך בנהגים והפיכת מה שכיום הוא חלופה של מונית לרשת תחבורה ציבורית של כלי רכב משותפים. "ערים מסוימות עשויות לבחור להיות הבעלים של רשתות כלי הרכב, בדומה לתחבורה הציבורית הנוכחית," נכתב בדו"ח. יצרני הרכב ייאלצו להתמקד בכלכלה שיתופית במקום במכירות לצרכנים אינדיווידואליים.

"יצרניות המכוניות המקומיות עשויות, בסופו של דבר להתחרות על הפעלת רשתות מסוימות של כלי רכב בערים מסוימות – בדומה למה שקורה בערים בסין כיום, שבהן זיכיונות מוניות מקומיים מוקצים ליצרניות רכב מסוימות. חברות אלה, עשויות להיות גם בבעלות חלקית של הערים, נכתב בדו"ח. "מה שברור הוא כי יצרניות הרכב יהפכו בעצמן למפעילי ציים. עם החישמול משתתפי שוק חדשים עשויים לערער על יצרניות הרכב הנוכחיות עבור זכיונות אלה."

"הבטיחות המשופרת המוצעת על ידי מכונית ללא נהג תאפשר לכלי הרכב להפוך סוף סוף למרכז התקשורת והבידור," נכתב בדו"ח. "מספר המסכים ברכבים יגדל והשימוש במערכות תצוגה עילית למדיה עשירה ותכנים אחרים יגדל בהתמדה."

כותרות היום

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin