הודעה למשתמשי אתר אוטוניוז

בגלל שינוי כתובת מ-HTTP ל-HTTPS יתכן שתקבלו הודעה שהאתר לא בטוח. עליכם לנקות את ה-cache או לגלוש בדפדפן אחר כדי לא לקבל הודעה זו. לפרטים הקליקו כאן

אינוויז בהסכם שני עם קבוצת טיר 1, דלפי ממשיכה להשקיע בישראל

  • יצרנית הרכיבים האמריקנית תעשה שימוש בחיישני הליידאר של אינוויז.
  • רכשה מניות מיעוט בסטארטאפ הליידאר
  • השנה השקיעה דלפי באוטונומו וב-ולנס.

אוטוניוז, 18.08.2017 – דלפי, קבוצת הטיר 1 האמריקנית, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אינוויז ורכשה מניות מיעוט בסטארטאפ מכפר סבא. אינוויז מפתחת חיישן ליידאר. זהו ההסכם השני של אינוויז עם קבוצת טיר 1, אחרי שבדצמבר האחרון הסטאטאפ חתם הסכם עם מאגנה אינטרנשינל.

הפיתוח של אינוויז, נמסר בהודעה לעיתונות, מבוסס על חיישן ליידאר מצב-מוצק בהפרדה גבוהה (High Definition Solid State LiDAR), מאפשר סריקה תלת מימדית ממרחק ומספק בזמן אמת תמונה בדיוק גבוה של סביבת הרכב, וזאת תוך שיפור משמעותי בסדרי גודל בהשוואה לטכנולוגיות הקיימות: ביצועים טכנולוגיים מתקדמים בטווח וברזולוציה, מזעור המוצר והוזלה משמעותית בעלויות הייצור, כל זאת תוך עמידה בתנאים המחמירים של עולם הרכב.

"ביחד עם טכנולוגיות רדאר וראייה, ליידאר הוא מרכיב חיוני בתפיסת הנהיגה האוטומטית של דלפי," אמר בהודעה לעיתונות גלן דה ווס, סגן נשיא בכיר בדלפי ומנהל טכנולוגיה ראשי. "אינוויז מפתחת מוצר המספק ביצועים גבוהים של חישה חכמה המסייע לקדם טכנולוגיית נהיגה אוטומטית."

דלפי אינה חדשה לתעשיית ההייטק האוטומוטיבי הישראלית. לבד מהשקעה באוטונומו ובוולנס, שבטכנולוגיות שלהן היא גם תעשה שימוש, היא משתפת פעולה כבר זמן רב עם מובילאיי, בפיתוח מערכת מדף לנהיגה אוטונומית. דלפי נבחרה ראשונה כאינטגרייטור של מערכות הנהיגה האוטונומית בברית ב.מ.וו-אינטל/מובילאיי, כאשר אחר כך הצטרפה לפרויקט גם קבוצת קונטיננטל כאינטגרייטור נוסף.

עקרונית מערכת הנהיגה האוטונומית של ב.מ.וו/אינטל תתבסס בעיקרה על חיישני ראיה, בהתאם לפילוסופיה של מובילאיי. חיישני ליידאר, לפי תפיסה זו, אמורים לספק יתירות לבחינת פרמטרים שונים. תפיסה זו עומדת גם בבסיס מערכת המדף המפותחת בשותפות בין מובילאיי לדלפי.

"דלפי חולקת את החזון שלנו להפיכת כלי הרכב ליותר חכמים ובטוחים," אמר עומר כילף, ה-CEO של אינוויז בהודעה לעיתונות. "על ידי איתגור המוסכמות של תכנון LiDAR, הצלחנו לפתח פתרון LiDAR המספק ביצועים מעולים במחיר סביר ובטביעת רגל קטנה בהרבה – שלושה גורמים הנדרשים כדי לסייע לנהיגה אוטונומית להשיג מסחור המוני."

ליידאר נוסף

דלפי עושה שימוש גם ברדאר של Quanergy, שבה היא השקיעה כבר ב-2015. "בסופו של דבר, אנחנו צריכים ליידאר לייצור [אצל] OEM," צוטט דה ווס כאומר במסיבת עיתונאים בדטרויט. "אנחנו צריכים כמה סוגים שונים של ליידאר כדי שהמערכת לעבוד."

לדבריו שילוב ליידאר, רדאר ומצלמות יוצר את הרמה הגבוהה ביותר של אמון ביכולת של כלי הרכב לתאר במדויק את סביבתו. להערכת דה ווס דלפי תיצור חבילת חיישנים מוכנים לייצור סדרתי עד 2020. "אנחנו רוצים לוודא שיש לנו גישה למה שאנחנו חושבים שהן כל הטכנולוגיות הטובות ביותר," אמר דה ווס.

 

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin